حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
437 بازديد

جان سالم به در بردن صنعت کاشی اسپانیا از سالِ همه‌گیری کرونا

جان سالم به در بردن صنعت کاشی اسپانیا از سالِ همه‌گیری کرونا
به لطف صادرات به ایالات متحده آمریکا، آلمان، فرانسه، عربستان سعودی و امارات متحده عربی، برآوردهای اولیه فروش بین %1- و %2+ از رقم 2019 را نشان می‌دهد.

به گزارش کاشی لند به نقل از دنیای سرامیک؛ صنعت کاشی سرامیکی اسپانیا با نتایج خوب بر سال همه‌گیری Covid-19 غالب آمده است. بر اساس اعلام انجمن تجارت ملی Ascer، ارقام اولیه 2020 نشان می‌دهد که گردش مالی کل این بخش، چندان متفاوت از 3،757 میلیون یورو سال 2019 نخواهد بود، با یک تغییر سال به سال بین %1- و در بهترین حالت %2+. با توجه به موانع بزرگی که کسب و کارها مجبور شدند بر آن‌ها چیره شوند، مخصوصاً در ماه‌های ابتدایی همه‌گیری، حتی 1% کاهش نیز نتیجه بسیار مثبتی خواهد بود. البته این نتیجه از رشد 6 درصدی که صنعت کاشی و سرامیک اسپانیا در ابتدای سال گذشته برای خود به عنوان یک هدف قابل دستیابی برای سال 2020 تعیین کرده بود، فاصله زیادی دارد اما هیچ کس نمی‌توانست تصور کند که در طول سال چه اتفاقی خواهد افتاد!

Vicente Nomdedeu رئیس Ascer سال 2020 را به عنوان «سال عدم اطمینان» توصیف کرد؛ در ضمن اشاره کرد که پس از سخت‌ترین ماه‌ها (مارس و آوریل شاهد تقریباً 50 درصد کاهش در گردش مالی بود)، صنعت کاشی و سرامیک اسپانیا به ویژه در بازارهای بین‌المللی بهبود مداوم داشت. در مقابل، بازار داخلی روند منفی‌تری را تجربه کرد و نتوانست به سطوح فروش عادی خود بازگردد.

صادرات 75 درصد از گردش مالی بخش را تشکیل می‌دهد و انتظار می‌رود در 2020 بین 1 و 4 درصد رشد درآمد در مقایسه با 2،818 میلیون یورو 2019 را شاهد باشد.

از سوی دیگر انتظار می‌رود فروش داخلی با کاهش بین %7- و %4- سال را به پایان برساند.

همچنین صنعت اسپانیا 4-3 درصد از حجم تولید خود را کاهش داد (در مقایسه با 510 میلیون متر مربع 2019)، حرکتی که شرکت‌های منطقه Castellón را قادر ساخت تا عرضه و تقاضا را متعادل کنند و موجودی‌های خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

خودِ Nomdedeu اذعان می‌کند که نتایج صنعت کاشی «ظاهراً مثبت هستند، به ویژه وقتی با سایر بخش‌هایی که دوران بسیار دشواری را پشت سر می‌گذارند، مقایسه شود.» با این حال همان طور که رئیس Ascer اشاره کرد، به دلیل Covid-19 «این بخش 6-5 درصد از درآمد را از دست داده است و بهبود فروش در سراسر بخش یکنواخت نبوده است و بر خلاف بعضی از شرکت‌هایی که بهره‌مند از رشد هستند، بعضی از شرکت‌های دیگر مشکلات جدی را تجربه می‌کنند.»

ارقام برای صادرات کاشی اسپانیا در 10 ماه نخست سال 2020 تا اکتبر افزایش چشمگیر در فروش به ایالات متحده را نشان می‌دهد (%15.1+) که به بزرگ‌ترین بازار صادراتی جلوتر از فرانسه تبدیل شده است که همچنان %1.8+ را ثبت کرده است. همچنین اسپانیا رشد صادرات در آلمان (16.6+ درصد)، عربستان سعودی (71.3+ درصد با افزایش بیش‌تر در ماه نوامبر به 90.8+ درصد) و امارات متحده عربی (52.6+ درصد) را ثبت کرده است. در مورد عربستان سعودی و امارات متحده عربی یکی از مهم‌ترین نتایج حاصل از Ascer در سال 2020 پیامد رسیدگی‌های ضد بازارشکنی (ضد دامپینگ) در کشورهای حوزه خلیج فارس بود که منجر به اعمال تدابیری علیه واردات کاشی از هند و چین و نه از اسپانیا شد. همان طور که با این ارقام مشهود است، این امر شرکت‌های اسپانیایی را قادر ساخته است تا بخش‌های خاصی از بازار را در این منطقه اشغال کنند.

در مقابل، انگلستان یکی از بازارهای خارجی بود که صادرات اسپانیا با کاهش روبرو شد و بیش‌تر هم به خاطر همه‌گیری بود. فروش تا پایان ماه اکتبر 9.8 درصد کاهش داشت اما در پایان نوامبر دوباره کمی بهبود یافت (%4.5-).

Nomdedeu توضیح می‌دهد: «صنعت کاشی سرامیکی اسپانیا یک صادر کننده خالص است. این چهارمین بخش بزرگ در اقتصاد اسپانیا از لحاظ مازاد تجاری است، با مازاد 2،700 میلیون یورویی در سال 2019 که کمک کرده است تا کسری تجاری اسپانیا تا 8 درصد کاهش یابد. علاوه بر این، منطقه کاشی سرامیکی Castellón 14.4 درصد از تولید ناخالص داخلی صنعتی جامعه Valencia و بیش از 20 درصد از تولید ناخالص داخلی صنعتی استان Castelló را به تنهایی به خود اختصاص داده است. ما یک اثر ضربتی و فزاینده‌ای قابل توجه ایجاد می‌کنیم، زیرا هر یورو از تولید ناخالص داخلی مستقیم در این بخش 2.1 یورو تولید ناخالص داخلی اضافی برای اقتصاد ملی تولید می‌کند و به ازای هر کارمند مستقیم 2.8 کارمند غیرمستقیم وجود دارد.»

بر اساس این ارقام، رئیس Ascer و بخش [کاشی] به طور کلی خواستار توجه بیشتر از سوی دولت مرکزی و جامعه والِنسیا هستند؛ برای مثال، از طریق تهیه یک برنامه یکپارچه برای افزایش تقاضا با پروژه‌ها و مشوق‌های نوسازی و نوسازیِ ساختمان‌های موجود. اقدامات دیگری که این بخش دنبال می‌کند شامل کاهش بار مالیاتی برای نقدینگی بیشتر شرکت‌ها، آموزش رسته‌های [مختلف شاغل در صنعت] کاشی برای اصلاح سطوح تخصص که هنوز پایین هستند، حمایت از تحقیقات در زمینه فناوری‌هایی که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با اهداف کربن زُدایی اتحادیه اروپا سازگار شوند و تحول دیجیتالی منطقه و کانال توزیع.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند