حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.5
248 بازديد

ترانزیت بیش از 13 هزار تن کالا از گمرک ماهیرود

ترانزیت بیش از 13 هزار تن کالا از گمرک ماهیرود
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: طی ۱۰ ماهه امسال، ۵۱۱ دستگاه کامیون به وزن ۱۳ هزار و ۵۸۰ تن از طریق گمرک ماهیرود ترانزیت شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد کامیون ۳۰۶ درصد و از نظر وزن نیز ۳۹۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش کاشی لند به نقل از ایسنا؛ محمدعلی خاشی مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی، امروز یکشنبه 6 بهمن در نشست خبری به مناسبت روز جهانی گمرک اظهار کرد: در 10 ماهه سال جاری واردات گمرکات استان 2 هزار 427 تن به ارزش 39 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 45 رصد کاهش و از نظر ارزش دلاری 784 درصد افزایش دارد.

وی افزود: عمده کالاهای وارداتی به استان شامل؛ پنل‌های خورشیدی، احشام، تجهیزات صنعتی، شاهدانه و بذر یونجه بوده که از چین و کشورهای همسایه به خراسان جنوبی وارد شده است.

 به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: در 10 ماهه امسال، میزان صادارت نیز 3 میلیون و 194 هزار تن به ارزش 367 میلیون و 774 هزار دلار بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته از نظر وزنی 9 درصد و از نظر ارزش دلاری 37 درصد کاهش داشته است.

 مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: میزان صادرات استان از محل ماده 116 (کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور خروجی از گمرک بازارچه‌های استان) نیز معادل یک میلیون و 60 هزار تن و به ارزش 290 میلیون دلار بوده است.

خاشی بیان کرد: این نوع از صادرات نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 29 درصد و از نظر ارزش دلاری 37 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: عمده اقلام صادراتی استان، هیدروکربن سبک، گازوئیل، کاشی، سرامیک، سیمان، نمک، عایق رطوبتی و سوخت تقطیری بوده که به کشورهای افغانستان، عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و ارمنستان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به پیگیری‌های بی وقفه استاندار برای فعال کردن مرزها، افزود: در حال حاضر با این تلاش‌ها، مرز خراسان جنوبی روزهای خوبی را سپری می‌کند.

خاشی با اشاره به ترانزیت کالا از گمرک ماهیرود، ادامه داد: گاز مایع، گردو آرکاء، کود شیمیایی و کود آلی، از جمله محصولات ترانزیت شده است که از کشورهای عراق، اندونزی، ترکیه و مالزی به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

 وی با بیان اینکه در 10 ماهه امسال، 2501 مسافر ورودی و 2504 مسافر خروجی از فرودگاه شهید کاوه بیرجند خدمات گمرکی دریافت کرده‌اند، بیان کرد: مسافران ورودی نسبت به ۱۰ ماهه مشابه سال گذشته از نظر تعداد  ۶۸ درصد و تعداد مسافران خروجی ۲۹ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی از افزایش پست‌های سازمانی گمرک استان از ۱۰۷ به ۱۷۷ پست خبر داد و افزود: سامانه برق اضطراری برای کمرگ ماهیرود راه‌اندازی شده است.

خاشی با اشاره به اینکه در حال حاضر شبانه روزی شدن کمرگ ماهیرود را دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: اولین انبار تخصصی کمرگ استان در کارخانه کویرتایر ایجاد شده و بهسازی کف انبار گمرک در مرکز شهر و راه‌اندازی مرکز پایش تصویری همزمان گمرک استان از اقدامات از ابندای سال تاکنون است.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند