حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
565 بازديد

توسعه واحدهای پژوهشی دانشگاه یزد –بزودی

توسعه واحدهای پژوهشی دانشگاه یزد –بزودی
مدیر امور فناوری دانشگاه یزد از توسعه واحدهای پژوهشی دانشگاه یزد و تدوین شیوه‌نامه مدیریت آنها خبر داد.

دکتر محمدعلی توانایی با اعلام این خبر بااشاره به برگزاری نشست شورای گسترش واحدهای پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور اعضای این کارگروه و جمعی از مسئولان و واحدهای پژوهشی دانشگاه یزد در تیرماه ۹۶ گفت: در پایان این نشست دو روزه، مجوز واحدهای فعال تمدید و دو پژوهشکده سامانه‌های هوشمند و فناوریهای معدنکاری ( پژوهشکده مهندسی معدن) از وضعیت اصولی به قطعی ارتقا یافت.

وی افزود: همچنین موافقت اصولی 4 واحد پژوهشی تازه تأسیس به نام های: مرکز پژوهشی مطالعات علم و فناوری، مرکز پژوهشی کاشی و سرامیک، مرکز پژوهشی کیفیت و بهره‌وری در زیر ساخت و مرکز تحقیقات بین‌المللی بادگیر نیز مورد موافقت قرار گرفت.

وی همچنین از تصویب مجوز تأسیس دو مرکز پژوهشی جدید دیگر با نامهای مرکز پژوهشی میراث جهانی یزد و مرکز پژوهشی مدلسازی ریاضی در نشست هیات امناء دانشگاه در بهمن ماه 1396 خبر داد. دکتر توانایی در ادامه اظهار کرد: با توجه به این تغییرات و توسعه واحدهای پژوهشی دانشگاه و همچنین فقدان یک شیوه‌نامه واحد برای مدیریت واحدهای پژوهشی در دانشگاه یزد، از مرداد ماه سال گذشته نشستهای متعددی با حضور روسای برخی واحدهای پژوهشی منتخب دانشگاه برای تدوین این شیوه‌نامه در معاونت پژوهش و فناوری در دستور کار قرار گرفت و نتیجه نهایی آن در اسفندماه 1396 به تصویب شورای پژوهشی و فناوری دانشگاه رسید.

به گفته وی این شیوه نامه شامل 11 ماده، هدف، تعاریف واحدهای پژوهشی، شرایط و نحوه انتصاب مسئولان  واحدهای پژوهشی، شرایط تأسیس واحدهای پژوهشی، مراحل صدور مجوز تأسیس و تبدیل وضعیت واحدهای پژوهشی، وظایف و اختیارات مسئولان  واحدهای پژوهشی، منابع مالی واحدهای پژوهشی، نحوه هزینه‌کرد منابع، ارزیابی و تعیین اعتبار حمایتی واحدهای پژوهشی، گردش کار طرحهای پژوهشی/فناوری/خدمات مشاوره برون-دانشگاهی و وظایف و تعهدات معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه است.

مدیر امور فناوری از جمله موارد مهم این شیوه‌نامه را ارزیابی سالانه عملکرد واحدهای پژوهشی برای تعیین اعتبار حمایتی واحدهای پژوهشی و اختصاص گرنت پژوهشی عنوان کرد که طی یک تفاهم نامه مابین واحدها و معاونت پژوهش و فناوری، سالانه در اختیار این واحدها قرار خواهد گرفت تا برای اجرای طرحهای پژوهشی راهبردی و به ثمر رساندن آنها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه این شیوه نامه در تارنمای دانشگاه یزد در بخش معاونت پژوهش و فناوری- مدیریت امور فناوری، قابل دستیابی است، ابراز امیدواری کرد با ابلاغ این شیوه‌نامه در سطح دانشگاه شاهد جهش دیگری در عملکرد و اثرگذاری واحدهای پژوهشی دانشگاه یزد در بخشهای مختلف صنعت و جامعه باشیم.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند