حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
528 بازديد

بهترین انواع شیرآلات از نظر جنس و جذابیت عملکرد کدام است؟

بهترین انواع شیرآلات از نظر جنس و جذابیت عملکرد کدام است؟
انواع شیرآلات با جنس های گوناگون در بازار عرضه می شود؛ اما بهترین جنس شیرآلات چیست؟ چرا فقط ارزان بودن قیمت شیرآلات نباید در زمان خرید شیرآلات ساختمانی و بهداشتی مورد توجه قرار گیرد؟

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری ایسنا؛ قیمت شیرآلات بسته به عواملی مانند برند، پیچیدگی مکانیزم، مدل، گارانتی و وزن و... متفاوت است و به شیرآلات ارزان قیمت، شیرآلات با قیمت متوسط و شیرآلات لوکس طبقه بندی می شوند.

بنابر اعلام شیرآلات کاویان، در این متن شیرآلات را از ۳ نظر بررسی کرده ایم:

جنس شیرآلات

قیمت شیرآلات

مکانیزم عملکرد شیرآلات

دامنه قیمت شیرآلات، از قیمت شیرآلات ارزان تا لوکس را شامل می شود. بیشتر افراد هنگام خرید شیرآلات بهداشتی، تنها به برند و قیمت شیرآلات توجه دارند. در حالی که مواردی مانند جنس، کیفیت و گارانتی در نظر گرفته نمی شوند. کیفیت شیرآلات، لزوماً با مشاهده ظاهر و یا سبک سنگین کردن شیرآلات با دست قابل تشخیص نیست. به طور مثال، شیرآلات ارزان قیمتِ باکیفیت نیز ممکن است از نظر وزنی سبک باشند. وزن شیرآلات، نشان دهنده میزان مواد اولیه به کار رفته در تولید شیر و عامل مهمی در تعیین قیمت شیرآلات است؛ اما سنگین بودن شیرآلات، نشان دهنده کیفیت بالا نیست. بلکه استاندارد بودن مواد اولیه، مهمترین عامل در تعیین کیفیت شیرآلات است.

قیمت خرید شیرآلات؛ از شیرآلات ارزان تا شیرآلات لوکس

قیمت شیرآلات یکی از اولین مواردی است که در هنگام خرید شیرآلات مورد توجه قرار می گیرد. در بازار از شیرآلات ارزان قیمت تا شیرآلات لوکس عرضه می شوند تا تمامی اقشار جامعه بتوانند خرید شیرآلات بهداشتی مورد نظر خود را انجام دهند. به این نکته توجه کنید که گارانتی در واقع نشان دهنده میزان اعتماد تولید کننده به محصول تولید شده توسط او و تعهدی در قبال مشکلات احتمالی محصول است. پس آن را فراموش نکنید!

آیا قیمت شیرآلات ارزان نشان دهنده کیفیت پایین آنهاست؟

خیالتان راحت که همه شیرآلات ارزان قیمت بی کیفیت نیستند و در مقابل همه شیرآلات لوکس نیز کیفیت بالا ندارند! ممکن است شیرآلات ارزان صرفاً به دلیل سبک تر بودن ارزان باشند امّا جنس آنها با جنس شیرآلات لوکس یکسان باشد. از طرف دیگر سنگین بودن شیرآلات بهداشتی نیز لزوماً به معنی کیفیت بالای آنها نیست. مثلاً سرب خشک ماده ای سنگین تر از برنج است که به عنوان ماده اولیه بعضی شیرآلات نیز به کار می رود، امّا شدیداً برای سلامتی ضرر دارد.

بهترین جنس شیرآلات

جنس شیرآلات مهمترین نکته در زمان خرید شیرآلات است؛ چراکه علاوه بر دوام به طور مستقیم با سلامت کاربران نیز ارتباط دارد. شیرآلات بهداشتی می تواند از جنس استیل، سرب خشک، پلاستیک و یا آلیاژ برنج  باشد:

ماده اولیه استیل ضد زنگ با اینکه بسیار باکیفیت و بادوام است اما از نظر اقتصادی به صرفه نیست و قیمت بسیار بالایی دارد.

سرب خشک ماده ای بسیار مضر برای سلامتی است و میزان آن در بخش هایی از شیرآلات که با آب در تماس مستقیم است نباید بیش از ۲.۵ درصد باشد. بهتر است به کل دور این نوع شیرآلات را خط بکشید.

شیرآلات پلاستیکی قیمت ارزانی دارد امّا کیفیت آن بسیار پایین است و با گذشت زمان در اثر سرد و گرم شدن ترک برمی دارد و می شکند.

آلیاژ شمش برنج استاندارد بهترین ماده اولیه برای تولید شیرآلات بهداشتی است؛ قیمت مناسب و کیفیت بالایی دارد. علاوه بر این برای سلامتی مصرف کنندگان خطری ایجاد نمی کند. بهترین شمش برنج باید ۵۸ تا ۶۰% مس، زیر ۲.۵% سرب و حدود ۳۸% روی داشته باشد و مقداری ناخالصی که اجتناب ناپذیر است.

ساختار و مکانیزم شیرآلات اهرمی با مدل های کلاسیک متفاوت است. در شیرآلات اهرمی، قطعه ای به نام کارتریج، جایگزین دو عدد مغزی در شیرهای کلاسیک شده است. کارتریج شیرآلات دارای دو سطح سرامیکی صیقلی است که بر روی هم آب بندی شده اند. با حرکت دادن دسته اهرمی شیر توسط کاربران، سرامیک های کارتریج در راستای افقی بر روی یکدیگر می لغزند و مجراهای خروجی آب در سطح سرامیک ها باز و بسته می شوند.

انواع شیرآلات بهداشتی و مکانیزم عملکرد آنها

شیرآلات اهرمی، کلاسیک، چشمی و پدالی از انواع رایج شیرآلات ساختمانی هستند که قیمت آنها با یکدیگر متفاوت است. بعضی از انواع شیرآلات مانند مدل های لمسی نسبتاً تازه وارد به حساب می آید و ممکن است با آن آشنایی نداشته باشید. در ادامه عملکرد این مدل جدید بررسی شده است.

انواع شیرآلات لمسی

شیرآلات لمسی از جذاب ترین و کاربردی ترین انواع شیرآلات است. این نوع شیرآلات به طور خاص در آشپزخانه مفید واقع می شود. زمانی که کف دستان شما آغشته به مواد غذایی و یا آلودگی است، به راحتی می توانید با لمس بخش خاصی از شیر ظرفشویی جریان آب را قطع و وصل نمایید. شیرآلات لمسی از نظر ظاهری بسیار مینیمال است چون دسته اهرمی و یا پیچی از ساختار آن حذف شده است. در نظر داشته باشید مینیمال بودن به معنی ساده بودن مکانیزم این شیرآلات نیست و در صورت بروز هرگونه ایراد بهتر است به متخصصین مراجعه کنید.

با پیشرفت تکنولوژی انواع شیرآلات لمسی نیز وارد بازار شده اند و جای خود را در کنار شیرآلات اهرمی، کلاسیک، چشمی و پدالی باز کرده اند. بهترین جنس برای انواع شیرآلات، آلیاژ شمش برنج استاندارد است. شیرآلات برنجی در انواع مدل ها و رنگ ها تولید می شوند. شیرآلات کاویان یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان شیرآلات استاندارد است که انواع شیر روشویی، شیر توالت، شیر حمام و شیر ظرفشویی به صورت مستقیم به مصرف کنندگان عرضه می کند.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند