حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
1749 بازديد

بهترین روش تمیز کردن سرامیک

بهترین روش تمیز کردن سرامیک
سرامیک به عنوان مهمترین پوشش دهنده داخلی و خارجی شناخته می‌شود که جایگزینی برای انواع کف پوش شده است و تمیز کردن آن از ارکان اصلی تمیز ماندن یک خانه است.

تمیز کردن سرامیک یکی از مهمترین بخش‌های خانه داری است. به خصوص در خانه هایی که کاشی و سرامیک بخش اعظمی از پوشش داخلی را به خود اختصاص داده است در این مطلب سعی داریم ترفندهای ساده ای را برای تمیز کردن سرامیک در اختیار شما بگذاریم که کارتان راحتر شود.

ترفندهایی برای تمیز کردن سرامیک

برای تمیز و سالم نگه داشتن سرامیک‌ها باید به طور منظم آن‌ها را تمیز کنید و از تجمع لکه و جرم روی آن‌ها جلوگیری نمایید، بهتر است کاشی و سرامیک‌ها را حداقل یک بار در هر هفته جارو کرده و پاک کنید. اگر کاشی یا سرامیک‌ها دارای لکه و یا سیاه شده اند باید عامل لکه را شناسایی کنید، سپس یک راه حل مناسب برای تمیز کردن سرامیک انتخاب کنید. اگر با لکه‌های خاصی مواجه شدید که به سادگی از بین نمی‌روند می‌توانید از بخار شور و یا از محلول‌های مناسب استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن سرامیک به طور مرتب

برای نگهداری بهینه، سرامیک‌ها را حداقل یک بار در هفته به طور مرتب تمیز کنید. در اینجا مراحل تمیز کردن سرامیک به صورت دوره‌ای منظم برای شما توضیح داده شده است.

۱- قبل از تمیز کردن سرامیک‌ها باید آن را جارو کنید، جارو کردن باعث می‌شود گرد و غبار، خاک و سایر خرده‌های آشغال از روی سرامیک‌های کف برداشته شود.
۲- پس از جارو کردن کف باید سرامیک‌ها را پاک کنید. برای این کار می‌توانید از دستمال یا تی‌های پارچه‌ای استفاده کنید و نیازی به استفاده از مواد شوینده نیست. این کار باعث می‌شود که کاشی‌های سرامیکی شما درخشان و نو بشوند.

۳- هنگامی که سرامیک‌ها را تمیز کردید، باید با یک پارچه خشک بلافاصله آن را خشک کنید تا گردو غبارهای جدید روی مناطق مرطوب ننشیند و همچنین از خود در برابر لغزش محافظت کنید.

۴- خط دوغاب مرز‌های بین کاشی و سرامیک است. با گذشت زمان، رنگ دوغاب‌ها تغییر می‌کند و جرم گرفته ناخوشایند می‌شوند. برای تمیز کردن خط دوغاب سرامیک می‌توانید به مقدار مساوی جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کنید و سپس آن را روی دوغاب‌ها بریزید. اجازه دهید مخلوط برای چند ساعت (یا حتی یک شب) روی دوغاب بماند. سپس دوغاب را با یک فرچه و یا مسواک قدیمی محکم بشویید و در نهایت باقی مانده مخلوط را با یک اسفنج خیس شده در آب گرم پاک کنید.


نحوه تمیز کردن کاشی به طور مرتب


اگر می‌خواهید قدرت تمیز شدن چند برابر شود، یک بطری اسپری را با سرکه پر کنید و پس از اعمال مخلوط جوش شیرین روی دوغاب سرکه را روی آن اسپری کنید.

۵- مواد شوینده مناسب برای تمیز کردن سرامیک کدام است؟ برای تمیز کردن سرامیک باید از ابزارها و شوینده‌ای استفاده کنید که دارای کمترین میزان سایندگی باشند. بهتر است برای تمیز کردن کاشی‌های سرامیکی، همیشه کار را با آب شروع کنید.

قبل از اینکه مواد شوینده را روی همه سرامیک‌ها بریزید ابتدا آن را روی یک قسمت کوچک و دور از چشم امتحان کنید تا مطمئن شوید که این شوینده باعث تغییر رنگ و یا آسیب رساندن به سرامیک‌ها نمی‌شود. از تمیزکننده‌های ساینده یا کرم‌هایی که حاوی مواد ریز مانند سیلیکات هستند استفاده نکنید.

تمیز کردن لکه از کاشی

 

تمیز کردن لکه‌های مختلف از روی سرامیک

۱- برای پاک کردن سرامیک از لکه‌های قهوه، چای و یا آب میوه باید آن را با مایع ظرفشویی و آب گرم بشویید. سپس رنگ باقی مانده را با یک محلول درست شده از ۱۰ میلی لیتر (۲/۳ قاشق  غذاخوری) سفید کننده و یک قوطی (یک لیتر) آب یا با پراکسید هیدروژن از روی سرامیک تمیز کنید.

۲- برای پاک کردن لکه‌های خون از روی سرامیک می‌توانید از سفید کننده (وایتکس) یا آب اکسیژنه استفاده کنید. لکه‌های خون را می‌توان با یک پارچه یا اسفنج و محلول سفید کننده و آب از بین ببرید.
به عنوان مثال، مخلوطی از ۱۰ میلی لیتر (۲/۳ قاشق غذاخوری) سفید کننده و نصف لیتر (نیم قوطی) آب مخلوط کنید. اسفنج یا پارچه را در محلول بزنید و روی لکه‌های رنگی بچرخانید تا زمانی که از بین بروند.

۳- برای تمیز کردن سرامیک از لکه‌های آدامس، قیر و یا شمع می‌توانید از یخ استفاده کنید. مکعب‌های یخی را در یک کیسه پلاستیکی زیپ دار قرار دهید. کیسه را روی لکه‌های چسبناک سرامیک قرار دهید پس از پنج تا ده دقیقه، قوام یا استحکام لکه را بررسی کنید. آدامس باید یخ زده باشد تا جایی که امکان دارد آن را بخراشید و رنگ باقی مانده آن را از روی سرامیک پاک کنید.

تمیز کردن جای شمع از روی کاشی


۴- برای پاک کردن لکه‌های جوهر از روی سرامیک باید از سفید کننده استفاده کنید. یک پارچه تمیز را با سفید کننده خیس کنید. پارچه را روی لکه قرار دهید. تا وقتی که لکه ناپدید شود هر  یک دقیقه یا بیشتر آن را چک کنید. پارچه خیس را بیش از حد بر روی کاشی یا سرامیک قرار ندهید.

تمیز کردن لکه‌های سرسخت از روی سرامیک

۱- پاک کردن سرامیک‌ ها  با سرکه. برای این کار می‌توانید ½ فنجان (۱۱۷ میلی لیتر) سرکه سفید یا سرکه مخصوص تمیزکاری را با یک گالن ( ۳.۷ لیتر) آب گرم مخلوط کنید. بعد با استفاده از این محلول سرامیک‌ها را بشویید. اگر سرکه نداشته باشید می‌توانید از الکل استفاده کنید.

۲- پاک کردن سرامیک ها  با پودر شستشو. ابتدا لکه را بشویید اگر نتوانستید به اندازه کافی کاشی‌های سرامیکی خود را تمیز کنید، آب گرم را با مقدار مساوی پودر شستشو مخلوط کنید. پودر شستشو یک ماده تمیز کننده است که به شما کمک می‌کند سطوح سخت مانند کاشی‌های سرامیکی را تمیز کنید.
با استفاده از یک پارچه، مخلوط را روی لکه قرار دهید. اجازه دهید مخلوط به مدت پنج تا ده دقیقه بر روی لکه بماند. پارچه را برداشته و با یک قلم مو یا فرچه نرم روی لکه بکشید. در نهایت، محدوده لکه رابا یک پارچه خیس تمیز کنید. اگر رنگ پس از یک بار شستشو باقی بماند، روند را تکرار کنید.

فرچه کشیدن سرامیک
 

۳- می‌توانید از بخار شور برای تمیز کردن سرامیک استفاده کنید. بخار شور مانند یک جارو کار می‌کند، به سادگی مخزن آب آن را پر کنید و دستگاه را روشن کنید سپس کاشی و سرامیک را با بخار آب تمیز کنید.

بخار دادن سرمیک

بهترین تمیز کننده سرامیک

برای بسیاری از خانم‌های خانه دار سوال است که بهترین تمیزکننده سرامیک چیست؟ این سوالی است که جواب آن را می‌توانید با توجه به جنس و کیفیت کاشی و سرامیک خود به دست آورید. توجه داشته باشید که سرامیک و پرسلان مرغوب از کیفیت و مقاومت بالایی برخودار هستند  در نتیجه شما می‌توانید از مواد شوینده شیمیایی در تمیز کردن آنها استفاده نمایید اما در کاشی و سرامیک‌های کم کیفیت یا کاشی و سرامیک تزیینی که دارای طرح و رنگ هستند بهتر است تا حد امکان از مواد شیمیایی برای تمیز کردن استفاده نکنید. 

پاک کردن سرامیک کف

تمیز کردن سرامیک کف و پاک کردن سرامیک کف از هرگونه لکه و آلودگی کاری است که شما باید هر هفته آن را انجام دهید توجه داشته باشید که اگر در لحظه روی سرامیک به خصوص سرامیک کف چیزی ریخته شد به سرعت آن را باید پاک کنید و اجازه ندهید که آلودگی به درزها و بافت سرامیک وارد شود. برخی از مواد درصورت ماندن حتی کمتر از یک ساعت ممکن است منجر به ایجاد یک لکه ماندگار در کاشی و سرامیک شما شوند و نمای کلی سرامیک کف شما را بدمنظر کنند.

بهترین ترفندهای تمیز کردن سرامیک

بهترین روش تمیز کردن سرامیک در واقع ساده ترین آنها است یعنی استفاده از مواد طبیعی همچون آب، نمک، لیمو و ... که به رنگ و بافت سرامیک شما آسیبی وارد نکند توجه داشته باشید که اگر ماده ریخته شده یا چسبیده روی سرامیک به آسانی پاک نشد در همان وهله اول به سراغ مواد شوینده شیمیایی نروید و سعی کنید اول مواد ریخته شده را بردارید اگر چسبندگی آن بالا بود مواد را با یک شی تیز به نحوی که به رویه سرامیک آسیبی وارد نکنید جدا کنید آنگاه با گذاشتن پارچه ای خیس بر روی محل لکه کمی به آن زمان دهید تا خیس بخورد و به پارچه جذب شود. استفاده از دستمال کاغذی برای لکه هایی که به واسطه مایعات به دست آمده است توصیه می‌شود. می‌توانید از محلول آب نمک، آب و سرکه، آب و جوش شیرین یا آب و لیمو نیز استفاده کنید.

همانگونه که گفته شد بهترین روش ساده ترین آن است یعنی استفاده از آب و اگر نیاز بود می‌توانید از مواد طبیعی استفاده کنید و در درجات بالاتر از جوش شیرین و سرکه که در آب حل نموده اید. اگر با هیچ یک از این روش‌ها لکه از بین نرفت آنگاه چاره ای جز استفاده از شوینده‌های شیمیایی ندارید. بهتر است قبل از استفاده از آنها در یک مکان خارج از دید ماده شوینده را روی سرامیک خود امتحان نمایید تا مطمئن شوید استفاده از آن به رنگ و بافت کاشی و سرامیک شما آسیب نمی رساند.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند