حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
1842 بازديد

جرم گیری کاشی و سرامیک

جرم گیری کاشی و سرامیک
یکی از معضلات خانه برای همه خانه داران، کاشی های جرم گرفته ای هستند که تمیز کردن شان کار چندان آسانی نیست و باید مراقب باشید در این فرآیند توسط ماده شوینده آسیب نبینند. مثل شوینده های ساینده که می توانند به درزها و سطوح کاشی و سرامیک آسیب برسانند.  کاشی های مختلف روش های تمیزکاری مختلفی دارند.

تمیز کردن جرم کاشی و سرامیک یکی از بزرگترین معضلاتی است که افراد به خصوص خانم های خانه دار با آن مواجه هستند. در صورتی که کاشی و سرمیک آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی به طور مداوم تمیز نشود جرم های باقی مانده بر روی آن به شکل رسوب در آمده و برداشتن آن کار بسیار سختی خواهد بود. اما چگونه جرم کاشی و سرامیک را از بین ببریم تا کاشی و سرامیک درخشش و براقیت اولیه اش را به دست آورد؟ با توجه به درجه بندی کاشی و سرامیک  شما می توانید بهترین انتخاب را برای آشپزخانه خود داشته باشید.

چگونگی تمیز کردن کاشی و سرامیک

كاشي و سراميك استفاده شده در منزل با توجه به جایگاه به کار برده شدنشان نوع تمیز کردنشان نیز متفاوت خواهد بود. سرامیک های کف و سرامیک های دیوار به کار رفته در اتاق ها و نشیمن و پذیرایی لازم است هر هفته گردگیری شوند. این سرامیک ها چندان در معرض آلودگی قرار ندارند. اما خرید کاشی و سرامیک به کار رفته در محیط هایی که با آب در تماس است بیشترین میزان آلودگی و جرم گیری را دارند در نتیجه لازم است هفت ای دوباره شستشو داده شوند یا با تمیز کننده های جرم گیر جرم گیری شوند تا جرم باقی مانده کهنه نشود. 

جارو برقی 

جارو برقی کشیدن سرامیک ها از کارهای مهمی است که شما برای جلوگیری از جرم گیری کاشی و سرامیک لازم است انجام دهید، درزها و بندکشی کاشی و سرامیک بسیار مستعد جرم گیری هستند در نتیجه لازم است گرد و خاک باقی مانده در آنهابه وسیله جارو برقی تمیز شود. 

آب و سرکه

آب بهترین شوینده برای کاشی و سرامیک است که می تواند سخت ترین لکه ها را در صورت تازه بودن از بین ببرد. اگر تولیدکننده سرامیک توصیه کرده از شوینده های ملایم برای تمیز کردن کاشی و سرامیک استفاده کنید شما می توانید با مخلوط نمودن مقداری سرکه در آب جلا و درخشندگی اولهی کاشی و سرامیک را به آن برگردانید.
اگر موادی بر روی کاشی و سرامیک چسبیده بود لازم است این مواد رابا استفاده از کاردک بردارید و آنگاه کاشی و سرامیک را با دستمال بافت داری که با آب و سرکه مرطوب شده است تمیز نمایید.
یادتان باشد که از به کار بردن پاک کننده ها و مواد شیمیایی قوی و ساینده زبر برای تمیز کردن کاشی و سرامیک اجتناب کنید. این مواد می توانند به مرور به بافت کاشی و سرامیک آسیب رسانده و دوغاب و بندکشی آنها را از بین ببرد.

جرم زدایی انواع کاشی

در بازار کاشی ها و سرامیک های مختلفی وجود دارد که هر یکی از آنها با توجه به مواد اولیه، مراحل پخت و نوع لعاب روش متفاوتی در تمیز شدن دارند. در اینجا به برخی از این کاشی ها اشاره می نماییم.

رفع جرم کاشی شیشه ای

کاشی شیشه ای نوعی کاشی براق و صیقلی است که در صورت تمیز بودن درخشندگی و جلوه بسیاری دارد. بهترین راه برای از بین بردن لکه های صابونی و جرم این نوع کاشی استفاده از محلول آب و سرکه است. این محلول را روی کاشی و سرامیک اسپری کنید و بعد از 10 دقیقه با یک دستمال نرم بافت دار سطح آن ها را تمیز کنید.
استفاده از برس های زبر سطح اینگونه کاشی و سرامیک را خراش می دهد در نتیجه سعی کنید از این نوع برس برای تمیز کردن کاشی و سرامیک شیشه ای استفاده نکنید.

رفع جرم کاشی و سرامیک لعاب دار

کاشی های چینی که با عنوان کاشی های لعابدار نیز شناخته می شوند نسبت به سایر کاشی ها راحتر تمیز می شوند.  این نوع کاشی را هر سه تا چهار روز یکبار با استفاده ز جاروهای نرم یا برس های ملایم تمیز کنید. سعی کنید هر ماه حداقل یکبار این نوع کاشی را با محاول آب و مواد شوینده ملایم مانند مایع ظرفشویی بشویید. استفاده از سرکه در این محلول می تواند براقی و جلا به آنها ببخشد.
لازم است بدانید که این نوع کاشی در صورتی که لکه ای روی آن ایجاد شود ممکن است ماندگار شود در نتیجه به سرعت لکه ها را از روی کاشی لعابدار پاک کنید. 

رفع جرم سرامیک پرسلان

پرسلان‌ها سرامیک‌هایی هستند که مقاومتشان نسبت به سایر سرامیک‌ها بیشتر است. این سرامیک ها بیشتر در کف استفاده می شود و برای شستن و تمیز کردن آنها می توان از مواد شوینده ای مانند جرم گیر ها استفاده نمود اما توجه داشته باشید که این جرم گیر می تواند بندکشی پرسلان ها را از بین ببرد و به مرور باعث ایجاد خلل و رج در بندهای آنها گردد. 

نکات مهم در جرم گیری کاشی، سرامیک و پرسلان

توجه داشته باشید که در هنگام شستشوی هر نوع  کاشی و سرامیکی از به کار بردن شوینده های قوی که ترکیب اسیدی یا قلیایی دارند پرهیز کنید، این مواد علاوه بر اینکه باعث آسیب به بافت کاشی و سرامیک می شود می تواند نصب آن را نیز سست نماید. 

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند