حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.9
2708 بازديد

با ویژگی های کاشی و سرامیک پرسلانی بیشتر آشنا شویم

با ویژگی های کاشی و سرامیک پرسلانی بیشتر آشنا شویم
امروزه یکی از محبوب ترین مدل جدید کاشی و سرامیک، کاشی و سرامیک پرسلانی می‌باشد که روز به روز استقاده از آن در ساختمان سازی گسترده تر می‌شود.

 کاشی پرسلانی به عنوان یک کاشی بدون لعاب، در مقایسه با سایر کاشی‌ها پرسلان‌ها از بدنه ای عاری ازهرگونه یکنواختی در ترکیب خود برخوردار هستند. پرسلان‌ها دارای مزیت‌های بسیاری هستند به خصوص پرسلان‌های بدون لعاب که سرآمد انواع خود در مقاومت می‌باشند.

بدون لعاب

یکی از مزیت‌های اصلی کاشی‌های پرسلانی لعابدار نبودن آن است. لازم به ذکر است که  مهمترین عامل صدمه دیدن کاشی‌های لعابدار همانا از بین رفتن سطح لعاب آنها می‌باشد که منجر به از بین رفتن کاشی و کاهش میزان کارایی آن می‌شود. این در حالی است که کاشی‌های پرسلانی را در صورت آسیب دیدگی می‌توان با ساب زنی و صیقل دادن ترمیم نمود و گارآیی آن را تا حد زیادی افزایش داد.

ساب زنی و صیقل دهی سطوح پرسلانی برای جلوه گری بیشتر فضای پرسلان شده نیز توصیه می‌گردد حتی اگر سرامیک پرسلان آسیبی ندیده باشد.

ساب زنی و صیقل دهی در واقع برداشت لایه نازکی (در حد چند میلیمتر) از سطح کاشی و سرامیک پرسلان با استفاده از دستگاه‌های مخصوص می‌باشد که سبب افزایش زیبایی ظاهری کاشی بدون تغییر خواص مکانیکی ودرنتیجه قابلیت کاربرد بیشتر و بهتر این محصول می‌باشد. بدین ترتیب درخشندگی کاشی به ویژه در رابطه باموارد کاربردی خاص افزایش خواهد یافت. توجه داشته باشید که با توجه به جنس در خرید کاشی و سرامیک پرسلانی ممکن است در بعضی موارد نیز برخی از خصوصیات کاشی‌ها با تغییرات و مشکلاتی همراه می‌شود.

درعمل مشاهده شده که به دنبال صیقلی کردن سطح روی کاشی، تخلخل‌های بسته موجود در بدنه کاشی به منافذ باز و سطحی تبدیل شده که خود از عوامل ایجاد آلودگی لایه سطحی کاشی محسوب شده و بدین ترتیب خصوصیت رنگ ناپذیری و سهولت پاکیزگی کاشی کاهش می‌یابد درنتیجه برخلاف محصولات صیقلی نشده که به طور معمول به هیچ نوع محافظتی نیاز ندارد (البته اگردرنواحی با تردد بالا نصب نشوند)، کاشی پرسلانی با سطح صیقلی شده قبل و بعد از نصب به محافظت نیازدارد.

عدم جذب آب

عدم جذب آب در کاشی‌های پرسلانی یکی از مزیت‌های آن محصوب می‌شود. جذب آب بعنوان یک ویژگی ماکروسکوپی بهترین پارامتر برای تعیین میزان زینترینگ محصول و همچنین میزان تراکم ساختاری آن می‌باشد. میزان جذب آب یک کاشی پرسلانی با سطح صیقلی نشده در حال حاضر و مطابق با اصول استاندارد کمتر از 1% برآورد شده است. در حقیقت می‌توان که این کاشی متراکم ترین محصول تولید شده با ویژگی‌های مطلوب فیزیکی و مکانیکی در مقایسه با سایر انواع موجود بشمار می‌آیدکه البته ویژگی‌های مذکور، حاصل میزان بالای زجاجیت و مقدار قابل توجه فاز شیشه دربدنه این کاشی می‌باشد. 

استحکام خمشی

این ویژگی به عنوان یک خاصیت مکانیکی بیانگر میزان تحمل یک کاشی در برابر فشارهای استاتیکی و دینامیکی بوده و قابلیت کاشی رابرای کاربردهای کف یادیوارمشخص می‌سازد.درمیان تمام پوشش‌های سرامیکی کف ودیوار،کاشی پرسلانی به عنوان بهترین محصول ازلحاظ استحکام خمشی شناخته شده است.بدیهی است که این محصول مناسب ترین نوع کاشی برای سطوح تحت فشارهای بالا می‌باشد. 

مقاومت دربرابر سایش عمقی

میزان مقاومت در برابر سایش به عنوان یک خاصیت مکانیکی وابسته به خصوصیات سطح کاشی. مقدارمقاومت بدنه رادر برابرموادیاسطوح درتماس با این بدنه نشان می‌دهد.به واسطه میزان تراکم بالا و تخلخل پایین این بدنه، کاشی پرسلانی از مقاومت بالایی دربرابر سایش عمقی برخورداربوده وتماس اجسام با سطح این کاشی، عملا صدمه ای به سطح کاشی وارد نمی سازد. 

سختی سطح

این ویژگی بیانگر میزان مقاومت سطح کاشی در برابر خراش می‌باشد، باید دانست که اگر کاشی ازسطحی درخشان با رنگی ساده و یکنواخت برخوردارب اشد، هرگونه خراش سطحی باعث خرابی سطح خواهد شد که کاشی پرسلانی به دلیل دارا بودن سطحی سخت ومحکم از این قاعده مستثنی است. 

مقاومت دربرابریخ زدگی

مقاومت در برابر یخ زدگی به معنای میزان تحمل بالای بدنه کاشی در برابر انجماد، در محیط‌های مرطوب با درجه حرارت زیر صفر بدون صدمه دیدن می‌باشد. این ویژگی ارتباط بسیار زیادی با میزان جذب آب کاشی دارد. اغلب محصولات در برابر انجماد مقاوم بوده و احتمال نفوذ آب در بدنه کاشی تنها درتعداد اندکی از آنها دیده می‌شود. اما کاشی پرسلانی بهترین محصول از نقطه نظر مقاومت در برابرجذب آب و در نتیجه انجماد بشمار می‌آید. میزان تخلخل بسیار پایین این نوع سرامیک (که عملا به صفرمی رسد) مانع از نفوذ آب در بدنه کاشی شده و بدین ترتیب مکانیسم انجماد را مختل می‌سازد. 

مقاومت دربرابرمواد شیمیایی

این ویژگی تعیین کننده چگونگی رفتار سطح کاشی به هنگام تماس با مواد و عوامل شیمیایی بوده که یا به سطح کاشی آسیب رسانده یا در آن نفوذ کرده و یا به زیبایی سطح کاشی صدمه می‌رساند. کاشی پرسلانی با سطح صیقلی نشده جز در برابر HF (اسیدفلوئوریدریک که حلال شیشه می‌باشد)، از مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی برخوردار است. 

رنگ پذیری و پاکیزگی

این دو ویژگی نشان دهنده سهولت در برطرف نمودن هرگونه رنگ، آلودگی و غبار از روی سطح کاشی و در نتیجه تغییر ظاهر کاشی به شکل اولیه از طریق اصول بهداشتی مطابق با شرایط و اصول زیست محیطی می‌باشد. کاشی پرسلانی با میزان تخلخل بسیار پایین و در نتیجه مقاومت بالا در برابر رنگ پذیری وآلودگی، به راحتی قابل نظافت می‌باشد.اما در حقیقت می‌توان گفت حتی سطح کاشی پرسلانی با تراکم بالا و مقاومت در برابر جذب آب، از نقطه نظر عملی و پس از مشاهدات میکروسکوپی دارای منافذ بسیار ریز و کوچکی بوده که ممکن است سبب بروز مشکلاتی گرددکه البته این امر در رابطه باکاشی‌هایی با رنگ روشن تر یا سطوح صیقلی شده بیشتر به چشم می‌خورد. همچنین با توجه به خراشیده شدن سطح این کاشی به واسطه سایش، به دنبال هرگونه عملیات نظافت و با نمایان شدن منافذ ریز روی سطح کاشی، این مشکل بیشتر احساس می‌شود. 

لغزندگی سطح

این ویژگی بیانگر چگونگی شرایط حرکتی جسم هنگام تماس با بدنه کاشی می‌باشد. با توجه به سطح کاشی می‌توان اینطور فرض کرد که یک سطح درخشان و صاف از ضریب اصطکاک کمتری در مقایسه با سایر انواع برخوردار است. کاشی پرسلانی صیقلی نشده حتی با ایجادیک سری نقاط برجسته روی سطح کاشی در جریان شکل دهی از مقاومت مناسبی در برابر لیزخوردن برخوردار است. 

واکنش دربرابرآتش

این ویژگی بیانگر عامل مهمی درانتخاب مصالح ساختمانی چه در رابطه با شرایط معمول استفاده از این محصولات مثلا در اماکن مسکونی که بروز حوادثی چون آتش سوزی در آنجا، امری اتفاقی بوده وچه در رابطه با شرایط ویژه مثل کاربرد محصول در اماکن صنعتی که آتش سوزی در آنجا از حوادث معمول بشمار می‌آید، است. 

انواع، اشکال وابعاد

در حال حاضر انواع متفاوتی از کاشی پرسلانی که اغلب آنها از نظر ویژگی‌های فنی و خواص زیبایی شناختی در سطح بالایی قرار دارند، در بازار موجود می‌باشد. اشکال و ابعاد کاشی‌های پرسلانی طی 15 سال اخیر توسعه چشمگیری داشته و به ویژه تولید این کاشی به شکل مربع در ابعاد بزرگ (تا20قطعه درهرمترمربع) در مقایسه با ابعادکوچک (بیش از20قطعه درهرمترمربع) رشد بیشتری را نشان می‌دهد. 

کاربرد کاشی و سرامیک پرسلانی

ازمیان تمام مواد سرامیکی، کاشی و سرامیک پرسلانی تنها نوعی از کاشی و سرامیک است که می‌تواند در یک مدت معین در مقایسه با سایر انواع، ویژگی‌های فنی و زیبایی ظاهری مطلوب تری را نشان دهد. درتایید این نکته می‌توان به قابلیت کاربرد آن درسطوح کف و دیوار در اماکن مسکونی، عمومی وصنعتی اشاره نمود. 

 

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند