حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
2.0
336 بازديد

بازگشت ۴۳ واحد صنعتی و معدنی همدان به چرخه تولید

بازگشت ۴۳ واحد صنعتی و معدنی همدان به چرخه تولید
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از احیای ۴۳ واحد صنعتی و معدنی استان خبر داد و گفت: ۳۲ واحد صنعتی و ۱۱ واحد در بخش معدن به چرخه تولید بازگشته است.

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری ایسنا؛ حمیدرضا متین دوشنبه ۲۰ بهمن در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه امسال سال «جهش تولید» بوده و سازمان صمت از سند راهبردی استان جلوتر است، اظهار کرد: صنایع تبدیلی الوند با سرمایه‌گذاری هزار میلیاردی در حال آماده شدن برای تولید است که امیدواریم بتوانیم تا اردیبهشت ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به طرح‌های شاخص صنعتی استان همدان، خاطرنشان کرد: پتروشیمی هگمتانه بعداز ۱۸ سال امسال به بهره برداری رسید که خوراک فعلی پتروشیمی هگمتانه از جم و اروند تأمین می‌شود. اکنون مجوز خوراک برای تولید مواد اولیه پتروشیمی که از پتروشیمی اروند تأمین می شود، مجوز اخذ شده و در آینده از وزیر نفت مصوبه خواهیم گرفت که یک پتروشیمی دو برابر هگمتانه ایجاد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه پتروشیمی هگمتانه یک تأثیر ملی دارد به‌طوریکه نخستین تولیدکننده پی وی سی پزشکی در کشور است که در سال ۹۹ موفق به تولید شده، خاطرنشان کرد: فولاد جعفری نیز در زمینه اشتغالزایی و جلوگیری از خروج ارز شرایط مهمی دارد به طوریکه این شرکت ۸۵ درصد فعالیت داشته و تولید خوبی دارد و سرمایه‌گذاران بخشی از مشکلات را رفع کردند.

وی از بازگشت به تولید شرکت رزن سافت خبر داد و یادآور شد: شرکت رزن سافت نخستین تولیدکننده فویل زیر هفت دهم در کشور است که بعد از دو سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشته است.

متین با اشاره به طرح توسعه شرکت شیشه همدان نیز گفت: در زمینه شرکت شیشه همدان طرح توسعه انجام شده که در این راستا ۳۳ میلیون یورو ارز از بانک ملی اخذ و سرمایه گذاری شده و پیش‌بینی می‌شود اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۰ به بهره برداری  برسد در ضمن ۹۴ درصد ماشین‌آلات وارد شده و در حال نصب است.

وی درباره تولید خمیر الکترود در کشور، تصریح کرد: برای نخستین بار یک شرکت دانش بنیان تولید آزمایشی خمیر الکترود را در کشور انجام داده و اکنون نیز به مرحله بهره ‌برداری و تست رسیده است که تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و باید گفت مشابه این کار تاکنون انجام نشده و دانش فنی بومی سازی شده است.

متین با بیان اینکه برای نخستین بار یک شرکت دانش بنیان تولید آزمایشی انجام داد و اکنون مرحله تست و بهره برداری پایانی را انجام می دهد و تا قبل از پایان سال بهره برداری خواهد شد، ادامه داد: واحدهای تولید ذوب کوره القایی است که قطعه الکترود کار ذوب را انجام می دهد و به علت قیمت بالا و مشکلات واردات سخت است و خمیری روی قطعه می کشند که عمر آن را زیاد کند.

رئیس سازمان صعت، معدن و تجارت استان همدان از آغاز عملیات اجرایی بزرگترین فروسیلیس خاورمیانه در همدان خبر داد و گفت: در زمینه فروسیلیس در اردیبهشت ماه آینده استان همدان قطب تولید فروسیلیس کشور شده است.

 وی درباره پتروشیمی ابن سینا نیز بیان کرد: پتروشیمی ابن سینا با سرمایه‌گذاری ۶۰۰۰ میلیارد تومان از قبل وجود داشته است و در حال جذب سرمایه گذار هستیم و امیدواریم پتروشیمی سوم که تولید وی سی ام خواهد بود، در چند روز آینده قطعی شود.

متین از افتتاح بزرگترین شرکت نانو سرامیک در ایام دهه فجر خبر داد و یادآور شد: در زمینه چینی بهداشتی بزرگترین واحد شرکت نانو سرامیک پیمان قرار است با حضور مسئولان کشوری در دهه فجر امسال افتتاح رسمی شود.

وی با بیان اینکه سال ۹۲ در استان همدان ۳۵۳ جواز تأسیس صادر شده بود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال که سال «جهش تولید» نامگذاری شده بود، ۱۳۰۰ جواز تأسیس در ۱۰ ماه امسال صادر شده است، به طوری که تاکنون این تعداد جواز تأسیس در استان صادر نشده بود.

متین درباره حوزه بازار نیز با تأکید بر اینکه منکر گرانی نیستیم، اظهار کرد: تمام تلاش سازمان صمت بر این است که بازار کنترل شود و در زمینه مرغ نیز نیروهای سازمان تا ساعت ۱۱ شب در گشتارگاه‌ها بودند تا مرغ خارج استان نرود.

وی با بیان اینکه هر کسی در حق مردم احجاف کند، سخت برخورد می‌کنیم، ادامه داد: کسانی که توسط ما جریمه شدند به مردم ظلم و اجحاف کردند و طوری برخورد کردیم که دیگر نتوانند انجام دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه از ۲۵ بهمن هجمه سنگین بازرسی در بازار آغاز می‌شود، تصریح کرد: بازرسی از بازار شب عید از ۲۵ بهمن آغاز و تا ۱۵ فروردین به صورت ویژه انجام خواهد شد.

این مقام مسئول درباره وضعیت بازار بنکداران، بیان کرد: بازار بنکداران همدان تقریباً تکمیل شده و شروع کار در دو ماه آینده قطعی می‌شود البته بستگی به واحدهای مستقر در آنجا دارد که همه بازگشایی و کار کنند تا شروع رسمی آغاز شود.

متین از تأمین میوه شب عید استان همدان خبر داد و مطرح کرد: ۱۰۰۰ تن میوه شب عید برای استان همدان خریداری شده به‌طوریکه ۷۰۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب برای استان تدارک دیده شده است.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند