حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.7
8137 بازديد

انواع طرح و نقش کاشی و سرامیک

انواع طرح و نقش کاشی و سرامیک
کاشی و سرامیک به عنوان مهمترین بخش دکوراسیون دارای انواع طرح و نقش است، در خرید کاشی و سرامیک تکیه کردن به جذابیت طرح تنها نیمی از انتخاب را تشکیل می دهد. 

با پیشرفت تکولوژی و روی کار آمدن ابزارهای جدید برای تولید و ساخت کاشی و سرامیک ما شاهد مدل های جدید کاشی و سرامیک هستیم که شرکت های گوناگون برای ربودن گوی سبقت در بازار کاشی و سرامیک تولید نموده اند. امروزه کیفیت کاشی و سرامیک در تولید کنندگان بزرگ جهان به ثبات رسیده است و هدف آنها برای در دست داشتن بازار کاشی و سرامیک خلق ایده های نو و طرح های جدید است.  امروزه در بازار کاشی و سرامیک ایران نیز شاهد انواع و اقسام طرح و رنگ کاشی و سرامیک هستیم که برخی از این طرح ها جذابیتی جهانی پیدا نموده اند و در بازارهای بزرگ کاشی و سرامیک کشورهای خارجی به فروش می رسند.. ما دراین مقاله سعی داریم تا متقاضیان عزیز خرید کاشی و سرامیک را با انواع طرح و سبک کاشی و سرامیک آشنا نماییم تا آنها بتوانند مطابق با نیازهای فضای خود بهترین انتخاب را داشته باشند.

انواع کاشی و سرامیک کف و دیوار

پیش از پرداختن به طرح های کاشی و سرامیک لازم است ابتدا مشخص نماییم که کاشی و سرامیک تفاوت هایی با هم دارند و در واقع دارای انواع مختلفی هستند که ما از آنها با نام کاشی دیوار و سرامیک کف یاد می کنیم. در صنعت کاشی و سرامیک به کاشی های مناسب دیوار کاشی گفته می شود که دارای طرح های بیشتری هستند، این نوع کاشی نسبت به نوع سرامیک از مقاومت کمتری برخوردار است، دلیل این امر این است که کاشی های دیوار به دلیل استفاده از طرح و رنگ بیشتر حرارت کمتری در کوره می بینن در نتیجه مقاومت آنها نسبت به سرامیک کمتر است اما طرح و نقش بیشتری دارند و سرامیک ها که اغلب به عنوان سرامیک کف شناخته می شوند از طرح و نقش کمتری برخوردارند اما به دلیل پخت با دمای بالا در مقابل گرما، ضربه و رطوبت مقاومت بیشتری دارند. 

توجه به این نکته ضروری است که شما می توانید سرامیک کف را به عنوان کاشی دیوار استفاده نمایید اما کاشی دیوار را هرگز نباید به عنوان سرامیک کف استفاده کنید، زیرا در اثر فشار و وزن وارد به آن به آسانی شکسته می شود.

انتخاب طرح سرامیک کف

از آنجایی که سرامیک کف مرسوم ترین سرامیک مورد استفاده در ساخت و ساز است ابتدا به این محصول پر مخاطب می پردازیم. سرامیک های کف در انواع مختلفی تولید می شوند که با نام های سرامیک معملی، سرامیک پرسلان و سرامیک فول بادی شناخته می شوند. این سه نوع محصول در کیفیت تفاوت هایی با هم دارند و نوع پرسلانی و فول بادی را می توان بهترین آنها دانست. اما لازم است بدانید هر چه مقاومت یک سرامیک بالاتر می رود به همان اندازه از دامنه طرح و رنگ آن کاسته می شود. سرامیک های پرسلانی به دلیل پخت در دمای بالا تمامی آب میان بافتی خود را از دست دادنده اند در نتیجه در مقابل نفوذ آب بسیار مقاوم هستند علاوه بر آن از کائولن در ساخت آنها استفاده می شود که در حالت ذوب ماده ای سیال است و تمامی خلل و فرج را می پوشاند و تراکم بالایی ایجاد می نماید، ایندمای بسیار بالا باعث از بین رفتن طرح ها و رنگ های فانتزی می شود در نتیجه پرسلان ها طرح و رنگ محدودی دارند. غیر از پرسلان ها، سرامیک های فول بادی نیز از این قائده مستثنی نیستند. این نوع سرامیک هم به با تراکم و حرارت بسیار بالا تولید می شود و رنگ بدنه و رنگ بیسکویت یکسان است در نتیجه در چند رنگ و طرح محدود بیشتر تولید نمی شود.

سرامیک های پرسلانی ابعاد بزرگ

با پیشرفت روش های ساخت، امروزه ساخت و مصرف پرسلان های ابعاد بزرگ در طرح ها و نقش های گوناگون به خصوص طرح سنگ های رنگی رو به افزایش یافته است. بطوریکه حتی در سرویس های بهداشتی نیز از این پرسلان های ابعاد بزرگ استفاده می شود که سطحی یکدست با کمترین طول بند را به نمایش می گذارد. همچنین از این نوع پرسلان ها در نمای دیوارهای لابی  ساختمان ها و آبنما و حتی در نمای ساختمان نیز به کار برده می شود که جلوه ویژه به محیط می بخشد. 

سرامیک های پرسلانی ابعاد بزرگ

انتخاب طرح سرامیک کف پرسلان

از آنجایی که انتخاب پرسلان ها به عنوان سرامیک کف به خصوص در محیط های مسکونی، تجاری، فروشگاهی، فرودگاهی، بیمارستانی و ... امروزه در الویت قرار گرفته است، بهتر است چند نکته درباره انتخاب آن با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. سرامیک کف پرسلان با وجود کم طرح بودن اما تنوع رنگی متناسبی دارد و شما می توانید با توجه به نوع فضایی که دارد و کاربرد آن رنگی متناسب را انتخاب نمایید. بهتر است در محیط های پر رفت و آمد از نوع بدون لعاب استفاده نمایید، این نوع سرامیک پرسلان لعاب ندارند و تنها با صاب زنی و پولیش کاری سطحی صاف و یکدست به دست آورده اند. استفاده از آنها در جاهای شلوغ مانع از سرخوردن افراد می شود، به خصوص در روزهای سرد زمستانی که ممکن است سردی و یخزدگی فضا باعث لغزندگی شده باشد. ابعاد سرامیک کف پرسلان نیز بهتر است با توجه به ابعاد فضا انتخاب شود. انتخاب پرسلان های ابعاد بزرگ برای محیط های کوچک باعث کوچکتر جلوه دادن فضا می شود در نتیجه از سرامیک های پرسلانی ابعاد بزرگ در محیط های بزرگ استفاده نمایید و کف نشیمن و پذیرایی را با پرسلان های 60*60 پوشش دهید.

سرامیک طرح چوب و پارکت

سرامیک‌ها به عنوان مهمترین پوشش دهنده سطوح، به خصوص کف ساختمان شناخته می‌شود که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. یکی از این طرح‌های محبوب که علاقمندان بسیاری دارد سرامیک طرح چوب است که با عنوان سرامیک طرح پارکت نیز شناخته می‌شود. علاقه انسان به چوب و حس مثبتی که از آن به دست می‌آورد باعث کاربرد وسیع این متریال و طرح‌های آن در زندگی رزوانه اش شده است. استفاده از پارکت‌ها به عنوان یک متریال طرح چوب در کف ساختمان بسیار رایج بود اما مقاومت کم آن و آسیب پذیری زیادی که در مناطق مرطوب داشت باعث گردید صنعت دکوراسیون به دنبال متریال جدیدی با طرح چوب و پارکت باشد که به عنوان جایگزینی برای پارکت‌ها  شود و بتواند علاوه بر القای جذابیت طرح چوب در مقابل ضربه و رطوبت نیز مقاوم باشد. سرامیک‌های طرح چوب و پارکت به عنوان یکی از محبوب ترین طرح‌های کاشی و سرامیک شناخته می‌شود که هم به عنوان سرامیک کف و هم به عنوان کاشی دیوار به کار گرفته می‌شوند.

سرامیک طرح چوب به عنوان رایج ترین طرح‌ها کاربرد دارد که تقریبا اکثر تولیدکنندگان کاشی و سرامیک آن را تولید می‌نمایند و تفاوت طرح‌های شرکت‌های مختلف معمولا در ابعاد و جزییات طرح چوب و رنگ این نوع سرامیک است. از سرامیک طرح پارکت بیشتر در کف ساختمان به خصوص کف فضاهایی همچون آشپزخانه، نشیمن، پذیرایی، راهروها، ورودی‌ها و ... استفاده می‌شود. سرامیک طرح چوب برای دیوار نیز کاربرد دارد اما نسبت به سرامیک طرح چوب کف کمتر استفاده می‌شود. استفاده از این طرح در خانه شما گرما و صمیمیتی مثال زدنی را ایجاد می‌نماید زیرا طرح چوب یک طرح با رنگی در تناژهای مختلفی از کرم تا قهوه ای است که نمادی از گرما و صمیمیت است که می‌تواند انرژی مثبتی را در فضا جریان دهد. قیمت سرامیک طرح چوب تفاوت زیادی با سایر سرامیک‌ها ندارد اگر به دنبال خرید سرامیک طرح چوب هستید سعی کنید با توجه به فضایی که دارید انتخاب نمایید برای فضاهای داخلی مانند نشیمن و پذیرایی استفاده از سرامیک طرح چوب روشن توصیه می‌شود.
 

سرامیک طرح چوب و پارکت

حال که شما را با سرامیک های کف آشنا نمودیم بهتر است به سایر طرح های کاشی و سرامیک موجود در بازار بپردازیم.

کاشی سرامیک بتنی

یکی از انواع کاشی و سرامیک مورد استفاده در ساخت و سازهای ساختمانی کاشی سرامیک بتنی است که به عنوان یکی از پر طرفدارترین پوشش دهنده های سطوح صنعتی شناخته می شود. از ویژگی های این نوع کاشی و سرامیک می توان به بافت ظریف و مرز بندی های تایل های کاشی و سرامیک آن اشاره کرد علاوه بر آن رنگ غالب این نوع کاشی  در طیف خاکستری می باشد و این رنگ خاکستری به فضای داخلی و خارجی می تواند جلوه ای جذاب را ببخشد. رنگ خاکستری می تواند در ترکیب با رنگ های کرم و قهوه ای چوب فضاهای سرد را به فضای گرم و دلچسب تبدیل نماید.

کاشی و سرامیک بافت دار

این نوع کاشی کاری می‌تواند سرویس و حمام های قدیمی شما را با استفاده از مصالح مناسب مانند کاشی-سرامیک بافت دار تبدیل به یک سبک مدرن و جدید کند به همین روی پیشنهاد شرکت کاشی سازی خلیج به کسانی که قصد بازسازی و احیا سرویس های خانه های خود را دارند، این نوع کاشی کاری ها می باشد که  زیبایی فضای مورد نظر شما را دوچندان می کند. همچنین فن آوری  های جدید روز دنیا این امکان را به وجود آورده است که بتوانید طرح ها متنوعی را برروی این کاشی و  سرامیک شبیه سازی کنید.

مدل های کاشی دیوار

کاشی های منقوش

کاشی‌های منقوش که همانند کاشی سرامیک بافت دار طرح های جدیدی رابرای شما به ارمغان خواهد آورد، البته قابل ذکر است که این کاشی ها به صورت ۳بعدی کارشده و برای مشتریانی که به دنبال تاثیر بصری زیادی هستند، این کاشی و سرامیک پیشنهاد می شود.

کاشی و سرامیک سه بعدی

ویژگی که این نوع کاشی-سرامیک را منحصر به فرد می کند به واسطه خطای چشمی است که در کاربرد این کاشی ها درسرویس و حمام به وجود می آید بدین معنی که استفاده از مقیاس های متفاوت درکنار یکدیگر در اجرای این کاشی و سرامیک ها موجب زیبایی بیش از پیش آن ها می شود.

انواع سرامیک سه بعدی

کاشی و  سرامیک آجری

بنابر پیشینه ذهنی مردم که دربافتی سنتی و تاریخی شکل گرفته است میتوان گفت به مصالحی که نمایانگر گذشته و حال و هوای گذشته ایرانیان است بیشتر توجه شده است، به همین روی درادامه به تفصیل این نوع کاشی و سرامیک می پردازیم. همانطورکه گفته شد این نوع دارای درون مایه ای سنتی است که امروز با سبک های مدرن و کلاسیک تلفیق شده است و به جز وجه ظاهری آن که این مفاهیم را انتقال می دهد، این کاشی ها در مقابل رطوبت مقاوم شده اند و دیگر مانند قدیم نیاز به نگهداری و تعمیر ندارند. همچنین این نوع کاشی و سرامیک با طرح های آجری فضا را برای  شما عزیزان می تواند دل چسب و گرم تر نماید.

انواع سرامیک طرح آجر

کاشی و سرامیک سنتی

کاشی سنتی اصلی ترین جزء از بدنه مصالح ساختمان های هنری در معماری است. کاشی سنتی در معماری ایران زمین از گذشته‌های دور و اغلب به‌منظور پوشش سقف، کف و دیواره‌های اماکن مذهبی و بناهای یادبود به‌کار گرفته شده است. اما امروزه علاوه بر این‌ها در بافت رایج شهری، المان‌ها و نیز در قالب هدیه دست‌ به‌د ست می‌شود. کاشی های سنتی در طرح های مختلف هندسی، گل مرغ، مقرنس و طرح‌ های بسیار زیاد دیگری وجود دارد با توجه به این که زیبایی نقش ها و طرح های سنتی بسیار زیاد است و به عنوان کاشی آشپزخانه دارای مخاطبان و طرفداران خاصی می باشد.

انواع کاشی سنتی

کاشی معرق: از تراشیدن تکه‌های کوچک و تلفیق آنها به یکدیگر ساخته می‌شود.

کاشی معقلی: دارای طرح هندسی بوده و از تلفیق این‌گونه اشکال ساخته می‌شود.

کاشی گره چینی: که از چیدن قطعات کاشی در کنار هم پدید می‌آید. 

کاشی هفت رنگ یا خشتی: از تلفیق خشت‌های کوچک رنگی و لعاب‌دار طرحی کلی ساخته می‌شود.

کاشی مشبک: که ساختاری شبکه‌ای از کاشی است.

کاشی و سرامیک سنتی

کاشی و سرامیک برجسته

کاشی و سرامیک به عنوان مهمترین پوشش دهنده ساختمانی شناخته می‌شود که دارای انواع طرح، رنگ، نقش و نوع است. این متریال علاوه بر مقاوم سازی سطوح بنا به آن جلوه می‌بخشد به همین دلیل کاشی و سرامیک امروزه یکی از مهمترین المان‌های دکوراسیون داخلی شناخته می‌شود که می‌توان با کمک آنها تغییرات شگرفی در ساخت و بازسازی فضاها به وجود آورد. کاشی و سرامیک به عنوان یک المان تزیینی نیز کاربرد دارد که بیشتر در دیوارها به کار گرفته می‌شود. این نوع کاشی و سرامیک ممکن است در انواع سیگاری و فیتله ای باشد که در میان کاشی و سرامیک معمولی قرار می‌گیرد و باعث برجسته تر شدن طرح آنها می‌شود یا اینکه به عنوان کاشی و سرامیک طرح برجسته یا تک گل ساخته می‌شود که در ابعاد کاشی و سرامیک واقعی تولید می‌شوند و به صورت متری و دانه ای به فروش می‌رسند.

 در سالهای اخیر تولید کاشی و سرامیک تزیینی از مسیر کاشی و سرامیک عادی جدا شده است و خط تولید جداگانه ای دارند به همین دلیل کارخانجات کاشی تزیینی صرفا به تولید کاشی‌های تک گل و طرح برجسته می‌پردازند. این نوع کاشی‌ها از نوع کاشی سه پخت هستند که در پخت سوم با دمای پایین تری طرح و نقش بر روی آنها تثبیت می‌شود. کاشی‌های برجسته و تک گل به عنوان کاشی‌های تزیینی بیشتر از نوع طرح‌های حاشیه ای و تزیینی هستند که در فضاهای بین کابینی در آشپزخانه‌ها یا نوارهای تزیینی در دیوار نشیمن، پذیرایی یا راهرو‌ها مورد استفاده قرا رمی گیرد.

کاشی و سرامیک برجستهاین نوع کاشی در چند سال اخیر محبوبیت بیشتری پیدا نمود و طرح‌های برجسته و بافت داری روی آنها به وجود آمد که باعث جلوه‌گری بیشتر نقوش آنها می‌گردید. ابعاد کاشی و سرامیک برجسته با توجه به طرح متفاوت است این نوع کاشی و سرامیک از تایل‌های کوچک و مربعی تا کاشی‌های بزرگ مستطیلی شکل را در بر می‌گیرد و بیشتر دارای رنگ طلایی و صدفی است که در نور بازتاب جذابی دارد.
یکی از مهمترین فضای کاربرد این نوع کاشی فضای بین کابینتی است که حد فاصل میان کابینت‌های زمینی و کابینت‌های دیواری است. اگر به دنبال ایجاد تحول در آشپزخانه خود هستید از این نوع کاشی غافل نشوید.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند