حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.9
931 بازديد

بازسازی و زیباسازی ساختمان

بازسازی و زیباسازی ساختمان
در گذشته بازسازی کردن ساختمان چندان مرسوم نبود در نتیجه افراد برای داشتن یک فضای بهتر فضای قبلی را از بین برده و بعد اقدام به ساخت فضای جدید می نمودند.

اما با روی کار آمدن روش های کارآمد و کاربردی برای بازسازی بناها ساختمان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و دیگر افراد ترجیح می دهند جای خراب کردن برای آبادی همان فضای قبلی را اصلاح نمایند. این نوع بازسازی هزینه های بسیار کمتری نسبت به ساخت مجدد ساختمان دارد و می تواند کمک بسیاری در مدیریت بودجه خانواده نماید. در بازسازی ساختمان باید از افراد حرفه ای کمک گرفت و یادتان باشد نسبت به نوع ساختمان بازسازی نیز به شیوه متفاوتی اعمال می شود.

در بازسازی ساختمان اداری و بازسازی ساختمان تجاری از شیوه های مختلف بازسازی استفاده می شود زیرا نوع دکوراسیون و همچنین نوع مصالحی که برای تعمیرات هر یک از این ساختمان ها به کار می رود متفاوت است. اما برای بازسازی ساختمان مسکونی نمی توان همان  روش و مصالحی را که در بازسازی ساختمان اداری مورد استفاده قرار می گیرد را به کار برد.

انواع بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان درسه دسته اصلی قرار می گیرد و ما از آنها به عنوان بازسازی و زیباسازی بنا یاد می کنیم این دو دسته شامل بازسازی کاربردی و زیباسازی ظاهری بنا است.

بازسازی و استحکام بخشی

این نوع بازسازی برای بالا بردن میزان استجکام ساختمان و نجات بخشی بخش های فرسوده زیربنایی مانند سقف ها دیوارها و پی ساختمان می باشد. این استجکام بخشی در جلوگیری از آسیب های احتمالی ساختمان در اثر بارش های جوی، زلزله و سایر بلایایی طبیعی انجام می شود. 

بازسازی فضای کاربردی

.در برخی موارد فضای داخلی کاربرد درستی ندارد و ممکن است برخی از فضاها پرت و خارج از دسترس باشد در نتیجه می توان با یک بازسازی کاربردی فضای آن را تغییر داد تا بتوان بهترین و بیشترین استفاده را از فضا نمود. این نتوع بازسازی در استحکتم بخشی بنا نقش مهمی دارد و لازم است از متخصصین حرفه ای برای انجام آن کمک بگیرید. 

زیباسازی ظاهر بنا

بازسازی و زیباسازی بنا بیشتر شامل تعمیراتی می شود که ظاهر و نمای فضا را تغییر می دهد. این تغییرات می تواند شامل تغییر کاشی و سرامیک، سنگ کاری یا ... سطوح گردد.

بازسازی فضای کاربردی و بخش های اصلی ساختمان

بازسازی بخش های اصلی ساختمان بیشتر شامل بخش های مهم و کاربردی ساختمان است که در استحکام و ایستایی ساختمان نقش مهمی دارد و لازم است هر از گاهی برای جلوگیری از فرسودگی و آسیب دیدن ساختمان به آن رسیدگی شود. این بخش ها بیشتر شامل سقف و دیوارها می شود که در ایستایی نقش بسزایی دارند. اگر به استحکام یک سقف رسیدگی نشود ممکن است بر اثر مرور زمان در مجاورت رطوبت و فرسایش دچار ترک شده و پس از مدتی با کوچکترین لرزشی فرو پاشد. همچنین دیوارها  در این روش از بازسازی ساختمان قبل از هر چیز به بخش هایی  که در استحکام ساختمان نقش بسزایی دارند توجه می شود. از جمله بخش هایی که مورد بررسی و بازسازی قرار میگیرند باید به سقف، ستون و دیوارها اشاره نمود. این قسمت ها البته توسط کارشناسان و معمارانی که در این زمینه از تجربه و تحصیلات برخوردار هستند مورد بررسی قرار میگیرند. ترک و نم موجود بر روی سقف و دیوارها می تواند بیانگر میزان فرسودگی این قسمت ها باشد که البته همانطور که گفته شد تشخیص آن بر عهده کارشناس مربوطه خواهد بود. بعد از تشخیص نسبت به مقاوم سازی این بخش ها اقدام می شود. بعد از مقاوم سازی باید سطح این قسمت ها با مصالح  مناسب پوشانده شود تا عملیانت نازک کاری و زیباسازی بر روی آنها صورت گیرد.

نکته ای که از اهمیت بسیار  زیادی در بازسازی ساختمان قسمت های اصلی باید مورد توجه قرار گیرد استفاده از مصالح با کیفیت می باشد. مصالح مناسب و با کیفیت می توانند دوام و عمر ساختمان را طولانی تر کنند. دوام و عمر مصالح ساختمانی هر چه بیشتر باشند نیازی به تعمیرات ساختمان در کوتاه مدت نخواهد  و در نتیجه هزینه ها را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

بازسازی و زیباسازی ساختمان

اما از بازسازی و یا بهتر بگوییم زیرسازی ساختمان که بگذریم باید به بازسازی  تنها به منظور زیبا سازی بپردازیم.  در برخی ساختمان ها به دلیل اینکه عمر کمی از آن ها گذشته است نیازی زیرسازی وجود ندارد و تنها می توان بر روی زیباسازی بخش های مختلف بنا تمرکز کرد.

نازک کاری در بازسازی و زیباسازی ساختمان

توجه داشته باشید که ابتدا نازک کاری و سپس زیباسازی انجام می شود و انجام آن بستگی زیادی به سلیقه کارفرما دارد. البته اگر این مرحله از بازسازی ساختمان را نیز به اهل فن بسپارید مطمئنا نتیجه بسیار بهتری خواهید گرفت زیرا شما و بسیاری از افراد معمولی قادر نخواهید بود تا بهترین رنگ و طرح را برای بخش های مختلف ساختمان در نظر بگیرید. همچنین در بازسازی ساختمان اداری، بازسازی ساختمان تجاری و بازسازی منزل از سبک و روشهای های مختص خود استفاده می شود که این سبک و روش ها و همچنین نحوه پیاده سازی آنها تنها در اختیار افراد متخصص در این زمینه می باشد.

سبک های مختلف بازسازی ساختمان

به طور کلی دو سبک در بخش نازک کاری و بعد از انجام زیرسازی مورد استفاده قرار میگیرند که سبک کلاسیک و مدرن می باشد. سبک کلاسیک برای بازسازی ساختمان مسکونی که در بافت قدیمی شهر قرار دارند مناسب می باشد. در بازسازی ساختمان به  سبک کلاسیک همانطور که از نامش نیز پیداست تنها از المان ها و تجهیزاتی برای بازسازی استفاده می شود که حس کلاسیک را به فضای ساختمان منتقل میکنند. از علایق کارفرما برای انتخاب یکی از سبک های کلاسیک و یا مدرن که بگذریم باید بگوییم که بافت و منطقه ای که ساختمان در آن واقع شده است در انتخاب سبک بسیار تاثیرگذار است. در ساختمان های قدیمی و فرسوده استفاده از سبک های مدرن کاملا اشتباه است و باعث ایجاد تضاد در فضا خواهد شد. البته نوع ساختمان نیز در انتخاب سبک های مدرن و کلاسیک تاثیر گذار است. به طور مثال در بازسازی ساختمان تجاری و بازسازی ساختمان اداری نمی توان از سبک های کلاسیک استفاده نمود و تنها سبکی که می تواند برای این نوع نما مناسب باشد مدرن است.

 استفاده از سبک های مدرن و یا کلاسیک برای بازسازی ساختمان تنها پایان کار نیست و اجزا باید به نحو مناسب که باعث زیباتر شدن ساختمان می شوند به کار گرفته شوند. مهارت معمار و کارشناس بازسازی ساختمان می تواند در هر چه بهتر به کار برده شدن هر یک از اجزا  نقش بسزایی داشته باشد. شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا یکی از شرکت های فعال در زمینه بازسازی ساختمان می باشد که آمادگی خود را برای بازسازی ساختمان اداری، بازسازی ساختمان تجاری، بازسازی و نو سازی ساختمان و بازسازی منزل با بهره گیری از جدیدترین سبک ها و تجهیزات اعلام می دارد و تا کنون پروژه های زیادی را نیز با کسب رضایت مشتری به اتمام رسانده است.

نکات مهم در بازسازی ساختمان

در بازسازی ساختمان بودجه کارفرما می تواند تاثیر زیادی در کیفیت کار داشته باشد و هر چه بودجه بیشتری برای اینکار در نظر گرفته شود در  نتیجه مصالح با کیفیت تری مورد استفاده قرار خواهند گرفت که از دوام و عمر طولانی برخوردار خواهند بود. ابتدا باید بودجه ای که برای بازسازی ساختمان در نظر گرفته اید را به کارشناس مربوطه اعلام کنید تا بازسازی و تعمیرات ساختمان بر اساس بودجه شما انجام شود و بار مالی زیادی را به شما تحمیل نکند.

سه بخش اصلی در بازسازی ساختمان

به طور کلی سه قسمت در بازسازی ساختمان مد نظر قرار میگیرند که دیوار ها، کف و سقف می باشد.

بازسازی کف ساختمان

برای بازسازی کف ساختمان بعد از انجام زیرسازی های مناسب باید از کفپوش های مناسبی نیز استفاده شود. کفپوش ها انواع مختلفی دارند و برای فضاهای مسکونی، تجاری و همچنین اداری از کفپوش های مخصوصی استفاده می شود که علاوه بر استحکام بالا از جلوه ظاهری زیبایی نیز برخوردار هستند. پارکت، سرامیک و انواع مختلفی از کفپوش ها وجود دارند که در بازسازی ساختمان به کار میروند. کفپوش ها اگر از نوع مناسب و همچنین طرح و رنگ های زیبا انتخاب شوند می توانند جلوه ظاهری بسیار خوبی را برای محیط پدید آورند.

بازسازی دیوارها در ساختمان

بعد از اجرای کفپوش مناسب در بازسازی نوبت به استفاده از متریال و دیوارپوش های مناسب میرسد که در این مورد نیز باید بگوییم که همانند کفپوش ها باید از  دیوارپوش متناسب با نوع کاربری ساختمان استفاده شود. در اماکنی که رفت و آمد در آنها زیاد می باشد از دیوارپوش های مقاوم تری استفاده می شود که البته در برخی از این  اماکن از دیوارپوش هایی که  در کنار استحکام از زیبایی نیز برخوردار می باشد استفاده می شود که هتل ها از جمله این اماکن هستند. اما نوع کفپوش هایی که در بازسازی ساختمان مسکونی به کار میروند از کفپوش های  زیبا محسوب می شوند و چندان از مقاوت بالایی برخوردار نیستند که کاغذ دیواری و همچنین رنگ ساختمانی از این دسته دیوارپوش ها هستند.

بازسازی سقف ساختمان

نوبتی هم که باشد نوبت به سقف ساختمان می رسد. در بازسازی ساختمان از جمله قسمت هایی که تنها جنبه زیبای آن لحاظ می شود سقف می باشد. از عواملی که تعیین کننده زیبایی سقف هستند باید به نورپرداری و همچنین گچبری ها اشاره نمود. البته گچبری در ساختمان هایی که در بازسازی آنها از سبک کلاسیک استفاده شده است کاربرد بیشتری دارد. گچبری در بازسازی ساختمان به سبک مدرن نیز کاربرد دارد اما از سبک هایی که در آنها لبه های قوس دار و شکل و طرح های خاص به کار رفته است خبری نیست استفاده می شود. نورپردازی ها نیز نسبت به سبک های مدرن و کلاسیک متفاوت می باشد. در بحث نورپردازی نوع و طیف رنگی اهمیت زیادی دارد و تنها نورهای سفید و یا زرد نیستند که به کار می روند.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند