حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
607 بازديد

رشد 52 درصدی صادرات کالا از پایانه ریلی آستارا

رشد 52 درصدی صادرات کالا از پایانه ریلی آستارا
مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: طی یازده ماه امسال در مجموع ۲۰۵ هزار و ۱۳ تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا به کشور آذربایجان صادر شده که نسبت به ۱۳۴ هزار و ۷۹۲ تن مدت مشابه پارسال ۵۲ درصد رشد را نشان می دهد.

به گزارش کاشی لند به نققل از خبرگزاری ایرنا؛ غلامحسین ولدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در این بازه زمانی در مجموع ۳۶۵ هزار و ۶۲۳ تن کالا در پایانه ریلی آستارا حمل شده که نسبت به ۳۴۲ هزار و ۵۹۳ تن مدت مشابه پارسال، چهار درصد رشد را نشان می دهد.

وی افزود: طی یازده ماه گذشته بیش از ۱۳۵ هزار تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا وارد کشور شده و بیش از ۱۶ هزار تن کالا از طریق این پایانه ریلی ترانزیت شده است.

مدیرکل راه آهن شمال۲ خاطرنشان کرد: عمده کالاهای ترانزیتی و وارداتی در پایانه ریلی آستارا شامل چوب، الوار، عدس، گندم و جو  و  کشور عراق مقصد اصلی بارهای ترانزیتی پایانه ریلی آستارا  بوده است.

وی یادآور شد:  سیمان، کلینر، مواد شیمیایی، کاشی و سرامیک، آهن آلات و لوازم خانگی عمده کالاهای صادراتی از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و حاشیه دریای خزر واقع شده است و با جمهوری آذربایجان سه مرز زمینی، دریایی و ریلی دارد.

راه آهن آستارا - آستارا  فروردین ماه سال ۹۷ با حضور روسای جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان به بهره برداری رسید و روزانه قطارهای باری روسیه و جمهوری آذربایجان، کالاهای خود را در بارانداز آستارای ایران تخلیه می کنند و بار به وسیله کامیون ها به صورت حمل و نقل ترکیبی به نقاط دیگر کشور منتقل می شود.

یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل کریدور اقتصادی نوستراک شمال - جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه آهن رشت - قزوین، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است.

راه آهن قزوین - رشت ۵۳ تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و یکی از مهمترین اهداف احداث آن تکمیل نوستراک شمال - جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه آهن رشت - قزوین، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است.   

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند