حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
314 بازديد

تشکیل کمیته بررسی علل افزایش قیمت سیمان و فولاد

تشکیل کمیته بررسی علل افزایش قیمت سیمان و فولاد
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس توضیحات مسئولان را در خصوص علت افزایش قیمت مصالح ساختمانی قانع کننده ندانست و گفت: وزارت صمت  آنالیز درستی از وضعیت فولاد و سیمان تا ۱۵  اسفند ماه  به کمیسیون ارائه خواهد کرد و پس از آن کمیته ای برای بررسی قیمت مصالح ساختمانی  و نحوه کنترل بازار تشکیل می‌شود.

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ سید البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست روز سه شنبه 28 بهمن ماه کمیسیون متبوع خود گفت: با توجه به اینکه طرح جهش تولید و تامین مسکن در دستور کار بررسی صحن قرار دارد و از طرفی به دلیل تاثیر افزایش قیمت مصالح ساختمانی بر بهای تمام شده مسکن؛ از وزرای صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی جهت بررسی عرضه و توزیع مصالح ساختمانی و قیمت آن دعوت کردیم که متاسفانه هر دو وزیر بدون علت در نشست امروز حاضر نشدند و معاونان وزیر صمت، بورس کالا و فولاد ایران به جای آنها به کمیسیون آمدند .

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: توضیحات مسئولان در خصوص علت افزایش قیمت مصالح ساختمانی با واقعیت‌های موجود همخوانی نداشته و اعضای کمیسیون نیز از توضیحات آنها قانع نشدند. از این رو مقرر شد، وزارت صمت  آنالیز درستی از وضعیت فولاد و سیمان تا 15  اسفند ماه  به کمیسیون ارائه کند و پس از آن کمیته ای برای بررسی قیمت مصالح ساختمانی  و نحوه کنترل بازار تشکیل شود. 

وی  با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس به دنبال راهکاری برای کنترل بازار مصالح ساختمانی است، افزود:  28 میلیون تن فولاد در داخل کشور تولید شده و حدود 18 میلیون تن هم مصرف و نیار داخلی است؛ با وجود اینکه 10 میلیون تن مازاد مصرف تولید داریم قیمت داخلی با دو برابر قیمت جهانی به دست مصرف کننده می‌رسد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: بخش عمده زنجیره چرخه تولید فولاد و سیمان در داخل کشور است، بر همین اساس هم ارزبری حوزه فولاد 15 درصد و سیمان حدود صفر است. لذا عملاً سوالی در ذهن اعضای کمیسیون، مردم و کارشناسان ایجاد شده که علت گرانی این محصولات چه چیزی می‌تواند باشد؟ از این رو کمیسیون عمران به دنبال ایجاد راهکاری است تا قیمت مصالح ساختمانی کنترل شده و با قیمت متعارف به دست مصرف کننده برسد.

حسینی اظهار کرد: در حال حاضر افزایش قیمت مصالح ساختمانی تاثیر بسیاری بر نرخ مسکن گذاشته و فشار مضاعفی را به مردم به ویژه طبقه ضعیف و آسیب پذیر وارد کرده است. از این رو امیدوارم با توجه به اهتمامی که مجلس و دولت برای کنترل بازار مصالح ساختمانی دارند قیمت این محصولات کنترل شده و با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند