حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
279 بازديد

اگر مشکل خانه‌های خالی حل شود نیازی به ساخت مسکن جدید نداریم!

اگر مشکل خانه‌های خالی حل شود نیازی به ساخت مسکن جدید نداریم!

به گزارش کاشی لند به نقل از ایسنا، یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: احتکار مسکن باید شکسته شود و ساخت مسکن را نباید اولویت قرار دهیم چرا که اگر بتوانیم طرحی بگذاریم که معضل خانه‌های خالی را حل کند بسیار مؤثرتر از طرح ملی مسکن است.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص اجرای طرح مسکن ملی، اظهار کرد: طرح ملی مسکن ایده خوبی است و می‌تواند به افرادی که برای خانه‌دار شدن مشکل دارند کمک کند، اما مشکل اصلی در بخش مسکن در بسیاری از موارد کمبود مسکن نیست، بلکه مشکل اصلی وجود هزاران خانه خالی در شهرهای بزرگ است که اگر بتوانیم این معضل را حل و ساماندهی کنیم بخش مسکن رونق زیادی می‌گیرد.

وی افزود: به جای اینکه بخواهیم مسکن جدید بسازیم اگر بتوانیم مسکن‌های خالی را در کلان‌شهرها ساماندهی کنیم برد زیادی کرده‌ایم. در تهران بالای ۷۰۰ هزار خانه خالی و در کشور بیش از ۲ میلیون خانه خالی داریم. باید برای این خانه‌ها مالیات و جریمه در نظر گرفته شود تا صاحبان آن ترغیب شوند خانه‌های خود را اجاره دهند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: بنابراین اگر مشکل خانه‌های خالی حل شود نیازی به ساخت مسکن جدید نداریم و می‌توانیم با یک اقدام قانونی و نظارتی این خانه‌ها را در اختیار افرادی که قدرت خرید یا ساخت مسکن را ندارند قرار دهیم. این خانه‌های خالی اگر به صورت استیجاری در اختیار افراد قرار گیرد قیمت مسکن و اجاره آن خواهد شکست و مشکل مسکن بسیاری از مردم حل می‌شود.

سلیمی با بیان اینکه دولت باید معضل خانه‌های خالی را حل کند، تصریح کرد: برخی افراد با خالی نگه‌داشتن منازل خود تجارت می‌کنند و با خریداری مسکن به شکل انبوه در زمان‌هایی که مردم احتیاج به رهن یا خرید مسکن دارند این افراد خانه‌های خود را با قیمت بالا یا اجاره می‌دهند یا به فروش می‌رسانند. مجلس و دولت باید راهکاری برای معضل خانه های خالی بیندیشند و جرایم سنگینی بر آن وضع کنند.  

نماینده مردم سمیرم در مجلس، اظهار کرد: همچنین دفاتر املاک هم باید ساماندهی شوند چرا که این دفاتر در بسیاری از موارد باعث افزایش قیمت مسکن می‌شوند و در گرفتن حق‌الزحمه خود نیز مطابق قانون رفتار نمی‌کنند.

وی ادامه داد: احتکار مسکن باید شکسته شود و ساخت مسکن را نباید اولویت قرار دهیم. اگر بتوانیم طرحی بگذاریم که معضل خانه‌های خالی را حل کند بسیار مؤثرتر از طرح ملی مسکن است.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند