حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.5
280 بازديد

تسهیلات ویژه در اختیار فعالان اقتصادی قرار می‌گیرد

تسهیلات ویژه در اختیار فعالان اقتصادی قرار می‌گیرد
مدیر گمرک چهارمحال و بختیاری اقدام ویژه در سال ۹۸ در گمرک استان را طرح فعالان مجاز اقتصادی مطرح و در این رابطه گفت: واحدهای عمده تولیدی و صادرات‌محور، در این طرح می‌توانند تسهیلات ۱۸‌گانه ویژه را دریافت کنند.

به گزارش کاشی لند به نقل از ایسنا در چهارمحال و بختیاری؛ اسماعیل الله‌دادی، مدیر گمرک چهارمحال و بختیاری، ششم بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان با تبریک روز جهانی گمرک، با اشاره به اقدامات کشورهای عضو سازمان جهانی گمرک ( WCO) و تاثیرات آن بر گمرک جمهوری اسلامی ایران و استان، اظهار کرد: گمرک الکترونیک (الکترونیکی کردن تمامی فرآیندها)، هوشمندسازی گمرک به‌منظور کاستن از دخالت نیروی انسانی و مجازی‌سازی گمرک به منظور آسان‌سازی تمام تشریفات از تاثیرات مثبت اقدامات جهانی بر گمرک‌های داخل کشور است.

مدیر گمرک چهارمحال و بختیاری اقدام ویژه در سال ۹۸ در گمرک استان را طرح فعالان مجاز اقتصادی مطرح و در این رابطه تصریح کرد: واحدهای عمده تولیدی و صادرات‌محور، در این طرح می‌توانند تسهیلات ۱۸‌گانه ویژه را دریافت کنند که در گمرک استان، واحدهای تولیدی برتر بررسی و به ستاد مرکزی گمرک کل کشور معرفی شدند.

الله‌دادی شرکت تولیدی برفاب، ورق خودرو، ورق‌های پوشش‎‌دار تاراز، ظریف مصور و مهرگداز را شرکت‌های معرفی‌شده به گمرک کشور عنوان کرد.

وی برخی تسهیلات در نظر گرفته شده برای این شرکت‌ها را این‌چنین مطرح کرد: شرکت‌های برتر به مسیر سبز هدایت شده تا در این مسیر تشریفات به حداقل برسد، علاوه بر این قبل از انجام تشریفات، درصدی از کالا در اختیار واحد تولیدی قرار می‌گیرد که در خط تولید خود استفاده و آن‌گاه واحد تولیدی، کالا را تایید کرده و اقدامات بعد انجام گیرد.

مدیر گمرک استان در اختیار قرار دادن مجوز اختصاصی به این شرکت‌ها به منظور ورود مستقیم کالا به انبار اختصاص‌یافته شده را از دیگر تسهیلات برشمرد و اضافه کرد: اگر اختلاف گمرکی با شرکت‌های برتر پدید آمد، بدون نوبت مشکل آن‌ها رسیدگی خواهد شد و این شرکت‌ها می‌توانند از بسته حمایت از صادرات و واردات استفاده ‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر یک‌سری اختیارات به گمرک استان‌ها و از جمله گمرک چهارمحال و بختیاری تفویض شده که سبب مستقل شدن گمرک هر استان از ستاد مرکزی گمرک می‌شود، گفت: از جمله این اختیارات می‌توان به  ورود موقت که تمام تشریفات آن در استان انجام می‌گیرد، انجام استعداد حقوق و عوارض در استان، ایجاد انبار اختصاصی توسط گمرک هر استان، رسیدگی به ارزش کالاهای وارداتی و صادراتی و نقل و انتقال و ارتقای کارکنان در داخل استان اشاره کرد.

الله‌دادی صادرات ۴۰ هزار تن کالا شامل کاشی و سرامیک، لوازم خانگی، موکت، محصولات فلزی و پلاستیکی، خوراک آبزیان، بادام، ادوات کشاورزی به ارزش ۴۰ میلیون دلار به کشورهای مختلف از جمله عراق، افغانستان، ارمنستان، هند، ترکیه، رومانی، آذربایجان و ... و واردات ۲۰ میلیون دلار کالا شامل مواد اولیه خط تولید به وزن ۲۵۰۰ تن از چین، ایتالیا و ... به استان را از جمله اقدامات صورت‌گرفته در ۱۰ ماهه سال ۹۸ برشمرد.

وی علت کاهش صادرات را تعدیل ارزش کالا به‌منظور تعهد ارزی، تحریم‌های اعمال شده برای صادرات چندین قلم کالا و محدویت‌های تعرفه‌ای اعمال شده از سوی گمرک کشور عراق بر کالاهای ایرانی که سبب افزایش تعرفه‌ها تا ۲۰۰ درصد و در نتیجه کاهش انگیزه برای تاجر عراقی بوده، عنوان کرد.

به گفته وی، سازمان جهانی گمرک هم‌زمان با ۲۶ ژانویه روز گمرگ، شعار این روز را در سال ۲۰۲۰ " گمرک، تقویت‌کننده ثبات برای مردم، شکوفایی اقتصادی و محیط زیست" اعلام کرده است.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند