حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.8
877 بازديد

رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی یکی از مهمترین مباحث در ساخت و ساز می باشد. امروزه طراحی دکوراسیون یک هنر محسوب می گردد که شامل بخش های مهمی از دیزاین، طراحی و رنگ بندی فضا می شود.

طراحی دکوراسیون داخلی حوزه وسیعی از فعالیت­‌های دکوراسیون اداری، تجاری و مسکونی را شامل می­‌شود. شاید بتوان مهمترین بخض دکوراسیون را انتخاب رنگ متناسب با ماهیت کاربردی فضای مورد نظر برشمرد. 

طراح نیازمند تفکری خلاق است که با استفاده از المان‌های مختلف مثل نصب کاشی، ترکیب المان­‌های مدرن و سنتی، نصب سرامیک، نصب سقف کاذب، نقاشی، ایجاد طرح­‌های مفهومی و ... به خلق آثار ماندگار بپردازد. 

رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

باوجود این که رنگ‌­ها وجود خارجی ندارند و فقط به نحوه درک ما از امواج مغناطیسی مربوط می‌­شوند، در زندگی، ما نقش مهمی را ایفا می­‌کنند. در بسیاری از اوقات افراد بدون این که متوجه شوند، با انتخاب یک رنگ نادرست برای فضا مشکلاتی را به وجود می آورند. توجه به این نکته که روانشناسان در شناسایی و کاربرد رنگ تحقیقات بسیاری انجام داده اند و مشخص نموده اند که هر رنگ منجر به ایجاد چه بازتاب های رفتاری در انسان می شود اهمیت انتخاب رنگ کاملا مشخص می گردد.

سعی کنید رنگ ها را به خوبی بشناسید و در هنگام انتخاب رنگ برای دکوراسیون فضاهای خود به خصوص فضاهای مسکونی آرامش روانی را برای خود و خانواده تان به ارمغان آورید.

اهمیت رنگ در طراحی دکوراسیون

رنگ‌ها اثر قابل توجهی بر احساسات و خلق و خوی انسان دارند. این تأثیر موجب آن شده­ که کار طراحانی که از دانش بکارگیری رنگ در طرح­‌های خود استفاده می­‌کنند، در نهایت به دکوراسیون بسیار مطلوب‌تری منجر شود.

رنگ های به دو دسته سرد و گرم تقسیم می شوند که می توانند در ایجاد احساسات مختلف به شما انگیزه دهند.

استفاده از رنگ های سرد در دکوراسیون

رنگ های سرد با توجه به آرامش و سکونی که ایجاد می کنند مناسب فضاهای عمومی است. در این طیف از رنگ های آبی، سبز، خاکستری و ... قرار دارند که می توانند به شما در تلطیف نمودن احساساتتان کمک نمایند. برای مثال رنگ آبی یک رنگ سرد است و سردی ملایم آن باعث ایجاد آرامش در شما می شود. اگر دقت کرده باشید رنگ فضای بیمارستان ها, دفاتر مشاوره و ... بیشتر از رنگ آبی و سبز استفاده می شود. گاها رنگ بنفش نیز به دلیل ترکیب قرمز و آبی در این دسته بندی جای می گیرد و از آن به عنوان یک رنگ بالانس کننده یاد می شود. 

رنگ آبی تأثیر عمیقی بر ذهن دارد. به همین دلیل از آن برای اتاق خواب استفاده می­‌کنند. رنگ آبی، صلح طلبی را به همراه دارد و آرامش‌­بخش است.

استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون 

رنگ های گرم همانگونه که از نام آنها پیداست باعث ایجاد احساسات شدیدی در شما می شود. برا مثال رنگ قرمز رنگ آتش، اشتیاق، خطر و قدرت است که موجب تحریک و تهییج افراد می شود. به همین دلیل در بسیاری از باشگا‌ه­های بدنسازی از این رنگ استفاده می‌شود. این رنگ، اشتها را نیز زیاد می‌­کند و البته احساسات ناشی از آن ماندگاری طولانی ندارد در نتیجه بسیاری از طراحان دکوراسیون، از این رنگ در داخل رستوران­‌ها  و فست فودها استفاده می­‌کنند.

رنگ نارنجی نیز به عنوان یک رنگ گرم دارای نشاط و انرژی است و حس دوستی را بیشتر کرده روابط را استحکام می‌­دهد. رنگ هشدارگونه زرد برای اثرگذاری روی اذهان عمومی استفاده م‌ی­شود. اما اغلب افراد نمی‌­دانند که فضای پوشیده شده با رنگ زرد، محیطی شاد و دوستانه ایجاد می‌­کند. البته استفاده افراطی از این رنگ هم توصیه نمی‌شود زیرا به سرعت موجب تحریک می­‌شود.

انتخاب رنگ در کاشی و سرامیک

با توجه به آنچه درباره اهمیت انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی گفته شد لازم است به اهمیت انتخاب رنگ در کاشی و سرامیک انتخابی نیز اشاره شود. کاشی و سرامیک یکی از مهمترین بخش های دکوراسیون داخلی محسوب می گردنند در نتیجه لازم است با توجه به ماهیت کاربردی فضا رنگی مناسب با آن فضا برایش انتخاب نمایید. برای مثال فضاهای کوچک را با رنگ های تیره دلگیر و کوچکتر ننمایید. یا فضاهای بزرگ را تنها با رنگ های یکدست سفید پر نکنید. سعی کنید از کاشی های طرح دار برای دیوار ها استفاده نمایید و در کف ساختمان نیز از سرامیک هایی با رنگ و طرح مناسب بهره بگیرید.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند