حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
521 بازديد

بازار تعهدی فرصتی مناسب را برای تنظیم بازار مصالح ساختمانی

بازار تعهدی فرصتی مناسب را برای تنظیم بازار مصالح ساختمانی

جواد حق شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای اجرای 100 هزار واحد مسکونی در قالب طرح "اقدام ملی" مصالح مورد نیاز سازندگان از طریق بازار تعهدی تامین می شود.

حق شناس در گفتگو با برنامه "روی خط اقتصاد" رادیو اقتصاد ضمن اشاره به صدور کارت اعتباری خرید مصالح ساختمانی برای سازندگان به ویژه انبوه سازان افزود: دسترسی مناسب سازندگان به مصالح ساختمانی یکی از دغدغه های بخش مسکن و عامل مهمی برای کاهش قیمت و افزایش کیفیت مسکن است.
وی با بیان اینکه سازندگان با استفاده از کارت اعتباری می توانند مصالح اصلی مورد نیاز خود مثل فولاد، سیمان، پکیج های حرارتی و غیره را از بازار تعهدی تامین کنند، اظهارداشت: این طرح از سوی بنیاد مسکن پیشنهاد شده که باید با همکاری بانک مسکن ساز وکار و بازاری دیجیتال فراهم کنند تا کالاهای مهم و اساسی از طریق پیش خرید عرضه شود.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: طبق طرح بازار تعهدی در برابر تعهد خریدار فروشنده کالا را تامین می کند و پس از خرید قیمت کالا پرداخت می شود.
وی ضمن اشاره به اینکه در چنین شرایطی متقاضی می تواند بخشی از مصالحی را که از سوی بانک مسکن و بنیاد مسکن تهیه می شود با قیمت پایین تری دریافت کند، گفت: در بازار تعهدی سایر کالاها هم در شرایط رقابتی عرضه خواهد شد.
حق شناس با تاکید بر اینکه در بازار دیجیتالی مدنظر مشتریان مشخص هستند، افزود: بازار دیجیتالی و تعهدی فرصتی مناسب را برای تنظیم بازار ارائه می دهد.
وی با اعلام این خبر که در طرح اقدام ملی ظرفیت تمامی استانها مشخص شده است، اظهارداشت: طبق این طرح در هر استانی تولید کننده می داند که چه میزان مصالح باید تولید کند تا در بازار مشکلی به وجود نیاید.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این مطلب که بازار تعهدی دیجیتالی در حال طراحی و راه اندازی است، ادامه داد: در بازار مورد نظر مصالح ساختمانی با تخفیف 20 درصدی و یا بیشتر به سازندگانی که در اجرای طرح اقدام ملیکلوب مشارکت دارند، عرضه می شود.
وی افزود: انبوه سازانی که در خرید از بازار دیجیتالی مدنظر تخفیف دریافت کرده اند باید به همان میزان در واگذاری واحدهای مسکونی تخفیف ارائه دهند.
حق شناس به رادیو اقتصاد یادآور شد: انتظار می رود طرح اقدام ملی طبق شیوه های نوین ساخت و مصالح ساختمانی به روز اجرا شود و با استفاده از روش هایی مانند بازار تعهدی قیمت مسکن کاهش یابد.
 

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند