حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
1888 بازديد

راهنمایی درباره انتخاب سینک ظرفشویی آشپزخانه

راهنمایی درباره انتخاب سینک ظرفشویی آشپزخانه
سینک ظرفشویی یکی از مهمترین ملزومات آشپزخانه است که امروزه در طرح ها، مدل‌ها و ابعاد مختلفی به بازار عرضه می‌شود و شما می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود هر طرح و مدلی که دوست داشتید انتخاب کنید.

انتخاب یک سینک مناسب برای آشپزخانه امر مهمی است زیرا تقریبا تمامی کارخانه آشپزخانه با آن در ارتباط است و افراد خانواده همگی از آن استفاده می‌کنند. در این مطلب قصد داریم شما را با این وسیله مهم و ضرورت انتخاب درست آن آشنا نماییم.

سینک ظرفشویی در آشپزخانه

مدرن شدن زندگی افراد در قرن 21 به گونه‌ای است که آشپزخانه دیگر تنها محل پخت و پز غذا نیست، آشپزخانه به قلب خانه تبدیل شده است که افراد سه وعده غذایی را در کنار یکدیگر در آن صرف می‌کنند و لحظات دلپذیری را برای خود و خانواده رقم می‌زنند. به همین دلیل انتخاب وسایل آشپزخانه بیش از گذشته مورد توجه افراد به خصوص خانم خانه قرار گرفته است. یکی از وسایل پر کاربرد در آشپزخانه که همه‌ی افراد خانواده با آن سرو کار دارند سینک ظرفشویی است. پس در انتخاب آن باید دقت زیادی شود.

سینک ظرفشویی در آشپزخانه

انتخاب سینک مناسب

اگر در حال تغییر دکور آشپزخانه یا ساخت هستید باید جزییات زیادی را باید در نظر داشته باشید. همانگونه که درباره جزییات نوع کابینت‌ها و تعداد آنها، ابعاد یخچال و اجاق گاز، رنگ دیوار یا کاغذ دیواری، پرده و کف پوش فکر می‌کنید لازم است درباره سینک ظرفشویی و جزییات آن نیز به دقت فکر کنید. زیرا سینک ظرفشویی یکی از وسایلی است که در آشپزخانه بیشتر از سایر وسایل استفاده خواهید نمود. انتخاب سینک مناسب برای آشپزخانه نیاز به تحقیق دارد و شما تنها با شناخت مدل‌ها و برندهای متفاوت می‌توانید انتخاب درستی داشته باشید. راحت نبودن با سینک آشپزخانه و برآورده نکردن نیازها و توقعات برای کسانی که با آشپزخانه سرو کار دارند معضل بزرگی است، بهتر است قبل از انتخاب سینک نیازهایتان و توقعاتتان را از سینک ظرفشویی مشخص کنید تا بتوانید یک انتخاب عالی داشته باشید.

انتخاب سینک مناسب

سینک آشپزخانه چیست؟

سینک لگنی گود در زیر شیرآب آشپزخانه است که با یک خروجی، پس مانده‌ی آب شستن ظروف یا هر نوع میوه و سبزیجات شما را به خارج از خانه هدایت می‌کند. سینک‌های ظرفشویی طرح‌های مختلفی دارد. شرکت‌های مختلف ساخت وسایل آشپزخانه با ارائه طرح‌ها و مدل‌های کاربردی‌تر سعی در ربودن گوی سبقت از رقبای خود دارند.

نکات مهم در خرید سینک آشپزخانه

سینک ظرفشویی تقریبا یکی از سه وسیله مهم آشپزخانه است که به هر فضایی ماهیت آشپزخانه می دهد در نتیجه لازم است برای خرید آن نکات مهمی را مد نظر داشته باشید نکاتی که باعث می شود در درازمدت از انتخاب خود راضی باشید.

نکات مهم در خرید سینک ظرفشویی

لگن سینک آشپزخانه

یکی از مهمترین جنبه‌های سینک لگن سینک است. لگن سینک آشپزخانه به لحاظ اندازه و تعداد بسیار متنوع است. ابعاد و تعداد لگن سینک بستگی به فضای شما در آشپزخانه دارد. از گذشته تا به حال سینک‌های تک لگنه مورد استفاده بوده است که غالبا دارای لگن بزرگی بوده‌اند و شستن قابلمه‌ها در آنها به راحتی میسر بوده است. سینک دو لگنه و سه لگنه یا اصطلاحا سینک دوقلو و سه قلو نسل جدید سینک‌های آشپزخانه است که در شکل و طرح متفاوت در بازار موجود است. بهتر است از سینک‌های دولگنه استفاده کنید. زیرا مدیریت شستشوی ظروف و وسایل دیگر با یک سینک بسیار سخت خواهد بود. خصوصا در مهمانی‌ها که نیاز به کمک دیگران در ظرف شستن است، دولگنه بودن سینک بسیار کمک کننده است. سینک سه قلو ممکن است باعث کوچک شدن دو لگن دیگر شود به همین علت سینک دوقلو بهتر از سه قلو است. از اینکه سینک ظرفشویی را با دو لگن بزرگ انتخاب کنید نترسید. این انتخاب به شما در آینده کمک زیادی خواهد کرد. به خصوص اگر تعداد جمعیت افراد خانواده زیاد باشد.

روکار یا توکار بودن سینک ظرفشویی

با پیشرفت‌های اتفاق افتاده در صنعت دکوراسیون آشپزخانه، تحول عظیمی در جانمایی وسایل در آشپزخانه اتفاق افتاده است.در گذشته سینک‌های روکار مورد استفاده عموم بوده است اما امروزه استفاده از سینک‌های توکار بسیار رایج شده است. سینک‌های توکار جذابیت بصری زیادی دارند و جای خود را در آشپزخانه به خوبی پیدا کرده اند. تنها ایراد سینک‌های توکار مجاورت زیاد ام دی اف اطراف آن با آب است که اگر به خوبی عایق کاری نشده باشد ممکن است باعث خراب شدن MDFشود. انتخاب ام دی اف ضد آب خود کمک زیادی در خراب نشدن ام دی اف می‌کند.

سینک توکار

جنس سینک آشپزخانه

جنس سینک می‌تواند از مواد مختلفی مانند فلزات و سنگ باشد که مهمترین آنها فولاد ضد زنگ، استیل، مس و سنگ گرانیت است. هریک از این جنس‌ها یک با توجه به طرح و کیفیت، قیمت متفاوتی خواهند داشت. جنس سینک به نیاز شما و توانایی مالی‌تان بستگی دارد. استفاده از فولاد ضد زنگ یا استیل بهترین گزینه است. اگر جنس مرغوبی تهیه نکنید به مرور زمان در اثر مجاورت با آب زنگ زده و دچار خوردگی می‌شود که چهره آشپزخانه شما را مخدوش می‌کند. نوع گرانیتی سینک‌های ظرفشویی ظاهر بسیار مجللی دارند. اما باید توجه داشته باشید که این سینک‌ها شکننده‌اند و در استفاده از آن دقت باید کرد. استفاده از سینک‌های گرانیتی برای خانه‌های پرجمعیت توصیه نمی‌شود. 

براق یا مات بودن سینک

تقریبا اکثر سینک‌ها به رنگ استیل هستند به جز سینک‌های مسی که مسی رنگ‌اند و سینک‌های گرانیتی که مطابق با سلیقه‌ی شما انتخاب می‌شوند. سینک‌های فلزی در دو نوع مات و براق وجود دارند که نوع مات آن لکه‌های آب را کمتر نمایش می‌دهد و در تمیز کردن آن راحتر خواهید بود اما در نوع براق، لکه‌های آب کاملا مشخص است و برای تمیز کردن آن باید از زمان بیشتری صرف کنید. در بازار سینک‌های فلزی ضد خش وجود دارند که سطحشان با دانه‌های ریزی که مانع خش می‌شود پوشانده شده است و قیمت آنها نسبت به مدل‌های فلزی دیگر بیشتر است.

سینک براق یا مات

لوازم جانبی سینک

سینک‌ها قسمت فلزیشان معمولا یک تکه است که از طریق اتصالات پلاستیکی به راه خروجی آب وصل می‌شوند. همچنین برخی برندها لوازم جانبی دیگری مانند سبد سینک، تخته گوشت و ... را به همراه کالا در اختیار مشتری می‌گذارند. توجه کنید که لوازم اتصالات سینک فلزی نباشد و از بهترین مواد پلاستیکی انعطاف پذیر باشند که به راحتی شکسته یا خراب نشوند.

خرید سینک ظرفشویی از فروشگاه‌های اینترنتی

همانگونه که گفته شد انتخاب سینک بسیار مهم است در نتیجه سعی کنید قبل از انتخاب تمامی نیازهای خود را در آشپزخانه بشناسید و مطابق با آن انتخاب نمایید. برای اینکه بتوانید انواع مدل‌ها را با خصوصیات محصولات مشاهده نمایید بهتیرن راه خرید از فروشگاه‌های اینترنتی خرید لوازم آشپزخانه مانند فروشگاه اینترنتی کاشی لند است. شما با مراجعه به محصولات کاشی لند می‌توانید انواع سینک را در طرح‌ها و سایزهای مختلف مشاهده نمایید و حتی آنها را با یکدیگر مقایسه نمایید.

خرید سینک ظرفشویی

در آخر پیشنهاد ما به شما این است که در انتخاب سینک حتما به استاندارد کنترل کیفیت کالا توجه داشته باشید و از خرید سینک‌های بدون استاندارد کیفیت چشم پوشی کنید.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند