حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
419 بازديد

رشد کمی و کیفی صنعت کاشی و سرامیک در کشور ما با ضریب بالایی در حال انجام است .

رشد کمی و کیفی صنعت کاشی و سرامیک در کشور ما با ضریب بالایی در حال انجام است .

رشد کمی و کیفی صنعت کاشی و سرامیک در کشور ما با ضریب بالایی در حال انجام است .
کاشی لند- بهنام عزیزاده مدیر انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور: رشد ایران در صنعت سرامیک نوید بخش این است که اگر در آینده مسیرها و محدودیت‌های صادراتی برطرف شود این صنعت قطعاً موفقیت‌های زیادی در این عرصه کسب خواهد کرد. 
پیشکسوتان علیرغم تمام اصرارها عرصه را به جوان‌ترها دادند
عزیززاده در خصوص انتخابات این دوره از انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشوردر گفتگو با خبرنگارکاشی لند گفت: این دوره با توجه به مشارکت بالای شرکت کنندگان نسبت به دوره‌های قبل می‌توان گفت که کمی متفاوت بود که البته افزایش تعداد واحدهای تولیدی هم در این امر بی تاثیر نبود. در این مجمع 108 نفر اصالتاً و وکالتاً مشارکت کردند که نسبت به دوره‌های قبلی افزایش داشت. 
انتخابات در 3/9/1400 برگزار گردید و تعدادی از اعضای قبلی به دلایل شخصی و یا به دلیل اینکه دیگر در این صنعت حضور نداشتند شرکت نکردند، رأی گیری طبق روال انجام و اعضای جدید انتخاب گردیدند. 
در روز 14 آذر ماه جلسه هیأت مدیره برگزار گردید که در آن اعضاء هیأت رئیسه  به شرح ذیل انتخاب شدند: 
جناب آقای صفدری‌زاده به عنوان رئیس هیأت مدیره 
آقای شریف فرد به عنوان نائب رئیس 
آقای حسن زاده دبیر 
آقای دکتر زارع شاهی هم به عنوان خزانه دار 
در ادامه مدیر انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور در پاسخ به سوال کاشی لند در خصوص عدم شرکت مهندس روشنفکر در انتخابات خاطر نشان کردند: در اینجا جا دارد که از مهندس روشنفکر که از بدو تأسیس انجمن حضور داشتند و خدمات قابل توجه و شایانی برای انجمن داشته‌اند تقدیر و تشکر ویژه کنیم، ایشان به عنوان یک پیشکسوت صنعتی خدمات ویژه‌ای را به صنعت ارائه کردند با آرزوی سلامتی و بهروزی برای ایشان امیدواریم که همچنان انجمن بتواند از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های ایشان بهره‌مند گردد. 
همچنین از دیگر اعضاء هیأت مدیره که در دوره قبل در کنار ما بودند و در این دوره به دلایل مختلفی حضور نداشتند تشکر و قدردانی می‌کنیم 
اعضای منتخب این دوره هم از پیشکسوتان و افراد با تجربه صنعت هستند و قطعا تأثیر حضور مثبت این عزیزان را هم در آینده‌ نزدیک خواهیم دید. 
برگزاری نمایشگاه کاشی و سرامیک در سال 1401
وی در ادامه در خصوص برگزاری نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک تهران گفت: تا سال 1398 برگزاری مستمر نمایشگاه را داشتیم و طبق روال باید در خرداد یا تیر ماه 1399و 1400 نیز نمایشگاه برگزار می‌گردید که با توجه به شرایط کرونایی موجود شرایط نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا به گونه‌ای دیگر شد و قالب نمایشگاهها در این دوسال برگزار نگردید.
انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک خواستار برگزاری نمایشگاه طبق روال گذشته است و در حال حاضر هم درخواست مجوز از سازمان توسعه تجارت جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک و چینی بهداشتی تهران در سال 1401 صورت گرفته است که امیدواریم با بهبود شرایط و مناسب شدن اوضاع و محدودیتهای کرونایی در ایران و جهان نمایشگاه در تاریخ مقرر برگزار گردد. 
امید به گشایش اقتصادی در ادامه گشایش‌های سیاسی 
رشد کمی و کیفی صنعت کاشی و سرامیک در کشور ما با ضریب بالایی در حال انجام است و واحدهای متعددی به این صنعت اضافه شده‌اند. صنعت کاشی و سرامیک امروز شاهد تولیدات بسیار مرغوب و با کیفیت در ابعاد و طرح‌های مختلف و مطابق با استانداردهای روز دنیا می‌باشد، رشد ایران در صنعت سرامیک نوید بخش این است که اگر در آینده مسیرها و محدودیت‌های صادراتی برطرف شود این صنعت قطعاً موفقیت‌های زیادی در این عرصه کسب خواهد کرد. 
واحد‌های تولیدی کاشی و سرامیک در سالهای گذشته علیرغم مشکلات فراوان و محدودیت‌های صادراتی سرپا مانده و پای تمام سختی‌های موجود ایستادند. صنعتگران با نگاه ملی به تولید و صادرات با توجه به تمام محدودیتها و مشکلات برای منافع ملی تلاش کرده‌اند، در این سالها با وجود تمام مشکلات صنعت سرامیک در بخش صادرات موفق بوده است.
 ولی تمام این اقدامات انجام شده توسط واحدهای تولیدی با مشقت بسیاری همراه بوده است، اتفاقات عجیبی افتاده و قیمتها به شدت در حوزه نهاده‌های تولید افزایش پیدا کرده و افزایش افسار گسیخته قیمت مواد اولیه تا حمل و نقل و حامل‌های انرژی واحدها را با مشکل جدی مواجه کرده است. عدم ثبات و نوسانات نرخ ارز واحدهای تولیدی را به دردسرهای زیادی انداخته و همه اینها دست به دست هم داده‌اند که واحدهای تولیدی به سختی بتوانند فعالیت خود را برنامه‌ریزی نمایند.
با تمام این تفاسیر امیدوار هستیم که محدودیت‌های صادراتی برداشته شود، توافقات برجام انجام شده و مسیرهای صادراتی باز گردد تا واحدهای تولیدی وارد بازار‌های جدید شوند، اینکه ما برای صادرات به یک یا دو کشور متکی باشیم اصلاً خوب نیست و قدرت چانه زنی ما را از بین می‌برد هر چند این مساله ناخواسته است و تولیدکنندگان هم الزاماً تمایل ندارند که فقط به یک یا دو کشور صادرات داشته باشند. 
لذا گشایش‌های سیاسی باید منجر به گشایش‌های اقتصادی بویژه در امر صادرات شود تا این مسیرها هموار گردند،  واحدهای تولیدی در صنعت سرامیک در رابطه با بحث برگشت ارز و نقل و انتقال منابع مالی دچار مشکل هستند یعنی اگر در همین زمان هم حل شود شاهد شکوفایی بیشتری در صنعت سرامیک خواهیم بود و تولیدکنندگان می‌توانند با ظرفیت بیشتری تولید کنند، ولی اگر این مهم انجام نشود این مساله می‌تواند مشکل ساز باشد.
صنعت کاشی و سرامیک در ایران در حال بومی شدن است و ظرفیت اشتغال بسیار بالایی در این صنعت داریم، در کنار سرمایه گذاری بیش از 5 میلیارد دلار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بیش از450هزار نفر، عدد قابل توجهی می‌باشد.
ما اعتقاد داریم توسعه کمی این صنعت با توجه به ظرفیتهای ایجاد شده دیگر توجیهی ندارد و باید بیش از بیش به موضوع کیفیت پرداخت و بازاریابی بین‌المللی را تقویت کنیم تا بتوانیم بازارهای هدف صادراتی با ثباتی در اقصی نقاط جهان بیابیم و از طرفی مسئولین و متولیان صنعت کشور سرمایه گذاران جدید را به سمت تکمیل زنجیره تأمین این صنعت هدایت نمایند.
 

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند