حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.7
497 بازديد

راه اندازی دپارتمان تربیت مربی در حوزه سفال، ‌سرامیک و کاشی در استان یزد

راه اندازی دپارتمان تربیت مربی در حوزه سفال، ‌سرامیک و کاشی در استان یزد
مدیر کل فنی و حرفه‌ای یزد با بیان این‌که ترویج فرهنگ کار و مهارت آموزی رویکرد جدید فنی وحرفه‌ای در این استان است گفت: قطب نساجی کشور به شدت به مربی نساجی و تربیت نیروی جوان نیاز دارد.

به گزارش کاشی لند به نقل از ایسنا؛ امیرسعید مصباحی روز گذشته ۳۰ تیرماه، در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات و رسانه‌های استان یزد با بیان این‌که از امروز سه شنبه ۳۱ تیرماه هفته ملی مهارت آغاز می‌شود، اظهار کرد: امسال با توجه به وضعیت کرونا برنامه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای بیشتر حول رویدادها و دوره‌های غیرحضوری برگزار می‌شوند.

وی ایجاد و گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی را اولویت جدی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان یزد دانست و افزود:‌ بعد از شیوع کرونا تمام کلاس‌ها و دوره‌های فنی و حرفه‌ای یزد با اولویت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و به صورت زوج و فرد برگزار می‌شوند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد در ادامه گفت:‌ از این پس آمار عملکرد این نهاد آموزشی بجای بیان تعداد نفر دوره و نفر ساعت، با معرفی آموزش‌های منجر به اشتغال پایدار و تعداد شاغلین درگیر ارائه می‌شود.

مصباحی مشاغل پایدار و ریشه‌ای هر شهرستان را ملاک برنامه‌ریزی و تدوین تقویم آموزشی فنی و حرفه‌ای یزد عنوان و تصریح کرد: جهت گیری دوره‌های مهارتی در استان یزد متناسب با نیاز و ظرفیت موجود در هر شهرستان تعیین می‌شود.

وی تربیت مربی متناسب با نیاز استان را از دیگر وظایف و رویکردهای جدی سازمان فنی و حرفه‌ای دانست و بیان کرد: متأسفانه در ادوار گذشته آن طور که باید به بحث تربیت و جذب مربی مورد نیاز توجه نشده، به طوری که امروز قطب نساجی کشور به شدت به مربی نساجی و تربیت نیروی جوان نیاز دارد.

این محصول راه‌اندازی مرکز تخصصی سفال و سرامیک در استان را از جمله اقدامات در دستور کار فنی و حرفه‌ای یزد عنوان کرد و افزود: دپارتمان تربیت مربی در حوزه سفال، ‌سرامیک و کاشی در استان یزد راه‌اندازی شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای یزد با بیان این‌که در حال حاضر ۸۰ مربی رسمی و پیمانی و ۱۳۰ مربی حق‌التدریسی در این استان مشغول فعالیت هستند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون دو دوره مربیگری به صورت آنلاین برای مربیان مرتبط کشور برگزار شده است.

این مسئول در خصوص اولویت‌های اجرایی اداره کل فنی و حرفه‌ای یزد بیان کرد:‌ توسعه صنعت گردشگری یکی از محورهای جدی دوره‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای یزد بود که متأسفانه با شیوع کرونا تغییر کرده و در حال حاضر بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و البته ظرفیت یزد، توجه به صنعت پوشاک به عنوان اولویت اجرایی مد نظر قرار گرفته است.

وی اجرای طرح نیاز سنجی سربازان و نیروهای نظامی و همکاری با دانشگاه‌های استان به منظور تقویت مهارت آموزی دانشجویان را از دیگر برنامه ها و اقدامات در دستور کار فنی و حرفه‌ای یزد دانست و خاطرنشان کرد: به زودی مرکز تخصصی کسب و کار و کارآفرینی در حوزه علوم نظری و مهارتهای مرتبط، در استان یزد راه‌اندازی می‌شود.

مصباحی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که علی‌رغم تمام بدی‌ها و آسیب‌های روحی،‌ روانی و اقتصادی، کرونا فرصت‌هایی را نیز ایجاد کرده است، گفت: حرکت سریع و تقویت زیرساخت‌های آموزش غیرحضوری و مجازی از جمله فرصت‌های ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای یزد با اشاره به ضرورت توجه بیش از پیش به مشاغل خانگی، تصریح کرد: طرح خانواده مهارت‌آموز از دیگر برنامه‌های شاخص این اداره کل در استان یزد است.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند