حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.9
2301 بازديد

انتخاب کفپوش موزاییک

انتخاب کفپوش موزاییک
موزاییک به عنوان یکی از قدیمی ترنی کف پوش‌ها شناخته می‌شود که استفاده از آن سابقه ای بس طولانی دارد.

امروزه موزاییک به عنوان کفپوش در مکان‌های مختلف استفاده می‌شود. موزاییک در حقیقت کفپوشی متراکم از بتن است که تراکم خود را از لرزش و پرس به دست آورده است. کفپوش‌های موزاییکی از سیمان، پودر سنگ، آب و ماسه در ابعاد و طرح‌های مختلف ساخته شده است. در این مقاله قصد داریم شما را با نکات مهم انتخاب کفپوش‌های موزاییکی آشنا نماییم.

همه چیز درباره موزاییک

موزاییک به طور کلی از آب، ماسه، سیمان، پودر سنگ و رنگ‌های افزودنی تشکیل شده است. مراحل تولید کفپوش‌های موزاییکی به شرح زیر است. برای تولید موزاییک ابتدا مصالح مورد نظر مهیا شده و بعد از انبار کردن و شستشوی مصالح، مواد را باهم مخلوط می‌کنند.

پس از مخلوط کردن مواد برای قالب گیری و برش مواد به محل دیگری فرستاده می‌شود. بعد از قالب گیری و خشک شدن مواد برای ساییدن و از بین بردن ضایعات به گرم خانه فرستاده شده و با بتونه کاری و دپو کردن مراحل تولید کفپوش موزاییک به اتمام می‌رسد.

کفپوش‌های موزاییکی دارای دو سطح بوده که لایه رویی ظاهر و نقش موزاییک را تشکیل می‌دهد که اغلب به دلیل افزودن رنگ‌های مجاز رنگی بوده و لایه زیرین که مقاوم تر از لایه رویی بوده و قابلیت تحمل فشار بیش تری را نسبت به لایه رویی دارد.

روش های ساخت کف پوش موزاییکی

کفپوش‌های موزاییکی به دو روش ویبره ای و پرسی تولید می‌شوند. در روش پرسی دستگاه پرس با ایجاد فشار موجب متراکم شدن موزاییک می‌شود. در روش ویبره ای فشاری وجود ندارد و تراکم مواد تنها با دستگاه لرزاننده ایجاد خواهد شد.
کفپوش‌های موزاییکی معمولا برای ساختمان‌های مسکونی و اداری و تجاری استفاده می‌شود. برای آشنایی با انواع کفپوش‌های موزاییک با مشاورین ساختمون می‌توانید ارتباط داشته باشید. کفپوش‌های

انواع موزاییک

موزاییک انواع مختلفی دارند که می‌توان به موزاییک معمولی، ویبره ای، سیمانی، سنگ دار، پلاکی و شیاردار و شسته و .. اشاره کرد.

در موزاییک‌های معمولی که از دو لایه تشکیل شده است در قالب‌های فولادی یا چدنی ریخته می‌شوند و با اضافه کردن آب به آن و پس از خشک شدن ساب می‌زنند تا موزاییک شکل بگیرد .در مورد کفپوش‌های موزاییکی شسته، به مدت 5 ساعت در گرم خانه نگهداری می‌شود تا آب فیزیکی خود را موزاییک از دست بدهد.

موزاییک‌های تک لایه دارای ضخامت 17 میلیمتری بوده و وزن آن سبک تر از کفپوش‌های موزاییک معمولی می‌باشد. از این نوع موزاییک‌ها برای سالن و پشت بام‌ها استفاده می‌کنند .بهترین و مناسب ترین گزینه کفپوش موزاییکی پشت بام‌ها که دارای استحکام بالا و نفوذپذیری پایین آب هستند، کفپوش‌های موزاییکی تک لایه می‌باشند.

موزاییک‌های شیار دار در سطح رویی خود دارای برجستگی و فرورفتگی‌هایی خواهند بود. کفپوش‌های سیمانی نیز سنگ دانه تزیینی نداشته و تنها طرح و شیار ساده خواهند داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد خرید و انتخاب مناسب کفپوش‌های موزاییکی می‌توانید با کارشناسان و مشاورین متخصص در این زمینه مشورت‌های لازم را داشته باشید.

نکات مهم در انتخاب موزاییک

نکاتی که قبل از خرید کاشی و سرامیک باید در نظر بگیریم این است که برای پوشاندن کف پشت بام، پیلوت، پارکینگ، محوطه‌های داخلی ساختمان‌های مسکونی و تجاری و اداری، سالن‌های مسقف و .. از انواع کفپوش‌های موزاییکی با سطح صاف بدون برجستگی و طرح استفاده می‌شوند. این نوع از کفپوش‌های موزاییکی علاوه بر شستشوی راحت از لحاظ کاربری و زیبایی انتخاب مناسبی برای موارد بالا محسوب می‌شوند. برای محیط‌های بدون سقف و روباز از محصولات موزاییکی که دارای استحکام و دوام و زیبایی هستند استفاده می‌شود.

انتخاب کفپوش مناسب برای محل کار یا منازل نیازمند کسب آگاهی از مشخصات و مزایا و معایب آن می‌باشد. در این میان همیشه بودجه حرف اول را در انتخاب مناسب کفپوش می‌زند. چنان چه قصد خرید انواع کفپوش را دارید، توصیه ما این است که با مطالعه و تحقیق و استفاده از راهنمای کاربردی خرید کفپوش‌های موزاییکی، صحبتی با مشاورین و کارشناسان این زمینه در ساختمون داشته باشید. مشاورین ساختمون شما را در زمینه انتخاب و خرید بهینه و اقتصادی کفپوش‌های موزاییکی راهنمایی و یاری می‌رسانند.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند