حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.6
9632 بازديد

برچسب کاشی و سرامیک چگونه به نو شدن فضا کمک می کند؟

برچسب کاشی و سرامیک چگونه به نو شدن فضا کمک می کند؟
امروزه برچسب کاشی و سرامیک‌ها در معماری داخلی منازل از اهمیت و کارایی فروانی برخوردار بوده و در قسمت‌هایی از خانه مانند آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی که همواره مستقیماً با آب سروکار دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاشی و سرامیک از مهمترین پوشش دهنده های داخلی هستند که ماندگار هستند گاهی یک طرح تکراری یا ساده در کاشی و سرامیک ممکن است باعث دلزدگی شما شود و نیازمند ایجاد تغییر و تحول در آنها باشید. تغییر دکوراسیون معمولا با تغییر کاشی و سرامیک همراه است که ممکن است هزینه زیادی برایتان به همراه داشته باشد علاوه بر آن وقت زیادی را نیز بخواهد. ما یک راه حل ساده برای ایجاد تغییر و تحول های مقطعی در کاشی و سرامیک شما پیشنهاد می کنیم و آن استفاده از انواع برچسب کاشی و سرامیک است. برچسب هایی که با قابیلت ضد آب بودن می تواند در هر بخشی از فضای شما مورد استفاده قرار گیرد. 

استفاده از برچسب کاشی و سرامیک

با توجه به اینکه تعویض کاشی‌های قدیمی و آسیب دیده مستلزم صرف هزینه‌های زیادی برای خرید کاشی و سرامیک بوده و کاری بس دشوار و زمان‌بر است، اکثر مردم برای رفع مشکلات پیش آمده برای کاشی‌هایشان از روش‌های جایگزین به جای تعویض کاشی‌ها استفاده می‌کنند. یکی از بهترین و کم هزینه‌ترین روش‌های جایگزین، استفاده از برچسب کاشی بر روی سطوح کاشی است. ضمن این مقاله به معرفی برچسب‌های کاشی و ارائه مطالبی در خصوص انواع آن‌ها و مزایا و معایبی که دارند می‌پردازیم، اگر شما نیز به دنبال راهی برای نونوار کردن کاشی‌های منزلتان با صرف هزینه‌ای پایین هستید، با ما همراه شوید.

استفاده از برچسب کاشی و سرامیک

برچسب‌های کاشی چه هستند و چه کاربردی دارند؟

برچسب‌های کاشی پوششی ضد آب هستند که به‌راحتی روی سطوح کاشی‌کاری شده چسابنده می‌شوند و نمای آن‌ها را‌ به طور کامل می‌پوشانند. استفاده از برچسب یا استیکر کاشی (به برچسب‌های کاشی استیکر کاشی نیز می‌گویند.) تنها برای کاشی‌هایی که دارای سطحی صاف باشند امکان پذیر است. هنگام خرید برچسب کاشی به دو نکته اساسی باید توجه داشته باشید:

اولین نکته در مورد خرید برچسب‌های کاشی تعیین کاربری آن‌ها است. به بیان ساده‌تر یعنی باید مشخص کنیم که برچسب‌های کاشی را برای کاشی‌های دیوار می‌خواهیم یا کاشی سنتی، برای کاشی‌های آشپزخانه می‌خواهیم یا کاشی‌های حمام (یا سرویس بهداشتی).
ابعاد و اندازه‌های کاشی‌ها باید به‌طور دقیق اندازه‌گیری شود، تا برچسب کاشی‌هایی که خریداری می‌شوند دارای ابعادی متناسب با همان اندازه‌ها باشند و به‌خوبی بتوانند تمام سطح کاشی را بپوشانند.

انواع برچسب‌های کاشی

حال که درباره چیستی برچسب کاشی و سرامیک صحبت نمودیم لازم است به انواع آن نیز اشاره نماییم. درست است که بر چسب کاشی و سرامیک مناسب استفاده در هر نقطه ای است اما بهتر است برای انتخاب روی هر سطحی نکاتی را رعایت نمایید.

انواع برچسب کاشی

برچسب روی سرامیک کف

توجه به این نکته ضروری است که سرامیک های کف بسیار پر تنش هستند یعنی افراد روی آنها راه می روند و دائما اصطکاکی وجود دارد که ممکن است باعث از بین رفتن چسب برچسب یا حتی پاره شدن آن شود در نتیجه سعی کنید از برچسب روی سرامیک کف در نواحی که کمتر رفت و آمد وجود دارد استفاده نمایید تا هم نمای جذابی ایجاد نمایید و هم به ماندگاری آن کمک کنید. 

لازم به ذکر است که برچسب سرامیک کف که از کیفیت بالایی برخودار باشد نیز در بازار موجود است شما با انتخاب این نوع برچسب ها می توانید زمان طولانی تری از برچسب سرامیک استفاده نمایید. برخی از این برچسب ها ساختاری فوم مانند دارد که نرم است و زمانی که شما می خواهید یک محیط نرم برای کودک خود ایجاد نمایید می تواند به شما کمک نماید

برچسب کاشی کف سرویس بهداشتی

برچسب کاشی کف سرویس بهداشتی از نظر بسیاری معقول نیست زیرا سرویس بهداشتی دائما با آب در تماس است و با وجود مقاومت این برچسب ها در مقابل آب باز هم بیم آن وجود دارد که هر آن کنده یا پاره شود. توصیه ما به شما این است که سعی کنید بیشتر در دیوارهای سرویس بهداشتی از این نوع برچسب ها استفاده نمایید. برچسب سرامیک دیوار نسبت به برچسب سرامیک کف در تماس کمتری با آب هستند و علاوه بر آن محل رفت و آمد و برخود نیستند که نگران کنده شدن یا پاره شدن آن باشید.

برچسب سرامیک آشپزخانه

 مهمترین برچسب سرامیک که اکثر خانم های خانه به دنبال آن هستند و آن برچسب سرامیک آشپزخانه است تا با استفاده از آن تغییر و تحولی در آشپزخانه خود ایجاد نمایند. برچسب سرامیک آشپزخانه را بیشتر در بخش بین کابینتی استفاده می کنند به همین دلیل به این نوع برچسب برچسب بین کابینتی نیز گفته می شود. در استفاده از این نوع برچسب هیچ محدودیتی ندارید تنها باید این نکته را در نظر داشته باشید که برچسب ها در مقابل حرارت مقاوم نیستند در نتیجه بهتر است در پشت گاز از آنها استفاده نکنید یا اگر استفاده می کنید از شعله های نزدیک دیوار کمتر استفاده کنید تا دچار جمع شدگی نشوند.

برچسب سرامیک آشپزخانه

انتخاب استیکر و برچسب کاشی

در انتخاب برچسب و استیکر کاشی و سرامیک باید با توجه به فضای مورد نظرتان انتخاب نمایید. در زیر نکاتی درباره انتخاب هر یک آورده شده است تا شما عزیزان در هنگام انتخاب با لحاظ کردن این نکات بهترین انتخاب را داشته باشید.

کاشی و سرامیک دارای انواع محتلفی هستند که مدل جدید کاشی و سرامیک از نظر کاربرد، طرح و جنس (مواد سازنده) در انواع و مدل‌‌های بسیار متنوع و متفاوت و گسترده‌ای وجود دارند که هر کدام ویژگی‌ها و موارد استفاده خاص خود را دارند. آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی قسمت‌هایی از خانه هستند که استفاده از برچسب‌های کاشی در آن‌ها متداول است. 

استیکر کاشی آشپزخانه

برای آشپزخانه هم می‌توانیم از برچسب‌ کاشی‌های پلاستیکی استفاده کنیم و هم می‌توانیم از برچسب کاشی‌های سنگی و… استفاده کنیم که در کنار داشتن مقاومتی مناسب، ظاهر متفاوت و دکوراتیوی هم داشته باشند.

استیکر کاشی حمام

برای حمام و سرویس بهداشتی باید از برچسب کاشی‌هایی که کاملا پلاستیکی هستند استفاده کنیم، تا در مجاورت با آب مقاومت لازم را داشته باشند و از سطح کاشی جدا نشوند.

استیکر کاشی سرویس بهداشتی

برای سرویس بهداشتی نیز همانند حمام بهتر است از برچسب کاشی‌های کاملا پلاستیکی استفاده کنیم.

استیکر سرویس بهداشتی

انواع سطوح برای چسباندن برچسب کاشی

استیکر کاشی از نظر سطحی که روی آن چسبانده می‌شود به دو دسته کلی زیر تقسیم ‌می‌شود:

برچسب‌های کاشی دیواری
برچسب‌های کاشی کف
برچسب کاشی با کمترین هزینه سطوح خانه شما را نو می‌کند

مزایا و معایب برچسب کاشی

برچسب کاشی نیز همچون سایر محصولات دیگر، برای مورد استفاده قرار گرفتن مزایا و معایب خاص خود دارد. آگاهی از مزایا و معایب برچسب کاشی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید راحت‌تر و مطمئن‌تر در مورد خرید و استفاده از برچسب کاشی تصمیم ‌گیری کنید.

مزایا و معایب برچسب کاشی

سهولت در نصب

برچسب کاشی به روش چسباندن به سطح کاشی اضافه می‌شود و به هیچ گونه مسالح یا ابزاری برای نصب آن نیازی نیست. از این رو نصب و اضافه کردن برچسب کاشی روی سطوح کاشی‌کاری شده، کاری به لغایت سهل و آسان بوده و می‌تواند بدون کمک نصاب و توسط خود شخص شما تنها با صرف کمی حوصله و دقت و توجه انجام ‌گیرد.

جلوگیری از اتلاف وقت

درصورتی‌که برای ترمیم وضعیت ظاهری کاشی‌هایتان از برچسب کاشی استفاده کنید، برخلاف سایر روش‌ها و راهکارهای دیگر نه‌تنها نیازی به طی کردن مراحل طاقت‌فرسا و زمان‌بر نصب نخواهید داشت، بلکه خواهید توانست در طول کوتاه‌ترین زمان به ترمیم کاشی‌های منزلتان بپردازید و از اتلاف وقت و زمان نیز جلوگیری به عمل بیاورید.

صرفه جویی در هزینه‌ها

مهم‌ترین مزیتی که برچسب کاشی دارد، آن است که کمترین هزینه را برای شما در پی خواهد داشت. اگر سری به فروشگاه‌های اینترنتی بزنید خواهید دید که انواع برچسب کاشی در طرح‌هایی متنوع و قیمت‌هایی باور نکردنی وجود دارند. بعلاوه می‌دانیم که استیکر کاشی چسباندنی است و به هیچ ‌گونه نصبی نیازی ندارد، پس در نتیجه به هنگام نصب روی کاشی نیز هزینه‌ا‌ی در پی نخواهد داشت.

مقاومت زیاد در برابر آب

انواع برچسب کاشی‌ها دارای مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب بوده و به نوعی ضد آب هستند و از این جهت برای مورد استفاده قرار گرفتن در محیط‌های مرطوبی مانند حمام و سرویس بهداشتی مشکلی ایجاد نمی‌کنند و به این آسانی‌ها کنده نمی‌شوند.

نگهداری آسان

نگهداری از برچسب کاشی کار بسیار راحتی است، چراکه برچسب کاشی در مقایسه با روش‌های دیگر به مراقبت‌های خاصی نیازی نداشته و دچار خرابی‌هایی که مستلزم تعمیرات و رسیدگی باشند نیز نمی‌شود.

قابلیت جدا شدن آسان

برچسب‌های کاشی به آسانی از سطوح کاشی‌‌ها جدا می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید هر زمان که تمایل داشتید به تعویض برچسب‌ کاشی‌هایتان اقدام کنید.

مهم‌ترین معایب:

برچسب کاشی و سرامیک

امکان استفاده تنها برای سطوح صاف

همان‌طور که قبلا نیز اشاره کردیم، امکان استفاده از برچسب‌های کاشی تنها برای کاشی‌هایی که سطح صافی داشته باشند میسر است. این ویژگی برچسب‌های کاشی‌ برای آن‌ نوعی کمبود تلقی می‌شود، چراکه مانع از استفاده آن‌ها برای کاشی‌هایی با سطوح طرح برجسته می‌شود.

مقاومت کم در برابر حرارت

عموم برچسب کاشی‌ها مقاومت کمی در برابر حرارت دارند و در مواجه با حرارت مستقم به سرعت مچاله و در خود جمع می‌شوند. بنابراین هنگامی که می‌خواهید برای قسمت‌هایی مانند دیوارهای پشت اجاق گازها که در مجاورت مستقیم با حرارت قرار دارند از برچسب کاشی استفاده کنید، به فکر تدابیری جدی برای پیشگیری از آسیب دیدن برچسب کاشی‌های آن قسمت باشید.

ایجاد سطحی لزج پس از کنده شدن

برچسب کاشی‌ پس از کنده شدن از روی سطح کاشی‌ها، سطحی لزج و چسبناک از خود به یادگار برجای می‌گذارد و تمیز کردن اثرات آن از سطح کاشی نیازمند صرف زمان و انرژی زیادی است. شما می توانید با کمک آب گرم و مواد شوینده باقی مانده این چسب را از سطح پاک نمایید اما لازم است این کار را با حوصله انجام دهید.

استیکر کاشی

در انتهای مطلب لازم است یادآوری نماییم که برچسب کاشی و سرامیک یک راه حل موقت و کم هزینه برای تغییر دکوراسیون است. بهترین راه حل برای یک تغییر دکوراسیون ماندگار استفاده از کاشی و سرامیک با طرح دلخواه است.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند