حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.9
4058 بازديد

جایگزین کردن کاشی های ترک خورده دیوار

جایگزین کردن کاشی های ترک خورده دیوار
ترک کاشی و سرامیک باعث بد منظری کاشی و سرامیک می شود در نتیجه لازم است برطرف گردد، در این مطلب با تعویض کاشی و سرامیک ترک خورده می پردازیم.

کاشی و سرامیک بسیار حساس هستند و ممکن است برای هر کدام از شما پیش بیاید که کاشی و یا سرامیک نما یکی از قسمت های ساختمان شما مانند آشپزخانه، سرویس حمام و دستشویی و غیره ترک بردارد و یا به طور کامل شکسته شود. از آنجایی که این ترک و شکستگی اگر رسیدگی نشود می تواند گسترده شده و به نمای کلی خانه شما آسیب برساند در نتیجه بهتر است در اولین فرصت نسبت به ترمیم یا تعویض آن اقدام نمایید. در این مقاله قصد داریم بیان کنیم با یک ترک یا کاشی شکسته بر روی دیوار چگونه باید برخورد کرد.

مراحل تعویض کاشی و سرامیک شکسته

زمانی که ترکی ر در کاشی و سرامیک به خصوص کاشی دیوار و سرامیک کف مشاهده کردید لازم است هرچه سریعتر در رفع آن اقدام نمایید. در برخی مواقع با کمک تزریق چسب به داخل ترک می توانید ترک خوردگی را فیکس کنید و از گسترش آن جلوگیری نمایید و سپس روی آن را با کمک استیکر یا طرحی بپوشانید اما اگر لازم است کاشی و سرامیک تعویض گردد از مراحل زیر می توانید پیروی نمایید.

مرحله اول

در ابتدای بهتر است که سطح کاشی و سرامیک را تمیز کنید. بهتر است یک دستمال را در آب و صابون خیس کرده و این تمیز کاری را انجام دهید .بعد از انجام این کار اگر دیدید که واقعا کاشی ترک خورده است بهتر است قبل از کاملا شکستن و یا خراب شدن آن،کاشی را تعویض کنید. توجه داشته باشید که مدل جدید کاشی و سرامیک را لازم است هنگام خرید حداقل یک متر بیشتر از میزان نیاز خریداری نمود تا در صورت شکستگی در آینده بتوان آن را جایگزین نمود زیرا پیدا کردن کاشی و سرامیک با طرح و رنگ قدیمی کمی دشوار است.

مرحله دوم

در صورت دیدن ترک های کاشی شما می توانید با استاده از اپوکسی و یا مواد ر کننده ی ترک کاشی آن شکستگی را ترمیم کرده  و نیازی به جابجای کاشی نیست.
چسب اپوکسی را با یک تکه چوب هم بزنید و سپس با یک کاردک مخصوص مقداری از آن را برداشته و روی قسمت ترک خورده بکشید و بعد از آن با استفاده از یک پارچه ی تمیز مقدار اضافی آن را حذف کنید

ترمیم ترک کاشی

مرحله سوم


حال نو.بت رنگ کردن محل شکستگی است.برای این کار دو راه حل دارید:
یا میتوانید رنگ مورد نظر را با مقداری چسب اپوکسی یا مواد پر کننده ی ترک کاشی ترکیب کرده و سپس این مواد را به محل شکستگی  بزنید
یا میتوانید بعد از پر کردن محل ترک خورده صبر کنید تا آن قسمت کاملا خشک شود و بعد آن ناحیه را رنگ کنید

ترمیم ترک کاشی و سرامیک

مرحله چهارم


اما اگر شکستگی روی کاشی خیلی بیشتر زا یک ترک ساده است کار شما سخت تر می شود.شما باید کاشی شکسته شده راجدا کرده و یک کاشی جدید را جایگزین کنید.
برای این کار بهتر است اول با در نظر گرفتن اندازه و ابعاد و همچنین ضخامت کاشی یک کاشی که کاملا با کاشی شکسته شده همخوانی دارد را خریداری کنید.

جایگزین کاشی ترک خورده

مرحله پنجم


در مرحله ی بعدی باید درز بندی های اطرف کاشی را حذف کنید تا بهتر و راحت تر بتوانید کاشی را بردارید.برای این کار بهتر است از اره ی مخصوص استفاده کنید اما اگر اره در دسترستان نبود میتوانید با استفاده از چکش و اسکنه درز بندی های دور کاشی را جدا کنید.اما دقت داشته باشید که این کار باید به آرامی و با دقت تمام انجام شود تا به کاشی های اطراف آن صدمه وارد نشود.

تعویض کاشی

 

مرحله ششم


حالا نوبت به حذف خود کاشی میرسد.برای این کار میتوانید از کاشی و اسکنه بزرگ تر استفاده کنید .بهتر است که این کار را از قسمت مرکزی کاشی آغاز کنید تا از آۀسیب دیدن کاشی های اطراف جلو گیری کنید.
سعی کنید حتما از دستکش و عینک ایمنی استفاده کنید تا از پریدن تکه خورد های کاشی به چشم هایتان و آسیب دیدن چشم و دست هایتان جلو گیری کنید.

کاشی ترک خورده

مرحله هفتم


بعد از حذف کردن بکاشی باید چسب قدیمی را با استفاده از کاردک بتونه کنده و سپس یک لایه ملات جدید را روی دیوار پخش کنید.از استفاده کردن مقدار زیادی ملات جلو گیری کنید زیرا ممکن است باعث شود ناهماهنگی قرار گیری کاشی در محجل مورد نظر شود

برداشتن کاشی ترک خورده

مرحله هشتم


و حالا کاشی جدید  در آن قسمت قرار دهید و سپس با استفاده از چکش پلاستیکی مخصوص و یا یک تکه چوب که با پارچه دور پیچی شده است روی آن کاشی به آرامی ضربه بزنید

جایگزینی کاشی ترک خورده

مرحله نهم


و حالا ماده ی درز بندی جدید را آماده  کنید . سپس با استفاده یک یک کاردک پلاستیکی مواد با به اطراف کاشی اضافه کنید و چپس از یک شبانه روز قسمت های اضافی آن را حذف کنید.
چسباندن کاشی ترک خورده

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند