حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.0
20497 بازديد

دلایل تغییر رنگ کاشی و سرامیک کف و راه ‌های جلوگیری از آن

دلایل تغییر رنگ کاشی و سرامیک کف و راه ‌های جلوگیری از آن
رنگ کاشی و سرامیک یکی از مهمترین المان‌های دکوراتیو است که ممکن است بنا به دلایلی دچار تغییر شود. شناخت این دلایل برای داشتن یک دکور ماندگار الزامی است.

کاشی و سرامیک در دکوراسیون ساختمان مانند بخشی از لباس هستند که علاوه بر جذابیت و زیبایی نمای دکوراسیون، وظیفه مقاوم سازی آن را نیز بر عهده دارند. در مقالات قبلی اشاره کردیم که در خرید کاشی و سرامیک عوامل بسیاری را باید مد نظر داشت عواملی همچون رنگ کاشی و سرامیک زیرا رنگ و کیفیت بازتاب آن تاثیر مستقیمی بر روی روحیه و خلق و خوی افراد دارد.
حتما تا به حال با اصطلاح رنگ پریدگی یا تغییر رنگ کاشی و سرامیک مواجه شده اید. کم رنگ شدن طرح، نقش و رنگ کاشی را رنگ پریدگی آن می‌گویند که ممکن است از همان ابتدا دچارش بوده باشد یا پس از نصب به دلایلی به وجود آید. علاوه بر رنگ پریدگی در برخی از کاشی ‌ها و سرامیک ‌ها شاهد تغییر رنگ هستیم که ممکن است به سمت تیره شدن کاشی برود، زمانی اتفاق می‌افتد که تغییر رنگ تعدادی از کاشی ‌ها در مقابسه با بقیه کاشی ‌ها به چشم آید. در این مقاله قصد داریم شما را با دلایل تغییر رنگ کاشی و سرامیک به خصوص سرامیک کف آشنا نماییم تا اگر امکانش بود از اتفاق افتادن آن جلوگیری نمایید.
تغییر رنگ و رنگ پریدگی باعث ایجاد جلوه ای نازیبا در دکوراسیون می‌کند به خصوص اگر بیش از اندازه مقابل چشم باشد در نتیجه مجبور خواهید شد اقدام به تعویض کاشی و سرامیک نمایید که خود هزینه زیادی را در بر دارد در نتیجه پیشگیری از این اتفاق بهتر از درمان آن یعنی تعویض کاشی و سرامیک است که هم زمان و هم هزینه زیادی برای شما در بر خواهد داشت.

تغییر رنگ کاشی و سرامیک پس از نضب

تغییر رنگ کاشی و سرامیک کف

همانگونه  که گفتیم تغییر رنگ کاشی و سرامیک در دو صورت اتفاق می‌افتد.
از آنجایی که مهمترین سرامیک دکوراسیون داخلی سرامیک کف است در این مقاله بیشتر به بررسی دلایل تغییر رنگ آن می‌پردازیم.

تغییر رنگ در بسته بندی پیش از نصب

زمانی که شما یک مدل کاشی و سرامیک را انتخاب می‌کنید ممکن است پس از باز کردن بسته بندی کاشی و سرامیک متوجه شوید برخی از کاشی ‌ها دارای رنگ متفاوتی هستند. این اتفاق در کاشی هایی که درجه بالاتری دارند مانند درجه سه یا درچه چهار ممکن است اتفاق بیفتد. برای این کاشی کاری نمی توانید انجام دهید در واقع آنها را باید جدا نمایید و سعی کنید در فضاهای دور از دسترس استفاده نمایید.
این تغییر رنگ ‌ها در مراحل تولید اتفاق می‌افتد و بیشتر به  شرایط تولید مانند وزن لعاب روی کاشی، حرارت و زمان پخت، عوامل فیزیکی و شیمیایی فرمولاسیون لعاب ممکن است باعث بروز آن شوند.

 تغییر رنگ کاشی و سرامیک پس از نصب

عمده تغییر رنگ در کاشی و سرامیک مربوط به این نوع تغییر رنگ است که بیشتر شامل رنگ پریدگی یا کم رنگ تر شدن یا تیره شدن کاشی و سرامیک می‌شود. این دلایل بیشتر شامل عواملی همچون کیفیت کاشی و سرامیک، نوع نگهداری از کاشی و سرامیک، جایگاه استفاده از کاشی و سرامیک و تعمیر نا مناسب کاشی وسرامیک می‌شود.

تغییر رنگ سرامیک کف

آب نخوردن کاشی و سرامیک پیش از نصب

اگر سرامیک ‌های کف به خصوص قبل از نصب خیس نشوند یا آب بندی کافی نشوند، ممکن است رطوبت موجود در سیمان یا چسب پس از نصب توسط کاشی جذب شده و باعث تغییر رنگ آن شود. 

علت سیاه شدن سرامیک

یکی از دلایل عمده سیاه شدن سرامیک نفوذ دوغاب سیمان به لایه ‌های زیرین آن است. از آنجایی که سیمان رنگ تیره ای دارد باعث می‌شود سرامیک به سمت تیره شدن و حتی سیاه شدن برود.

عدم درزگیری و بندکشی مناسب میان کاشی ‌ها در هنگام نصب

در میان کاشی و سرامیک نصبی درزهایی وجود دارد که قطر آنها بین چند میلی متر تا یک سانتی متر است و معمولا پس از نصب کاشی و سرامیک با استفاده از پودر بندکشی پر می‌شوند. در صورتی که این درزها به خوبی پر نشوند پس از مدتی آب به زیر کاشی نفوذ پیدا کرده و درصورتی که کاشی و سرامیک از کیفیت خوبی برخوردار نباشد باعث تغییر رنگ آن می‌شود.

ضد آب نبودن کاشی و سرامیک استفاده شده در محیط ‌های مرطوب

بیشترین تغییر رنگ را در کاشی و سرامیک حمام مشاهده می‌نمایید زیار برخی برای انتخاب کاشی و سرامیک حمام توجهی به ضد آب بودن یا همان درجه جذب پایین آب در کاشی توجه نمی نمایند و در نتیجه کاشی و سرامیک به مرور با جذب آب دچار تغییر رنگ می‌شود.

تغییر رنگ کاشی و سرامیک بر اثر آب
توجه داشته باشید که در حمام لازم است تمامی کاشی و سرامیک از یک نوع باشد زیرا در قسمت ‌های بالایی نیز بخار آب ممکن است باعث تغییر رنگ کاشی و سرامیک شود.

علت نم کشیدن سرامیک

 در واقع  به دلیل میزان جذب آب آن اتفاق می‌افتد. کاشی و سرامیک به لحاط تراکم بافتی متفاوت سهتند و هر چه تراکم کمتر باشد خلل و فرج بیشتری دارد که در مواجهه با آب پر می‌شود و باعث نم کشیدن سرامیک و کاشی می‌شود.

استفاده از مواد شستشوی غیر استاندارد و نامناسب

مواد شوینده ی نامناسب یکی از قاتلان اصلی طرح و رنگ کاشی و سرامیک است. توجه به این نکته که برخی از کیفیت ‌های کاشی و سرامیک توان کمتری در مقابل برخی از مواد شیمیایی دارند بسیار مهم است. زیرا استفاده از این شوینده ‌های اسیدی یا بازی سبب می‌شود که رنگ کاشی و سرامیک شما برای همیشه تغییر کند و به جلا و درخشنگی آن آسیب وارد نماید. در نتیجه کاشی و سرامیکی را که انتخاب می‌کنید حتما درباره مواد شوینده مناسب آن تحقیق کنید.

تمیز کردن بیش از حد کاشی و سرامیک

در تمیز کردن کاشی و سرامیک باید حد اعتدال را رعایت نمود. علاوه بر آن ابزاری که برای تمیز کردن آنها استفاده می‌کنید نیز باید مناسب باشد. زیرا ایزار زبر به رمرو باعث ایجاد خط و خش روی کاشی و سرامیک می‌شود که خود یکی از عوامل ایجاد تغییر رنگ در کاشی و سرامیک هستند.

جذب بالای آب در کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک انواع مختلفی دارد که میزان جذب آب در آنها متفاوت است. هر چه تراکم بافتی یک محصول بیشتر باشد به همان اندازه جذب آب در آن سخت تر می‌شود زیرا خلل و فرج کمتری در آن برای جاگیری مولکول ‌های آب وجود دارد. در نتیجه سعی کنید اگر کاشی و سرامیک برای محیط ‌های مرطوب تهیه می‌کنید حتما درجه جذب آب آن را چک کنید که در کمترین مقدار باشد.
برای چک کردن جذب آب کاشی و سرامیک می‌توانید از مقدار کمی آب بر روی کاشی و سرامیک انتخابیتان استفاده نمایید.

جرم گرفتن کاشی و سرامیک

برخی مواقع آنقدر در تمیز کردن کاشی و سرامیک احمال می‌شود که یک لایه جرم کامل روی سطح را می‌پوشاند. این مشکل بیشتر در آشپزخانه‌ها که روغن پخت و پز در هوا سرگردان است اتفاق می‌افتد، این روغن‌ها روی سطوح می‌نشینند و آنگاه گرد و غبار هوا را به خود جذی می‌کنند که باعث تغییر رنگ و تیزه شدن کاشی و سرامیک می‌شوند.

جرم گرفتن کاشی و سرامیک

لعاب لایه نازک در کاشی و سرامیک

لعاب کاشی یکی از مهمترین بخش هایی است که باعث ضد آب شدن کاشی و سرامیک می‌شود هر چه این لعاب کلفت تر باشد به همان میزان جذب آب آن از سطح کاهش می‌باید اما لعاب ‌های لایه نازک به آسانی آب را از سطح جذب می‌کنند و باعث تغییر رنگ کاشی و سرامیک می‌شوند.
برای مطمئن شدن از ادازه لعاب تنها کافی است به ضخامت آن نگاه کنید تا متوجه اندازه ضخامت لعاب شوید.

کاشی و سرامیک طرح دار

برخی از کاشی و سرامیک ‌ها دارای ظرح و رنگ خاصی هستند که برای اعمال آن لازم بوده است که لایه نازکی از لعاب روی طرح کشیده شود یا به طور کل بدون لعاب تولید شود. در این نوع کاشی ‌ها بیشتر ترکیب رنگ مهم است و این نوع کاشی برای مکان ‌های پر رفت و آمد مناسب نیستند. و بیشتر یک عنصر تزیین هستند که باید در نگهداری از آنها نهایت دقت را به کار گرفت.

تابش نور مستقیم خورشید بر روی کاشی و سرامیک 

برخی از رنگ‌ها در مجاورت نور خورشید دچار آسیب می‌شوند، رنگ‌های مانند رنگ قرمز در نتیجه لازم است از به کار بردن آنها در محیط هایی که می‌دانید نور مستقیم آفتاب دریافت می‌کند بپرهیزید. البته این پریدگی رنگ به کیفیت کاشی و سرامیک بستگی دارد.

تغییر رنگ سرامیک

همانگونه گه گفته شد دلایل بسیاری برای تغییر رنگ کاشی و سرامیک پیش از نصب و پس از نصب وجود دارد که لازم است آنها را بشناسید و مراقبت‌های لازم را از کاشی و سرامیک نصب شده خود به عمل آورید.

3 نظر در مطلب "دلایل تغییر رنگ کاشی و سرامیک کف و راه ‌های جلوگیری از آن" ثبت شده است

محمد

سلام وقت بخیر از زیر کاشی مواد زرد رنگ چسب ناک بالا میاد که بعد از خشک شدن تبدیل به پودر سفید میشه

چطوری میشه درستش کرد


مجتبی

سلام من هم همچین مشکلی دارم اگر شما راهکارش رو پیدا کردید لطف کنید به من هم بگید . ممنونم


نوروزپور

سلام من به جواب سوالم نرسیدم

من یک سوال دارم من سرامیک مات خریداری گردم با قیمت بالا ودرجه۱ ولی الان لک میفته وحشتناک.لک چای ازروش پاک نمیشه نمیدونم باید چه کار کنم

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند