حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.9
1254 بازديد

انتخاب چسب کاشی مناسب

انتخاب چسب کاشی مناسب
کاربرد کاشی و سرامیک به عنوان پوشش دهنده‌های ساختمانی روز به روز در حال افزایش است با روی کار آمدن انواع جدید کاشی و سرامیک مانند پرسلان‌ها و اسلب‌های طبیعی و مصنوعی محبوبیت کاشی و سرامیک در حال افزوده شدن می‌باشد.

مهمترین بخش پوشش دهنده‌های كاشي و سراميك طریقه نصب آنها می‌باشد که در ادوار مختلف روش‌های مختلفی داشته است. بهترین نوع نصب با استفاده از چسب کاشی و سرامیک است که امروزه با روی کار آمدن سرامیک‌ها و پرسلان‌هایی که برای افزایش مقاومت جذب آب آنها بسیار کاهش یافت بود، نصابان با مشکل جدیدی مواجه گردیدند.

کاربرد کاشی

در گذشته نصب کاشی و سرامیک تنها از طریق ملات سیمانی میسر بود. نصابان با صرف زمان زیادی در کنار دقت اقدام به زیرسازی و نصب کاشی و سرامیک با استفاده از ملات سیمان می‌نمودند و از آنجایی که خشک شدن سیمان کمی زمان بر بود، نصاب باید این پروسه را به کندی انجام می‌داد تا از چسبیدن سرامیک‌های قبلی اطمینان حاصل کند. زمانی که کاشی و سرامیک طرح خاصی داشت که نیاز بود پیاده گردد نصابان به طور کل با مشکلات عدیده ای مواجه می‌گردیدند علاوه بر آن باقی ماندن آثار سیمان بر روی کاشی و سرامیک می‌توانست آسیب جدی را به نمای کاشی و سرامیک کار شده بدهد، در نتیجه کاشی کاری و سرامیک کاری در گذشته ای نه چندان دور کار بسیار ظریف و سختی بوده است که دقت زیادی را نیاز داشته است.

استفاده از چسب کاشی

با روی کار آمدن سرامیک‌ها و پرسلان‌هایی که برای افزایش مقاومت جذب آب آنها بسیار کاهش یافت بود، نصابان با مشکل جدیدی مواجه گردیدند. سرامیک‌ها و پرسلان‌های ضد آب نمی توانستند به کمک ملات سیمان نصب شوند زیرا چسبندگی ملات سیمان تنها در حالت جذب و نفوذ به روزنه های سرامیک و ایجاد درگیری مکانیکی امکان پذیر است و از آنجایی که برخی از سرامیک‌ها و پرسلان‌ها نسبت به آب تاثیر پذیر نیستند در نتیجه نمی توانند بدون نفوذ و خشک شدن ملات سیمان در جایی ثابت گردند در نتیجه برای نصب سرامیک و پرسلان‌هایی با مقاومت بالا و جذب آب پایین نزدیک به صفرلازم است که از ماده دیگری استفاده گردد. چسب کاشی و سرامیک راه حل ساده اما قابل اطمینانی بود که صنایع کاشی و سرامیک ارائه نمودند.

در صورتی که با چسب کاشی و سرامیک آشنا نباشید ممکن است آن را چسبی مشابه با سایر چسب‌های زندگی روزمره مانند چسب‌های فوری تجسم نمایید اما در مورد این چسب باید گفت که آن را می‌توان مشابه با ملات‌های سیمانی دانست که به شکل شسته رفت تری در اختیار مشتریان قرار گرفته است و از همه مهمتر قابلیت چسبندگی بسیار زیادی دارد. سرعت نصب با استفاده از این چسب‌ها بسیار بالا خواهد رفت و دیگر نصب کاشی تنها مختص نصابان و حرفه ای‌های این فن نخواهد بود. با استفاده از این نوع چسب شما می‌توانید به آسانی کاشی‌ها را نصب و تعویض نمایید حتی اگر یک خانم خانه دار باشید.

چسب کاشی چیست؟

چسب کاشی و سرامیک موادی به صورت آماده یا نیمه آماده می باشند که به صورت خمیری و پودری بسته بندی شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار میگیرند. نوع آماده آن (خمیری) از ترکیب مواد رزینی و آلی تشکیل شده و برای چسباندن انواع کاشی و سرامیک در محیط های خشک مناسب است. چسب های پودری شامل ترکییبی از سیمان، مواد معدنی و مواد پلیمری خاص با ترکیب مشخص بوده که پس از ترکیب با آب بصورت خمیری یکدست و آماده جهت چسباندن انواع کاشی و سرامیک به کار می رود. این نوع چسب‌ها علاوه بر سهولت در استفاده به شما امکان اتصال کاشی‌های جدید بر روی کاشی‌های قدیمی، سیمان، سنگ، آهن و به طور کل هر نوع سطح قابل استفاده ای را می‌دهد.

نکات مهم در انتخاب چسب کاشی و سرامیک

در انتخاب چسب کاشی و سرامیک باید توجه داشته باشید که  چه نوع کاشی و سرامیکی قرار است چسبانده شود. هر چه مقدار جذب آب کاشی و سرامیک کمتر باشد به همان اندازه قدرت چسبانندگی چسب نیز باید بالاتر باشد، بطوریکه چسب ها دارای نشان های و علائم مختلف جهت کاربرد های مختلف می باشند که در مطالب آتی به تعریف و بررسی آنها می پردازیم. به همین دلیل نوع چسبی که برای چسباندن پرسلان‌ها و اسلب‌ها به کار می‌رود با نوع چسبی که برای کاشی و سرامیک معمولی به کار می‌رود تفاوت دارد. علاوه بر آن نکات مهم دیگری در انتخاب چسب وجود دارد که لازم است توجه ویژه ای به آن داشته باشید. این نکات شامل:

مساحت  مورد نظر

مساحت سطح مورد نظر را بطور دقیق محاسبه نمایید و با توجه به اینکه در بسیاری از موارد جهت تراز نمودن سطح زیر کار نیاز به چسب بیشتر می باشد 5% بیشتر چسب تهیه فرمایید.

رطوبت ناحیه

اینکه ناحیه مورد نظر شما خشک است یا مرطوب در انتخاب چسب بسیار مهم است زیرا چسب‌های کاشی و سرامیک بر پایه مواد عالی ضدآب نبوده و در صورت وجود رطوبت نتیجه مطلوبی را به بار نخواهد آورد.

جنس سطح زیرین

چیستی سطحی که قرار است کاشی و سرامیک را روی آن چسبانده شود نیز نکته بسیار مهمی است، چسب کاشی در ترکیب با برخی مواد بهتر عمل می‌کند در نتیجه در هنگام خرید حتما به این نکته که سطح زیرین کار شما چیست اشاره نمایید.

چسب‌های لاتکس و اپوکسی مهمترین چسب‌های کاشی و سرامیک هستند، بهتر است قبل از انتخاب هر یک از آنها با فروشنده در مورد انتخاب خود مشورت نمایید.

پاک کردن چسب کاشی

اگر خیال دارید کاشی‌های شکسته قدیمی را که با چسب چسبانده اید بردارید و جای آن دوباره کاشی سالم بگذارید تنها کافی است کاشی‌ها را با استفاده از یک اهرم خارج کنید، قبل از انجام کاشی کاری مجدد لازم است چسب زیر کاشی را نیز به خوبی بردارید برای این کار با استفاده از یک کاردک یا یک چاقوی بتونه کاری عمل کنید تا به خوبی چسب کاشی کنده شود و بتوانید کاشی جدید را در سطحی هموار و یکدست با سایر کاشی‌ها قرار دهید.

سعی کنید در سطوح از چسب‌های یکسانی استفاده نمایید تا نتیجه کار شما مطلوب تر گردد.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند