حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.8
3427 بازديد

انواع لعاب کاشی و سرامیک

انواع لعاب کاشی و سرامیک
لعاب کاشی که امروزه مهمترین دلیل تمایز میان کاشی‌ها و سرامیک می‌باشد، یک لایه شیشه ای است که در حرارت بالا به شکل مایع تمامی سطح کاشی را می‌پوشاند و پس از سرد شدن از نفوذ مایعات به آن جلوگیری می‌کند.

پیش از این شما را با چیستی لعاب و انواع مواد به کار رفته برای آن آشنا نمودیم 

لعاب سرامیک و کاشی

این لعاب امکان ایجاد طرح‌ها و رنگ‌های مختلف را برای سازندگان فراهم می‌آورد. لعاب‌ها به چند نوع تقسیم می شوند که لعاب براق، لعاب مات، لعاب ترکیبی مات و براق (لاپاتو) و لعاب پولیشی مهمترین آنها هستند.

لعاب براق

لعاب‌های براق عملکردی شیشه گونه دارند و همانند شیشه از شفافیت بالایی برخودارند و شبیه به آینه عمل می‌کنند در نتیجه توانایی بزرگتر و دلبازتر نشان دادن فضاها را دارند، این نوع لعاب مناسب کاشی‌های دیوار هستند که امروزه با عنوان سرامیک شناخته می شوند. این نوع لعاب بیشتر برای انواع درجه بندی کاشی و سرامیک به کار می رود که طراحی آن بیشتر بوده و نمایش این طرح و نقش در درجه اول اهمیت قرار دارد. این نوع لعاب در صورت ریخته شدن مایعات بر روی آنها بسیار لغزنده خواهند بود در نتیجه استفاده از آنها در کف آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی توصیه نمی‌شود.

لعاب مات

دسته‌ی دیگر لعاب‌های کاشی، لعاب‌های مات هستند که با ایجاد یک سطح هموار با میزان اصطکاک بیشتر از نفوذ مایعات جلوگیری می‌نماید، این نوع لعاب از درخشندگی کمتری برخودار است و به دلیل مقاومت در برابر سر خوردن مناسب کف حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی است.

لعاب ترکیبی لاپاتو

دسته سوم لعاب‌ها، لعاب‌های ترکیبی هستند که از هر دو نوع لعاب مات و براق در آن استفاده شده است و در کنار درخشندگی و شفافیت لعاب براق خاصیت لعاب های مات را در ایجاد اصطکاک بیشتر برای جلوگیری از سر خوردن دارا می باشد. این نوع لعاب توسط ایتالیایی‌ها وارد صنعت کاشی و سرامیک گردید و با نام ایتالیایی لاپاتو شناخته می شود.

لعاب پولیشی

با پیشرفت تکنولوژی لعاب های متنوع دیگری نیز پا به عرصه وجود گذاشتند که لعاب‌های پولیشی مهمترین آنها هستند.

کاشی سنتی یکی از مهمترین هنرهای ایران پس از اسلام است که مظاهر بسیاری از آن را می توان در بناهای مختلف دوران اسلامی مشاهده نمود.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند