حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
701 بازديد

تربت حیدریه منطقه ویژه صنعتی صنایع کانی غیر فلزی کشور

تربت حیدریه منطقه ویژه صنعتی صنایع کانی غیر فلزی کشور
منطقه تربت حیدریه بعنوان ناحیه ویژه صنعتی صنایع کانی غیر فلزی کشور تعیین شد و وزیر صمت از بزرگترین کارخانه کائولن کشور بازدید به عمل آورد.

کائولن یکی از مواد معدنی بسیار مهم در صنایع مختلف است که به‌عنوان ماده اولیه اصلی یا ماده جانبی در کنار دیگر مواد به کار می‌رود. این ماده معدنی از صنعت کاشی و سرامیک گرفته تا دارو سازی و خمیردندان سازی کاربرد دارد در نتیجه از اهمیت بسیاری برخوردار است. 

کائولن دارای خواصی بسیاری مانند پوشش دهنده‌گی، رنگ سفید، ثابت بودن خواص فیزیکی با تغییرات PH، کم بودن قابلیت هدایت گرمایی و الکتریکی، نرم بودن، سایندگی و قیمت ارزان است.
کائولن به‌عنوان رنگدانه در کاشی و سرامیک سازی، کاغذسازی، پلاستیک سازی، رنگ، لاستیک، چسب، صنایع نسوز و به عنوان کاتالیزور در افزودنی های سیمانی، تولید زئولیت و همچنین در ساخت سولفات آلومینیوم، فایبرگلاس، ظروف دارویی و حشره‌کش‌ها، ساخت برخی از داروها، مواد آرایشی زیبایی، خمیردندان سازی و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

کائولن یک ماده معدنی است که پس از استخراج مطابق با نیاز صنایع مختلف فرآوری می شود. در ایران تربت حیدریه به عنوان یکی از مناطق غنی کشور در تولید کائولن شناخته می شود. 

بازدید وزیر صمت از بزرگترین کارخانه کائولن کشور

بازدید وزیر صمت از بزرگترین کارخانه کائولن کشور

در همین راستا در سفر اخیر استانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان خراسان رضوی در سفر خود از شهرستان تربت حیدریه نیز یازدید به عمل آوردند، رزم حسینی ضمن بازدید از بخش های مختلف صنعتی و پروژه های در دست اجرای این شهرستان، از بزرگ ترین کارخانه تولید کائولن کشور در این شهر بازدید کرد و با تقدیر از ارتقای تولید و اشتغال زایی توسط مجموعه زرمهر مارلیک، از این پروژه به عنوان یکی از افتخارات صنعت خراسان رضوی یاد کرد.

علیرضا رزم حسینی در بازدید از بزرگ ترین کارخانه کائولن کشور به ظرفیت 500 هزار تن درسال، ضمن تقدیر از دستاورد تلاشگران شهرستان تربت حیدریه، ابراز امیدواری کرد که دستاورد 5 فاز اجرایی این کارخانه علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه، از خروج مقادیر فراوانی ارز از کشور جلوگیری خواهد نمود.

تربت حیدریه منطقه ویژه کانی غیر فلزی کشور

در پایان سفر وزیر صمت به تربت حیدریه با توجه به وجود بزرگترین کارخانه کائولن کشور که با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن، شهرستانهای تربت حیدریه و مه ولات  بعنوان ناحیه ویژه صنعتی صنایع کانی غیر فلزی کشور با امضا تفاهم نامه ای میان وزارت صمت ونماینده شهرستان تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تعیین گردید.

در این تفاهم نامه که به همت و پیگیری مدیران گروه صنعتی معدنی زرمهر به امضا وزیر صمت و نماینده شهرستان تربت حیدریه رسید، سایر دستگاهها به منظور تشویق واحدهای صنعتی و تولیدی مرتبط با صنایع کانی غیر فلزی که قصد استقرار در این منطقه را دارند امتیازات ویژه ای در زمینه تامین زمین و زیر ساخت ها و اعطای زمین و تسهیلات بانکی و مشوق های صادراتی طبق قانون و مقررات را در نظر بگیرند.

تربت حیدریه منطقه ویژه کانی غیر فلزی کشور

ظرفیت های بالقوه صنعتی در شهرستان تربت حیدریه که شامل وجود معادن متعدد، وجود زیرساخت های صنعتی فراوان و نیروی کار آماده به خدمت است، از مدت ها قبل مدیران ارشد مجموعه زرمهر اعم از مدیرعامل و قائم مقام مدیرعامل، ضمن بررسی تمام ابعاد و داشته های صنعتی این شهرستان، با فراهم کردن مقدمات این تفاهم نامه برای ارتقای جایگاه صنعتی شهرستان تربت حیدریه، ساختار اصلی تفاهم نامه یاد شده را تدوین کردند تا در جلسه مشترک به امضای وزیر صمت و نماینده شهرستان تربت حیدریه برسد و برگ زرین دیگری در کارنامه همراهی و مشارکت گروه صنعتی زرمهر برای ارتقای جایگاه آبادانی شهرستان تربت حیدریه به ثبت برسد.

دخل و تصرف از خبر ایرنا و صنعت ساختمان

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند