حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.8
254 بازديد

تکامل هوشمند توسعه محصولات کاشی و سرامیک از راه دور در دوران کرونا

تکامل هوشمند توسعه محصولات کاشی و سرامیک  از راه دور در دوران کرونا
شرکت MProject Consulting از برنامه جدید خود با عنوان RPD (توسعه محصول از راه دور، Remote Product Development) رونمائی کرد، این برنامه برای صنعتی شدن و توسعه محصول سرامیکی از راه دور است که امکان فرآوری سریع‌تر و استانداردسازی محصول را فراهم می‌کند.

به گزارش کاشی لند به نقل از سرامیک ورلد وب؛ برای یک صنعت جهانی شده مانند صنعت سرامیک، محدودیت‌های مسافرتی تحمیل شده در طول مدت وضعیت اضطراری انتشار ویروس کرونا نه تنها بر فعالیت‌های تجاری در ماه‌های اخیر تأثیر گذاشته است، بلکه مانع از انجام آن دسته از عملیات تولیدی نیز شده است که لازم آن حضور فیزیکی پرسنل تأمین کننده در کارخانه بوده است. از این نظر، انقلاب دیجیتالی مزایای عمده‌ای را به همراه آورده است. عملیات مونتاژ کارخانه و ماشین‌آلات و راه‌اندازی از راه دور با موفقیت به انجام رسیده‌اند؛ تعمیر و نگهداری پیشگویانه خطوط Industry 4.0 باعث شده است تا محموله‌ها و تحویل‌ها به موقع ساماندهی شوند و مسائل مربوط به تولید به صورت از راه دور و از طریق سرویس از دور (teleservice) حل شده‌اند.

حوزه دیگری که برای تولیدکنندگان کاشی و سرامیک در معرض خطر است، توسعه و صنعتی‌سازیِ محصول جدید است؛ مرحله‌ای ظریف و راهبردی که حضور در محل شرکاء تا کنون ضروری بوده است.

MProject Consulting که یک شرکت مشاوره‌ای است که توسط پائولو ساییِلی (Paolo Saielli) در امارات متحده عربی تأسیس شده، پروژه‌ای جالب را در این زمینه توسعه داده و به بازار عرضه کرده است. این برنامه جدید که RPD (توسعه محصول از راه دور) نامیده می‌شود، نه تنها مشکل فاصله فیزیکی را از بین می‌برد بلکه آن را به فرصتی برای متحول کردنِ تحقیق و توسعه در صنعت سرامیک با هدف اتخاذ رویکرد R&D 4.0 تبدیل می‌کند.

ساییِلی توضیح می‌دهد: «RPD عمدتاً تولیدکنندگان لعاب و رنگ و تولیدکنندگان کاشی سرامیکی را هدف خود قرار داده است و به عنوان ابزاری برای اولی و فرصتی برای دومی به کار می‌رود. اهمیت آن به عنوان یک ابزار از این واقعیت ناشی می‌شود که هنوز هیچ گزینه جایگزینی معتبر برای فرآیند توسعه محصول سنتی وجود ندارد که ممکن است در ابتدا توسط تأمین‌کننده لعاب انجام شود و سپس به واحدهای تولیدی مشتری انتقال یابد. این رویکرد سنتی شامل بسیاری از عوامل ناشناخته است و ممکن است باعث ایجاد تأخیرها و توقفات تولیدی برای آزمایش‌های تکراری شود. کاربران بالقوه RPD شامل شرکت‌های بزرگ تجاری با شرکای تولیدی هستند که تمرکززدائی زیادی داشته‌اند یا حتی در خارج از کشور استقرار یافته‌اند». ساییلی می‌افزاید: «در این مورد، RPD ارتباط مستقیمی را بین افراد درگیر در کار توسعه، کاستن از زمان‌های راه‌اندازی و محدود کردنِ نیاز به سفرهای فیزیکی برای مرحله تأیید نهایی پروژه تحقیقاتی ایجاد می‌کند».

RPD متشکل از یک روش ساخت‌یافته و استاندارد شده مبتنی بر نرم‌افزار پیشرفته برای توسعه محصول دیجیتالی است. همه تجهیزات لازم به راحتی در هر جای دنیا در دسترس است، مانند طیف‌سنج نوری، یک چاپگر / رسام (پلاتر) اداری و ناحیه‌ای با نورپردازی استاندارد شده برای ارزیابی رنگ.

اگر چه مدتی است که فناوری‌های مدیریت کار از راه دور در دسترس بوده‌اند، اما MProject Consulting پس از شیوع همه‌گیری شروع به توسعه RPD نمود؛ آن هم هنگامی که مشخص شد که زندگی به زودی به حالت عادی باز نخواهد گشت. ساییِلی می‌گوید: «اگر بر فرض، تغییراتی که وضعیت اضطراری بهداشتی ایجاد کرده است، در آینده به یک امر عادی تبدیل شوند، کووید نیازی را به وجود آورده است که معتقدم بر اساس تجربه من در زندگی در خارج از کشور به مدت 5 سال و همکاری به روش‌های مختلف با شرکت‌های بین‌المللی، [این نیاز] می‌تواند به آسانی برآورده شود. به طور واضح نیاز به ابزاری بود که بتواند این فاصله را پُر کند. فناوری‌های تشکیل دهنده مختلف به خوبی شناخته شده‌اند؛ همه آن چه لازم بود، یک شریک علاقه‌مند به پروژه بود که ابزارهایی برای تحقق آن داشته باشد».

این چالش توسط الِنا پِلِسی (Elena Pellesi) مدیرعامل شرکت معروف ایتالیایی طراحی سرامیک یعنی Digital Design پاسخ داده شد. MProject Consulting به همراه این شریک و با همکاری مائورو بانی (Mauro Bagni) که یک متخصص در این زمینه است، شروع به توسعه RPD کرد. بهینه‌سازیِ این برنامه فقط دو ماه به طول انجامید و پیش از این در شرایط مختلف با نتایج بسیار مثبت آزمایش شده است.

مزایای توسعه محصول از راه دور

به لطف فناوری‌های دیجیتالی جدید، RPD گامی دیگر به سمت یک روش‌شناسی (متدولوژی) ساخت هوشمند (Smart Manufacturing) ارائه می‌دهد. انتخاب یک برنامه Product Development 4.0 (توسعه محصول) که به صورت از راه دور قابل کنترل است، مزایای بسیاری را به همراه می‌آورد. نخست این که فرآیند توسعه محصول حتی بدون حضور تکنسین‌ها در محل سریع‌تر انجام می‌شود و در عین حال، سطوح کارآیی بسیار بالایی را از لحاظ استانداردسازی محصول تضمین می‌نماید. ساییلی می‌گوید: «تکرارپذیری در مقیاس صنعتیِ یک نمونه آزمایشگاهی - حتی اگر این نمونه به صورت پایلوت تولید شده باشد - همیشه بزرگ‌ترین مشکل توسعه از راه دور بوده است و این به دلیل تعداد زیاد متغیرهای درگیر (نوع دستگاه دیجیتال، جوهرها، شرایط تولید و غیره) می‌باشد. RPD امکان تمرکززدایی از فعالیت‌های تحقیقاتی را فراهم می‌آورد تا با شرایط تولید مطابقت داشته باشد؛ بنابراین مشکل تکرارپذیری تولید صنعتی در مراحل بعدی مورد بررسی قرار می‌گیرد و مدیریت می‌شود. به طور خلاصه، ما محصولاتی را توسعه می‌دهیم که تولیدکنندگان کاشی واقعاً قادر خواهند بود تا [محصول کاشی را] بر اساس داده‌های ابزاری بسازند».

همه این‌ها باعث صرفه‌جویی در هزینه برای تولیدکنندگان کاشی می‌شود زیرا به طور مؤثر توقفات تولید برای انجام آزمایش‌ها را کاهش می‌دهد و به فرآیند عرضه محصول سرعت می‌بخشد و از این طریق فعالیت‌های بازاریابی و فروش را تسهیل می‌کند.

RPD بدون در نظر گرفتن اندازه آن و سطح فناوری Industry 4.0 آن می‌تواند به راحتی در هر نوع شرکت سرامیکی اجرا شود. این برنامه عملکردهای جالب و بسیار مفیدی را برای هر تولیدکننده ارائه می‌دهد، هر چند MProject Consulting انتظار دارد تا بیش‌ترین توجه را از جانب شرکت‌هایی که در خارج از مناطق سرامیکی ایتالیا و اسپانیا فعالیت می‌کنند، شاهد باشد؛ مانند خاورمیانه، چین، هند، آسیای جنوب شرقی، آمریکای جنوبی و اروپای شرقی. ساییلی می‌افزاید: «در واقعیت، این تولیدکنندگان لعاب و رنگ ایتالیایی و اسپانیایی هستند که بیش‌ترین بهره را از به کار بردنِ RPD می‌برند».

همچنین علاوه بر توسعه زیبایی شناختی و فناورانه‌ای محصول، خدماتی که MProject Consulting عرضه می‌کند شامل مشاوره صنعتی و بازاریابی و آموزش کارکنان فروش و اپراتورها می‌شود که می‌تواند از طریق هر پلت‌فرمی که شرکت استفاده می‌کند، از راه دور ارائه شود.

این پرسش پیش می‌آید كه آیا ممکن است راه حل‌های توسعه محصول از راه دور حتی در هنگام از سرگیری سفرها به استاندارد تبدیل شوند؟ ساییِلی قاطعانه می‌گوید: «حتماً. خودمان خواهیم دید که علیرغم ترس‌هایمان، تغییرات واقعاً می‌توانند زندگی ما و نحوه کار ما را بهبود بخشند. سپس از خود خواهیم پرسید: ’چرا به عقب بر گردیم؟‘ مطمئناً ما سفرها را دوباره شروع خواهیم کرد، اما احتمالاً با آشفتگی کم‌تر و با احتیاط بیشتر. گذشته از این واقعیت که دستکم برای 18-12 ماه بعد، ما مجبور خواهیم بود تا هر زمان که وارد یک کشور می‌شویم، با عدم اطمینان از محدودیت‌های بالقوه یا اجبارهای قرنطینه‌ای زندگی کنیم».

MProject Consulting یک شرکت مشاوره‌ای است که در 2019 در رأس‌الخیمه (امارات متحده عربی) و توسط پائولو ساییِلی تأسیس شد، یک فرد حرفه‌ای با 25 سال تجربه در بخش سرامیک. وی به عنوان مدیر توسعه محصول در چند شرکت مهم ایتالیایی و اخیراً برای RAK Ceramics کار کرده است.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند