حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
388 بازديد

دعوای حقوقی موزائیک Sicis و برند چینی در رابطه با حق کپی رایت

دعوای حقوقی موزائیک Sicis  و برند چینی در رابطه با حق کپی رایت
شرکت Sicis تولید کننده موزاییک های منحصر به فرد ایتالیایی توانست برنده شکایت اقامه ­شده بر علیه شرکت چینی Rose  در زمینۀ نقض حق مالکیت شود.

برند ایتالیایی Sicis  یک تولید کننده موزاییک هایی منحصر به فرد با طرح های هنری در سطح بین ­المللی است این شرکت در تولید موزائیک‌­های بسیار با کیفیت و لوکس شهرت جهانی دارد، در پی کپی غیر قانونی یک شرکت چینی از طرح های ابداعی محصولات این شرکت، یک دادخواست مدنی علیه شرکت چینی موزائیک Rose و توزیع­‌کنندۀ آن در بیجینگ Pebble به دادگاه ارائه گردید. بلاخره پس از مدتها برند چینی  به­‌دلیل نقض حق مالکیت‌­معنوی، در دادگاه تجدیدنظر گوانگدونگ محکوم گردید. این حکم پیروزی برند Sicis ایتالیا پس از چهار سال دعوای حقوقی یک پیروزی بزرگ بین­‌المللی در زمینۀ دفاع از حق مالکیت به‌­شمار می­‌آید.

 در طول سالهای گذشته، شرکت چینی Rose طرح های موزاییک خود را با کپی از تصاویر شرکت Sicis تولید می کرد به گونه ای که گاهی تمام کاتالوگ‌­های آن را کاملا کپی می­‌کرد وازعکس­‌های مربوط به نمایشگاه­‌های آن برای ارائۀ محصولات خود استفاده می­‌نمود. به همین دلیل قضات چینی با ذکر اینکه: محصولات برند Sicis ایتالیا به ­‌دلیل طراحی منحصربه‌ ­فردی که دارند، شهرت قابل توجهی در چین به دست آورده اند و لازم است به عنوان یک محصول هنری از حمایت قانونی کشور چین بهره‌­مند شوند. علاوه بر آن غرامت قابل­‌ توجهی را به نماینده این شرکت که در Ravenna مستقر است اعطا کردند. این مبلغ یکی از بالاترین مبالغ پرداخت غرامت مرتبط با پرونده­‌های حقوقی کپی آثار هنری و نوآورانه به­‌حساب می‌آید.

مراحل قانونی این حکم در سال 2018 در دادگاه منطقه­‌ای بیجینگ و در پی کار تحقیقاتی طولانی آغاز شد که برای بیشتر از یک سال ادامه­‌ داشت. در تحقیقات این پرونده بیش از صد مورد نقض قانون کپی رایت جمع‌­آوری  شده است.

علاوه‌ ­بر پرداخت خسارت، برای اصلاح تاثیر منفی کپی غیر­قانونی محصولات این شرکت ایتالیایی و رقابت ناعادلانه، دادگاه شرکت چینی Rose موزائیک و Pebble را موظف به چاپ نامه عذرخواهی در مجلات رسمی کشور چین برای یک سال، در روزنامه‌­های محلی بیجینگ برای دو سال متوالی و همچنین در شانگهای، استان گوانگدونگ و همچنین یک نشریۀ ملی مربوط به صنایع سرامیکی نمود.

این پیروزی بزرگ در زمینه حق کپی رایت محصولات و طرح های ابداعی تنها به کمپانی Sicis تعلق ندارد، این پیروزی می تواند فواید بسیاری در قوانین کپی رایت در صنعت تولید محصولات با کیفیت ایتالیا به وجود آورد.

در زیر دو نمونه از آثار کپی شده آورده شده است.

محکومیت شرکت چینی برای کپی از شرکت ایتالیایی

محکومیت شرکت چینی برای کپی از شرکت ایتالیایی

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند