حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.8
2141 بازديد

راهنمای انتخاب انواع کاشی و سرامیک کف

راهنمای انتخاب انواع کاشی و سرامیک کف
کاشی و سرامیک به عنوان مهمترین پوشش دهنده سطوح به خصوص سطوح پر اصطکاکی مانند کف ساختمان ها هستند. این کاشی ها اغلب با عنوان سرامیک شناخته می شوند که به دلیلی تردد بیشتر بر روی آنها و اعمال فشار حداکثری نسبت به سایر کاشی ها لازم است از مقاومت بالاتری نسبت به کاشی های دیوار برخوردار باشند.

توجه داشته باشید که در هنگام خرید حتما از اینکه کاشی و سرامیک انتخابی تان خصوص کف باشد مطمئن شوید. شما می توانید کاشی کف را بر روی دیوار استفاده نمایید اما نمی توانید کاشی دیوار را بر روی کف استفاده کنید چون همانطور که گفتیم سازندگان کاشی برای ساخت کاشی دیوار مقاومت کمتری را در نظر دارند که این مقاومت کمتر به ارائه طرح ها و رنگ های بهتر کمک می کند. در نتیجه کاشی های دیوار در مقابل سایش و فشار آسیب پذیر هستند و اگر به عنوان کاشی کف استفاده شوند به سرعت از بین می روند. 

انواع کاشی و سرامیک کف

با گسترش تکنیک های ساخت و ساخت و پیشرفت تکنولوژی ساخت امروزه کاشی و سرامیک در ابعاد، اشکال و کیفیت ها و سرح های مختلفی ساخته می شود. این تفاوت ها منجر به ظهور انواع مختلف کیفیت نیز شده است . در رابطه با کاشی کف باید گفت به دلیل اهمیت بالای این نوع سرامیک امروزه انواع متفاوتی دارد که هر نوع با توجه به محیط و کاربرد متفاوت است و لازم است شما با آگاهی درباره کارایی های مورد نظرتان کاشی و سرامیک به خصوص سرامیک کف را انتخاب نمایید. 

انواع کاشی و سرامیک کف
عمده ترین پرسشی که باعث گشت و گذار شما در اینترنت می شود برای انتخاب کاشی کف این است که:
در خرید  کاشی و سرامیک کف لازم است به چه نکاتی توجه کنید تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید؟ 
کدام مدل از انواع کاشی و سرامیک برای کف‌پوش خانه و محیط کار مناسب‌تر است؟ 
کاشی‌ها و سرامیک‌های کف چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟
هر یک از مدل های کاشی و سرامیک چه مزایا و معایبی دارند؟ 
ما در این مقاله سعی می کنیم به این پرسش های شما پاسخ دهیم.

مزایای استفاده از کاشی و سرامیک در خانه چیست؟

این روزها در دکوراسیون داخلی بسیاری از خانه‌های ایرانی از انواع کاشی و سرامیک کف استفاده می‌شود. کاشی و سرامیک یک پوشش بسیار عالی برای کف در روزهای گرم تابستان است و علاوه بر این اگر از مصالح درجه یک برای این کار استفاده شود، تا میزان زیادی بر ارزش خانه شما افزوده خواهد شد. مقاومت بالا و تنوع در طرح و رنگ‌های انواع سرامیک کف ساختمان موجب شده تا با هر سبک و سلیقه‌ای سازگار باشند. از مزیت‌های انواع کاشی و سرامیک کف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
دارای سطح سخت و مقاوم در برابر عوامل مخربی همچون سایش، ضربه و ...
مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و رطوبت
مقاومت بالا در برابر حرارت
کاملا بهداشتی و سازگار با محیط زیست
ضد حساسیت
دارای درخشش و جلوه‌ای خاص
دارای طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و طرح ها
مقاومت در برابر نور خورشید
و مهمتر از همه دارای طول عمر بالا
این موضوع را نیز مد نظر داشته باشید که ممکن است کاشی و سرامیک نیز مانند هر مصالح دیگری در کنار مزایا، معایبی داشته باشد. 

مزایای استفاده از کاشی و سرامیک در خانه چیست؟
از مهم‌ترین معایب کاشی و سرامیک کف می‌توان به لغزندگی برخی از مدل ها، امکان شکنندگی بالا، از بین رفتن درز بین کاشی‌ها و کثیف شدن فضای بین سرامیک‌ها اشاره کرد. 

مزایا و معایب استفاده از کاشی و سرامیک در خانه

در زمان انتخاب سرامیک کف این موضوع را مد نظر داشته باشید که ضربه شدید به سرامیک موجب شکستن آن می‌شود و از طرفی ممکن است درز بین کاشی‌ها نیز به مرور کثیف شود.
حال در کنار تمام این موارد یک سوال که ممکن است ذهن بسیاری را به خود درگیر کند، این است که برای انتخاب انواع کاشی و سرامیک کف باید از کجا شروع کنیم و چه مواردی را مد نظر داشته باشیم؟
به‌طورکلی انواع کاشی و سرامیک کف از مواد مختلفی مانند خاک رس، سنگ، فلز، کوارتز و ... تشکیل می‌شوند که هر کدام از این متریال ها به نوبه خود کاربرد متفاوتی دارند و در فضاهای مختلفی استفاده می‌شوند. شما باید بسته به اندازه فضای مورد نظر، سبک دکوراسیون، بودجه مورد نظر خود و طرح و رنگ مورد نظر خود از میان انواع کاشی و سرامیک کف، مورد دلخواه خود را انتخاب کنید.

انتخاب طرح سرامیک کف

قبل از انتخاب طرح سرامیک کف بهتر است ابتدا انواع مدل سرامیک کف را به خوبی بشناسید و سپس اقدام به خرید کنید.
کاشی‌ها و سرامیک‌ها انواع مختلفی دارند و گاهی به اشتباه از این دو کلمه به جای هم استفاده می‌شود، اما در حقیقت سرامیک‌ها هم نوعی کاشی هستند. برای درک بهتر این موضوع باید بدانید که کاشی از دو بخش سفالی و لعابی تشکیل شده که اگر لعاب روی آن از جنس سرامیک باشد، به آن کاشی، سرامیک گفته می‌شود.
سرامیک نسبت به بسیاری از مدل‌های کاشی سنگین‌تر است و مقاومت بیشتری در برابر ضربه و تغییرات محیطی دارد و از همین رو کاربرد سرامیک برای کف بسیار بیشتر از کاشی است. کاشی‌ها انواع متفاوتی دارند و هر کدام بسته به جنس و مقاومتی که دارند در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتخاب طرح سرامیک کف
در بسیاری از موارد قیمت کاشی از سرامیک پایین‌تر است و همین امر موجب می‌شود بسیاری از افراد از خرید سرامیک کف منصرف شوند. فراموش نکنید که کاشی‌ها و سرامیک‌ها درجه‌بندی و کیفیت‌های متفاوتی دارند و این موضوع روی قیمت کاشی و سرامیک و همچنین کیفیت ظاهری کار کف نیز تأثیر می‌گذارد.

انواع کاشی

در این بخش سعی داریم شما را با انواع کاشی به لحاظ ساختاری و مواد مورد استفاده در آنها آشنا نماییم.

انواع کاشی

تراورتن

تراورتن نوعی سنگ ساختمانی است که از آهک سفید به وجود آمده است. این نوع سنگ های ساختمانی به صورت طبیعی در معادنت سنگ وجود دارندبه عنوان یکی از سنگ‌های طبیعی متخلخل امروزه در صنعت معماری و دکوراسیون داخلی کاربرد دارد. جالب است بدانید در زمان‌های قدیم از کاشی سنگ‌های تراورتن برای ساخت معابد، حمام و مجسمه در ایتالیا استفاده می‌شد. تراورتن جز دسته سنگ‌هایی است که مقاومت بسیار بالایی دارد و امروزه هم در نمای خارجی ساختمان و هم در فضای داخلی از آن استفاده می‌شود.

تراورتن یکی از رایج‌ترین انواع کاشی کف در دکوراسیون مدرن و امروزی به شمار می‌رود.
یکی از رایج‌ترین انواع کاشی کف، تراورتن است که در دکوراسیون مدرن امروزی بسیار پرکاربرد است.

سرامیک

از جمله مواد اولیه کاشی‌های سرامیکی، خاک رس است که بعد از قالب‌گیری به صورت سرامیک‌های مربعی در می‌آید. استفاده از انواع کاشی سرامیکی بهتر از کاشی چینی است، زیرا میزان ناخالصی کمتر و مقاومت بالاتری دارد و دوام آن بیشتر است. امروزه از سرامیک برای کف بسیاری از فضاها مانند فضای هال خصوصی یا پذیرایی، آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده می‌شود.

سرامیک کف مقاومت و دوام بالایی دارد و در فضاهایی مثل سالن پذیرایی، آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده می‌شود.

سنگ مرمر

سنگ مرمر در دسته‌بندی انواع کاشی کف که قابلیت شستشو دارند، قرار دارد. سنگ مرمر دوام بسیار بالایی دارد و یک گزینه ایده‌آل برای کف‌پوش اتاق‌ها محسوب می‌شود. سنگ مرمر بسیار گران‌قیمت است، اما زیبایی منحصربه‌فردی دارد. سنگ مرمر به علت لکه‌پذیری سریع در محیط بیرون از خانه استفاده نمی‌شود و فقط در فضاهای داخلی کاربرد دارد. یکی از مهم‌ترین معایب استفاده از سنگ مرمر به عنوان کف‌پوش، لغزنده شدن کف بعد از خیس شدن است.

مدل سرامیک کف مرمر یکی از لوکس‌ترین انواع کاشی و سرامیک کف است که زیبایی خاصی به محیط می‌بخشد.

چوب فاکس

چوب فاکس (Faux wood) نوع جدید از انواع کاشی و سرامیک کف است که این بسیار پرطرفدار است. این نوع کاشی طرحی کامل شبیه به چوب دارد و دوام بسیار بالایی دارد و می‌تواند جایگزین عالی برای پارکت باشد. امکان نگهداری از این سرامیک نیز بسیار ساده است و می‌توان در فضاهایی مانند پذیرایی، نشیمن خصوصی و یا اتاق خواب از آن استفاده کرد. همان‌طور که می‌دانید استفاده از پارکت‌های چوبی برای مکان‌هایی با آب و هوای شرجی و سطوحی که در معرض آب قرار می‌گیرند، مناسب نیست و سرامیک‌های چوب فاکس می‌توانند جایگزین بی‌نظیری در این شرایط باشند.

چوب فاکس

آیا برای حمام و دستشویی می‌توان از چسب کاشی و سرامیک استفاده کرد؟

اگر دوست دارید طرح کاشی یا سرامیک کف خانه شما ظاهری شبیه به چوب باشد، می‌توانید بدون هیچ نگرانی از بابت رطوبت هوا و برخورد آب با آن از کاشی چوب فاکس استفاده کنید.
موزاییک
موزاییک جز دسته کاشی‌های بسیار محبوب است که نوع تزیینی آن این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. از موزاییک‌های تزیینی و بسیار زیبا برای پوشاندن دیوار نیز استفاده می‌شود. به طور مثال موزاییک برای بخشی از پوشش دیوار و کف حمام و یا فضای بین کابینت‌ و کانتر در آشپزخانه کاربرد دارد.

مدل کاشی کف موزاییک یکی از انواع محبوب کاشی‌ها است که بیشتر جنبه تزئینی دارد و علاوه بر کف روی دیوار نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع سرامیک

سرامیک‌ها با توجه به مصالحی که برای ساخت آن‌ها استفاده شده است، در دو دسته‌بندی پرسلان و غیرپرسلان قرار می‌گیرند که در ادامه ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

سرامیک پرسلان

سرامیک‌های پرسلا‌ن از بهترین و باکیفیت‌ترین انواع سرامیک کف محسوب می‌شوند. مقاومت و استحکام این نوع سرامیک‌ها به دلیل نحوه ساخت آن بسیار بالا است. سرامیک پرسلان جز گران‌ترین انواع سرامیک کف ساختمان است که به دلیل کیفیت بالایی که دارد، بسیاری از افراد استفاده از آن را نسبت به سرامیک غیرپرسلان ترجیح می‌دهند. از سرامیک‌های پرسلان می‌توان در هر مکانی مثل اماکن مسکونی، عمومی و حتی کارخانه‌ها و سازمان‌ها استفاده کرد.

انواع سرامیک کف

 این مدل سرامیک کف به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از:

سرامیک لعاب‌دار: این سرامیک‌ها شباهت زیادی به سرامیک‌های غیرپرسلان لعاب‌دار دارند و یک لایه لعاب نازک روی سرامیک قرار دارد.
سرامیک بدون لعاب: روی این سرامیک‌ها هیچ لعابی وجود ندارد و ظاهر آن‌ها مات است.
سرامیک پولیش شده: این سرامیک‌ها بدون لعاب هستند و به دلیل پردازش‌هایی که روی آن انجام شده، سطحی براق دارند.
سرامیک دولایه: این سرامیک‌ها از یک لایه بدنه سرامیک و یک لایه لعاب ضخیم تشکیل شده‌اند.
سرامیک بافت‌دار: این نوع سرامیک کف دارای طرح‌هایی شبیه به سنگ طبیعی است.

انتخاب طرح سرامیک کف پرسلان

قبل از انتخاب طرح سرامیک توجه داشته باشید که سرامیک کف پرسلان انواع متفاوتی دارد و بسیار مقاوم‌تر و گران‌تر از سرامیک غیر پرسلان است.
سرامیک غیرپرسلان
به سرامیک‌های غیر پرسلان، سرامیک معمولی نیز گفته می‌شود که از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به سرامیک‌های پرسلان دارند. مهم‌ترین تفاوت‌های سرامیک پرسلان و غیر پرسلان در تراکم آن‌ها است. سرامیک‌های غیرپرسلان تراکم پایینی دارند و از همین رو مقاومت آن‌ها کمتر است و بیشتر رطوبت را جذب می‌کنند.

قیمت سرامیک‌های معمولی یا غیرپرسلان به طور معمول ارزان‌تر است و این موضوع موجب شده خیلی از افراد استفاده از آن را نسبت به سرامیک‌های پرسلان ترجیح دهند. فراموش نکنید که ایجاد ضربه روی سرامیک غیر پرسلان موجب ترک خوردن و شکستن آن می‌شود و از همین ‌رو نصب آن باید به دست فردی باتجربه انجام شود. 

انتخاب طرح سرامیک کف پرسلان

سرامیک مات

سطح ظاهری و بافت روی سرامیک‌ها با هم متفاوت است. سرامیک‌های مات، نور کمتری را به خود جذب می‌کنند و به همین دلیل گرد و غبار و لکه روی این سرامیک‌ها کمتر مشخص می‌شود. استفاده از سرامیک مات برای فضاهای بزرگ چندان مناسب نیست و جلوه چندان زیبایی ندارد.

نکات خرید سرامیک کف مات

در زمان خرید سرامیک کف توجه داشته باشید که برخی از سرامیک‌ها مات و برخی دیگر براق هستند و سرامیک‌های مات بیشتر برای مکان‌های کوچک استفاده می‌شوند.
سرامیک براق
سرامیک‌های براق زیبایی بیشتری به فضای شما می‌بخشند، اما لکه‌ها و آلودگی‌ها در این نوع سرامیک‌ها بیشتر به چشم می‌آید و به همین دلیل لازم است سریع‌تر اقدام به تمیز کردن آن کنید.
 

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند