حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.8
655 بازديد

تعطیلی ۱۳ معدن سنگ گچ در اصفهان

تعطیلی ۱۳ معدن سنگ گچ در اصفهان

به گزارش کاشی لند به نقل از اداره حفاظت محیط زیست استان اصفهان، محمد سلجوقیان در جلسه شورای معادن استان اصفهان در سالن اجتماعات استانداری افزود: یکی از واحدهای معدنی سنگ گچ تا سال 1400 مجوز کار داشت اما به دلیل تأکید مدیریت استان بر مقابله با عوامل آلایندگی هوا، این واحد نیز با توافق صورت گرفته تعطیل شد.

رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه در زمان حاضر در شرق اصفهان هیچ معدن گچ خاکی فعال نداریم، اظهار داشت: یک واحد معدنی گچ خاکی در خارج از شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با وجود تعطیلی معادن گچ، کوره‌های گچ پزی در شعاع 50 کیلومتری اصفهان فعال‌اند، تصریح کرد: این واحدها با کمبود مواد اولیه مواجه هستند و دست به برداشت‌های غیرمجاز شبانه می‌زنند که به دلیل نداشتن نیروی انسانی کافی در ارگان‌های مربوطه این موضوع، قابل کنترل و نظارت نیست.

سلجوقیان بیان اینکه تعدادی از آن‌ها پلمب های انجام شده توسط دادستانی و نیروی انتظامی را شکستند، تأکید کرد: اگر اجماع نظر کلی درباره آلایندگی کوره‌ها وجود دارد لازم است نظارت مستمر و جدی بر فعالیت آن‌ها انجام شود.

رقیه پورحسینی رئیس اداره صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان نیز در این زمینه گفت: در جلسه‌ای که درباره پدیده گرد و غبار در فرمانداری اصفهان برگزار شد، تعدادی از اعضای انجمن معادن گچ حضور یافتند و درباره تغییر کاربری این واحدها موافقت شد اما دیگر مراجعه‌ای در این زمینه صورت نگرفت و برخی شواهد حاکی است که شبانه و با شکستن پلمب از این معادن، گچ برداشت می‌شود.

ایرج حشمتی نیز در این جلسه گفت: نظارت کافی و پیوسته بر کوره‌های گچ پزی در اطراف اصفهان وجود ندارد و هرگاه خودروهای ارگان‌های نظارتی و پلیس به آن‌ها نزدیک می‌شوند، اقدام به جمع‌آوری گچ‌ها می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان  با تأکید بر اینکه لازم است مراقبت شبانه‌روزی در مکان استقرار این کوره‌ها صورت گیرد، افزود: در زمان حاضر بسیاری فشار می‌آورند که اجازه ادامه کار به این واحدها داده شود.

وی با بیان اینکه ما با واحدهای مجوز دار مشکلی نداریم، تصریح کرد: مشکل اصلی ما با واحدهای آلاینده بدون مجوز است که از سال ۸۸ تا کنون نتوانستیم مصوبه‌ها و احکام صادر شده درباره آن‌ها را به طور کامل اجرا کنیم.

حشمتی با اشاره به اینکه از یک ماه آینده با پدیده اینورژن و بحث افزایش آلایندگی هوای اصفهان مواجه خواهیم شد، اظهار داشت: آیا همه معادن گچ در دنیا مانند کشور ما و بدون استفاده از فیلتر کار می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار داشت: مردم شهرهایی در استان اصفهان مانند سین (از توابع شهرستان برخوار) از افزایش ریزگردها و آلودگی هوا به ستوه آمده‌اند.

محمدحسین شاملی نیز در این شورا گفت: هر کوره گچ پزی حدود یک تُن گرد و غبار وارد هوا می‌کند و لازم است به آن‌ها اجازه تغییر کاربری داده شود تا برداشت‌های شبانه آن‌ها تعطیل شود.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان افزود: در زمان حاضر بسیاری از این کوره‌ها در روز فعالیت می‌کنند و در مناطقی مانند سگزی از معادن گچ بهره‌برداری می‌شود و اگر تعطیل شدن همه معادن گچ خاکی به ما ابلاغ شود، نیروهای گشت منابع طبیعی مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهند.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند