حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.5
230 بازديد

بررسی راهکارهای مناسب در کنترل تورم بازار مسکن

بررسی راهکارهای مناسب در کنترل تورم بازار مسکن
جوان بودن جمعیت کشور و تقاضای بالای آنان برای خرید و یا اجاره مسکن و همچنین افزایش نقدینگی در کشور بر تقاضای بخش مسکن تاثیر گذاشته است. در بخش عرضه نیز حضور دلالان در حوزه مسکن و همچنین بالا رفتن مصالح ساختمانی و کمبود عرضه مسکن از عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت مسکن در کشور است.

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری صدا وسیما:‌ افزایش قیمت مسکن که از سال گذشته آغاز شده بود، روند صعودی خود را تا بهمن ماه سال 98 طی کرد، اما در یک دوره کوتاه دو ماهه اسفند و فروردین قیمت ها چندان رشد قابل توجهی نداشت تا اینکه با آغاز اردیبهشت و افزایش ناگهانی قیمت ارز، طلا و سکه و بورس؛ مجدد با سیر صعودی افزایش قیمت مسکن (خرید، اجاره بها) مواجه شدیم.

کارشناسان دلایل مختلفی از جمله؛ نوسانات شدید بازارهای موازی بازار مسکن از جمله نرخ ارز، طلا و بورس و از سویی دیگر عدم کنترل دولت بر قیمت زمین را عوامل تعیین کننده برای این افزایش قیمت در نظر گرفته اند.

اما در اینجا این سؤال پیش می آید که آیا راهکارهایی برای مهار افزایش قیمت وجود دارد، آیا می توان با اجرای مالیات بر عایدی مسکن، ساخت مسکن ملی و ... کنترل و نظارت بیشتری بر قیمت مسکن و اجاره بها به عمل آورد؟ برای بررسی و ارائه راهکارهای بیشتر این موضوع، نشستی تخصصی با حضور آقای مهدی سلطان محمدی، تحلیل گر بازار مسکن و خانم پروانه اصلانی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در تیرماه برگزار شد. در این نشست ضمن بررسی علل و عوامل گرانی مسکن راهکارهایی برای کنترل بازار مسکن ارائه شده است.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند