حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
723 بازديد

بهبود وضعت صنعت کاشی و سرامیک جهان

بهبود وضعت صنعت کاشی و سرامیک جهان
تاثیر پاندمی کرونا بر اقتصاد جهان بر هیچ کس پوشیده نیست، این بیماری همه گیر در صنعت ساختمان به خصوص صنعت کاشی و سرامیک نیز تاثیر گذار بوده است و این صنعت از ویروس کرونا ضربه‌ای جدی خورد. اما نتایج و آمارها حاکی از بهبود این صنعت در اوایل سال 2021 است.

به گزارش کاشی لند: جهان با شیوع ویروس همه گیر کرونا و بیماری کووید 19 با چالش بزرگی در اواخر سال 2019 مواجه گردید چالشی که افراد را به رعایت فاصله اجتماعی و کاهش رفت و آمد به خارج از منزل محکوم دعوت می‌کرد. انسان برای در امان ماندن چاره ای جز کاهش فعالیت‌های روزمره خود برای مبارزه با این بیماری همه گیر نداشته است. این کاهش فعالیت‌ها منجر به کاهش ساخت و سازها، کاهش خریدها و ... شده است موضوعی که اقتصاد جهان را تحت الشعاع قرار داد.

یکی از صنایع مهم که در روزهای کرونایی با افت شدیدی مواجه گردید صنعت ساختمان و دکوراسیون بود. افت اقتصادی به دلیل عدم فعالیت‌های اقتصادی یا کاهش آنها افراد بسیاری را بیکار یا ورشکسته نمود.

تعطیل بودن مرزهای تجاری و مبادلات در شروع سال 2020 و ماه‌های بعد از آن و فعالیت نکردن گمرک‌ها باعث شد که تولید‌کننده‌های زیادی نتوانند مانند سال‌های گذشته تولیدات صادراتی خود را به کشورهایی که با آنها قرارداد داشتند بفرستند و این نتیجه ای جز ضرر و زیان به تولیدکنندگان در بر نداشت.

رکود بازار کاشی و سرامیک

با انتشار خبر شیوع کرونا در جهان، بسیاری از کشورهای جهان ترجیح دادند، محدودیت‌هایی را در مسیر ارتباط‌های خود با کشورهای دیگر به خصوص ایران تعیین نمایند و مرزهای برای مدت زیادی تعطیل بود. در نتیجه این تعطیلی و وقفه چندماهه در صادرات و واردات شاهد اثرات سو بسیاری در سودآوری شرکت‌های تولیدی در سراسر جهان بودیم. 

بسیاری نتیجه بسته بودن مرزها و عدم تبادلات تجاری را فقط در زمینه صادرات دیدند اما نتیجه قرتطینه چیزی جز بسته شدن یا کاهش تولید کارخانجات برای تولیدکنندگان نداشته است در ایران به سبب پاندمی کرونا بازار تولیدات کاشی و سرامیک در کشور در رکود به سر می‌برد و به دلیل نوسان هر روزه قیمت ارز، کمتر سازنده‌ای به فکر ساخت و ساز و پایان کار است و همچنین خیلی‌ از صادرکننده‌ها در این شرایط که برخی از گمرک‌ها فعالیت نمی‌کنند و ریسک سرمایه‌گذاری بالا است، فعلا از فعالیت دست برداشته‌اند.

با گذشت زمان و اندیشیدن تمهیدات جدیدی در زمینه ساخت و ساز و تامین مواد اولیه بسیاری از کشورها سعی نمودند به روند عادی خود در مزینه تولیدات برگردند.

با توجه به اعلان جهانی در صنعت کاشی و سرامیک جهان اولین علائم بهبودی در سال 2021 در حال ظهور است و تنها نگرانی‌های حال حاضر این صنعت شامل افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش قیمت ماشین آلان و همچنین افزایش قیمت حمل و نقل است.

بهبود شرایط صنعت کاشی و سرامیک جهان

خبر‌ها حاکی از این است که تولیدکنندگان ماشین آلات و تجهیزات سرامیکی ایتالیا شاهد بهبود کمی در عملکرد خود هستند.

در حالی که نتایج مقدماتی سال 2020 کاهش چشمگیر نسبت به سال 2019 را در تولیدکنندگان ماشین آلات ایتالیایی نشان می‌داد ( به نحوی که درآمد کل 18 درصد کاهش یافته بود، و ما شاهد کاهش 36.6 درصدی فروش داخلی ایتالیا و انقباض 13 درصدی صادرات اینت کشور بوده ایم) ، مرکز تحقیقات MECS-Acimac نشان می‌دهد که شرکتهای موجود مورد بررسی به تدریج در حال بازپس گیری جایگاه خود در فروش هستند.

آمار حاکی از آن است که صادرات در سه ماهه چهارم سال 2020 نسبت به ماه‌های قبل تر از روند بهتری برخوردار بوده است و این تولیدکنندگان را به آینده و گسترش فعالیت و فروششان امیدوار نموده است.

پیش بینی‌های محقق شده برای سه ماهه اول سال 2021 بیشترین خوش بینی را ایجاد نمود، به ویژه با توجه به اینکه صنعت سرامیک جهانی علائم بارزی از بهبود را نشان می‌دهد و تولید در بسیاری از کشورها از جمله ایتالیا، برزیل، هند، اسپانیا و سایر کشورهای مهم تولید کننده کاشی و سرامیک به ظرفیت کامل خود بازگشته اند.

پائولو مونگاردی

پائولو مونگاردی ، رئیس Acimac ، تأیید می‌کند: " آمار اولیه سال برای سال 2020 مشخص کرده بود که پایان شرایط اضطراری بیماری کووید می‌تواند با بهبود فیزیولوژیکی در بخش ماشین آلات سرامیک پس از دو سال سرمایه گذاری متوسط ​​از طرف مشتریان همزمان شود، اگرچه باید محتاط باشیم، اما با توجه به نتایج در سه ماهه اول سال 2021 شاهد اولین علائم بهبودی در صنعت کاشی و سرامیک جهان هستیم."

علاوه برآن عوامل دیگری نیز وجود دارد که موجب نگرانی رهبران تجارت در بخش ماشین آلات صنعت کاشی و سرامیک جهان در چند ماه اول سال می‌شود. این موارد شامل افزایش چشمگیر قیمت اجزای سازنده و مواد اولیه و تأخیر در زمینه تأمین کالا است. نرخ حمل و نقل دریایی برای حمل و نقل کانتینر بین آسیا و اروپا نیز به دلیل محدودیت در دسترس بودن کانتینرها و بیش از همه ظرفیت نگهداری کافی برای شرکت‌های حمل و نقل و همچنین پویایی عرضه و تقاضای انحرافی ناشی از همه گیری ، به طور قابل توجهی در حال افزایش است. این افزایش قیمت‌ها می‌تواند بر روی روند رو به رشد بهبود شرایط صنعت کاشی و سرامیک تاثیر گذار باشد.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند