حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
241 بازديد

تک رقمی شدن سود تسهیلات مسکن در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر

تک رقمی شدن سود تسهیلات مسکن در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تسهیلات مسکن باید در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر تک‌رقمی و در کلان‌شهرها حداکثر ۱۲ تا ۱۳ درصد ارائه شود و در این عرصه بانک‌ها باید کمک کنند.

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری فارس از شاهرود، علی‌اصغر خانیعضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بحرانی بازار مسکن اظهار کرد: در شرایط کنونی، وضعیت بازار بسیار بحرانی و آشفته بوده و این مسأله نشأت‌گرفته عدم تولید مسکن در سال‌های گذشته است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس ادامه داد: یکی از عوامل اصلی گرانی بازار مسکن، افزایش چشمگیر قیمت زمین است؛ متأسفانه قیمت زمین در سال‌های گذشته بسیار بالا رفته و جهشی غیرقابل‌قبول داشته و یکی از راه‌کارهای موجود، مدیریت قیمت اراضی است.

وی با انتقاد از افزایش قیمت مصالح ساختمانی افزود: بالا بودن قیمت تجهیزات و مصالح ساختمانی از دیگر عوامل افزایش قیمت مسکن در کشور است؛ متأسفانه قیمت مصالح روزبه‌روز در حال افزایش بوده و این مسأله در افزایش قیمت‌ها در بازار اثرگذار است.

خانی ادامه داد: در شرایط کنونی، نه‌تنها اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه بلکه قشر متوسط جامعه نیز توان خرید مسکن را ندارند و این مسأله موجب می‌شود که آمار مستأجران روزبه‌روز افزایش یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بالا بودن سود تسهیلات خرید مسکن، تصریح کرد: در شرایط کنونی سود تسهیلات بانکی حدود ۱۸ درصد بوده و این در حالی است که سود ارائه‌شده در پروژه مسکن مهر در بالاترین حالت ممکن، حدود ۹ درصد بود، از این‌رو این‌ رویکرد بانک‌ها قابل‌قبول نیست.

خانی ادامه داد: سود تسهیلات مسکن باید در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر تک‌رقمی و در کلان‌شهرها حداکثر ۱۲ تا ۱۳ درصد ارائه شود و در این عرصه بانک‌ها باید کمک کنند.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند