حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.2
23914 بازديد

جرم گیری کاشی و سرامیک به روش طبیعی

جرم گیری کاشی و سرامیک به روش طبیعی
یکی از معضلات خانم‌های خانه‌دار در تمیز کردن آشپزخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی لکه‌های رسوب و جرم از روی کاشی و سرامیک است که به راحتی از بین نمی‌روند.

کاشی سرامیک زمانی که با آب در تماس هستند به خصوص آب‌های دارای املاح معدنی  به مرور دچار رسوب گذاری شده و این رسوب‌ها باعث ایجاد جرم‌های بسیاری بر روی آنها می‌شود. با توجه به نوع کاشی استخری و رنگ آنها لکه پذیری و نمایش رسوبات و جرم‌ها متفاوت است. هرچه کاشی و سرامیک تیره تر باشد به همان اندازه احتمال نشان داده شده لکه‌ها و جرمو رسوب بر روی آنها بیشتر خواهد بود. به خصوص این نوع رنگ کاشی و سرامیک با پاشیدن قطرات آب به آسانی لکه می‌شوند. این لکه‌ها و رسوبات در اثر مجاورت با چربی، آب میوه یا هر چیزی دیگری گسترش می‌یابند و نمای زشتی به کاشی و سرامیک شما می‌دهد. کاشی و سرامیک آشپزخانه به خصوص در اطراف کاشی و سرامیک یا کاشی‌های اطراف راه آب کف آشپزخانه در کنار کاشی و سرامیک حمام و سرویس بهداشتی بالاترین میزان جرم پذیری و آلودگی را دارد و به مرور جلا و زیبایی خود را از دست می‌دهد.

پاک کردن جرم سطوح

روش های خانگی جرم گیری کاشی و سرامیک

روش‌های متعددی برای تمیز کردن و برق انداختن کاشی و سرامیک وجود دارد. از آنجایی که استفاده از برخی تمیز کننده‌ها و پاک کننده‌ها می‌تواند منجر به بروز حساسیت در افراد شود ما در اینجا با استفاده از چند ماده طبیعی که در هر خانه ای پیدا می‌شود راه‌های تمیز کردن، برق انداختن و جرم گیری کاشی و سرامیک را به شما آموزش می‌دهیم.

استفاده از جوش‌شیرین برای برق انداختن کاشی و سرامیک

ابتدا تمام سطح کاشی و سرامیک مورد نظرتان را مرطوب کنید، سپس با استفاده از یک نمک پاش جوش‌شیرین را بر روی  تمامی سطح کاشی و سرامیک بپاشید. جوش‌شیرین یک جرم گیر و از بین برنده چربی عالی است که به دلیل پودر بودن به راحتی در هر جایی قابل استفاده است. پس از گذشتن ده دقیقه با یک برس یا مسواک قدیمی شروع به برس کشیدن رو سطح کاشی و سرامیک نمایید. سعی کنید تمام سطوح درگیر با جرم را با برس به خوبی بسابید تا لکه ای باقی نماند. پس از مدتی آن را آبکشی نمایید. برای دستیابی به نتیجه ای عالی بهتر است با یک دستمال نرم خشک سطح کاشی و سرامیک را خشک کنید. این کار در تمامی درجه بندی کاشی و سرامیک بصورت یکسان انجام میشود.

استفاده از سرکه برای برق انداختن کاشی و سرامیک

سرکه یکی از مایعات اسیدی است که به راحتی رسوبات را در خود حل می‌کند. برای تمیز کردن کاشی و سرامیک تنها کافی است دستمال یا پنبه ای را به سرکه آغشته کنید و بر روی سطح کاشی و سرامیک بکشید. پس از گذشت 10 تا 15 دقیقه، سطح کاشی و سرامیک را کاملا آب کشی نمایید. برای دست یابی به نتیجه بهتر می‌توانید از یک مایع شوینده همچون مایع ظرفشویی استفاده نمایید.

استفاده از نمک برای برق انداختن کاشی و سرامیک

استفاده از نمک نیز به جای جوش‌شیرین می‌تواند راهکار مناسبی برای از بین بردن لکه‌های روی کاشی و سرامیک باشد. پس از مرطوب کردن سطوح، نمک را در تمام سطح کاشی و سرامیک بپاشید و پس از نیم ساعت با استفاده از یک برس نرم تمامی سطوح را بسابید تا جرم‌ها کاملا از بین روند سپس آبکشی نمایید.

استفاده از خمیر جوش‌شیرین و نمک برای برق انداختن کاشی و سرامیک

استفاده از ترکیب جوش‌شیرین و نمک در آب یا سرکه نیز می‌تواند در از بین بردن جرم‌ها چاره ساز باشد. اگر جرم گرفتگی سطح کاشی و سرامیک بسیار زیاد است می‌توانید نمک و جوش‌شیرین را به شکل خمیر درآورید و آن را در نقاط جرم دار بگذارید تا جرم‌ها را از بین ببرد. پس از گذشت نیم ساعت با یک برس نرم خمیر را با سابیدن از سطح کاشی و سرامیک پاک کنید و سپس کاشی و سرامیک را آبکشی کنید.

جرم گیری کاشی و سرامیک

استفاده از آرد برای برق انداختن کاشی و سرامیک

از آرد تنها زمانی می‌توانید استفاده کنید که لکه‌های روی سطح کاشی و سرامیک چرب نباشند و فقط لکه‌های آب باقی مانده باشد. در این روش ابتدا کاشی و سرامیک را با مایع ظرفشویی کاملا بشویید و سپس بگذارید خشک شود. سپس آرد را روی کل سطح کاشی و سرامیک بپاشید، پس از گذشت ده دقیقه با یک دستمال بافت دار آردها را روی کاشی و سرامیک بسابید، آنقدر به این کار ادامه دهید تا کاشی و سرامیک کاملا جلا پیدا کند و برق بیفتد.

چند نکته برای داشتن کاشی و سرامیک‌های همیشه تمیز و براق

هر چه ظرف زمان بیشتری از رسوبات و لکه‌های ایجاد شده از زمان خرید کاشی و سرامیک بگذرد به همان اندازه این لکه‌ها سخت تر از بین می‌رود.
استفاده از وایتکس برای شستن کاشی و سرامیک را حتی الامکان فراموش کنید زیرا ممکن است باعث افزایش لکه در برخی کاشی و سرامیک‌ها شود.
کاشی و سرامیک‌های لعاب دار که دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی هستند سریعا بعد از کثیف شدن باید شسته شوند در غیر اینصورت ممکن است اثرات لکه‌ها باقی بماند و از بین بردن آنها غیر ممکن شود.
می توانید کاشی و سرامیک‌ها را با ژل یا کرم تمیزکننده، تمیز کنید. توجه داشته باشید استفاده از سیم ظرفشویی و مواد شوینده قوی به جنس آن آسیب می‌رساند و باعث خوردگی و خط افتادگی می‌شود.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند