حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.4
2815 بازديد

روش های موثر برای ضد عفونی کردن کاشی و سرامیک در دوران کرونا

روش های موثر برای ضد عفونی کردن کاشی و سرامیک در دوران کرونا
با شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان و درگیری بیش از 180 کشور با این بیماری کووید 19 لزوم پیشگیری از آن به جای درمان بیش از پیش احساس می شود در نتیجه لازم است که تمامی افراد با پروتکل های بهداشتی لازم به خوبی آشنا باشند. 

به گزارش کاشی لند؛ ضدعفونی کردن سطوح یکی از مهمترین روش های پیشگیری می باشد که لازم است افراد توجه ویژه ای به آن داشته باشند. بنا بر تحقیقات انجام شده ماندگاری این ویروس بر روی سطوح به خصوص سطوح صاف و صیقلی بیشتر از سایر سطوح می باشد در نتیجه رسیدگی به این سطوح که شامل هر سطح قابل تماسی نظیر دستگیره ها، انواع درجه بندی کاشی و سرامیک، چینی های بهداشتی سرویس های بهداشتی و ... می باشد در الویت قرار دارد.

در این روزها آپارتمان های مسکونی  به خصوص فضاهای ورودی آنها و آشپزخانه ها نیاز مبرمی به ضدعفونی مداوم دارند. یادمان باشد که در صورت عطسه و سرفه امکان آلوده شدن فضا می باشد حتی اگر رهگذری از کنار در ورودی آپارتمان شما گذر کرده باشد یا با حضور وسایل خریداری شده جدید در آشپزخانه نیز این امکان وجود دارد در نتیجه ورودی ساختمان ها و آشپزخانه ها را چه در و چه سطوح سرامیکی و فلزی را حتما به کررات ضدعفونی نمایید.

بهترین مواد برای ضدعفونی در برابر کرونا

نکته قابل توجه این است که ضدعفونی کننده‌ باید دارای ویژگی‌های خاصی باشند تا بتوانند بر این ویروس موثر باشند؛ بنابراین بهتر است بدانیم بهترین ضدعفونی کننده‌ برای ویروس کرونا و ویروس های مشابه آن چیست!

نکته مهم بعدی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا یا بیماری کوید-19، تمیز نگه داشتن دست‌ها است. یادتان باشد هر چقدر شما سطوح را ضدعفونی نمایید اما توجهی به ضدعفونی مداوم دست خود نداشته باشید تمامی زحمات شما ممکن است بر باد رود. ضدعفونی دست ها هم کار سختی نیست و توصیه همه‌ی متخصصین این است که بهترین راه ضدعفونی دست ها، شست‌وشوی صحیح و مکرر آنها با آب و صابون است. شست‌و‌شوی دست‌ها مانع پخش شدن ویروس می شود. برای شست‌و‌شوی دست‌ها لازم است حداقل 20 ثانیه دست هایتان را با صابون بشویید و سپس آب کشی نمایید. نکته مهم اینکه شستن کف دست، بین انگشتان، نوک انگشتان، شست و مچ دست را نباید فراموش کنید.

بهترین مواد برای ضدعفونی سطوح سرامیکی و آشپزخانه ها

بهترین موادی که برای تمیز و ضدعفونی کردن درجه بندی کاشی و سرامیک مورد استفاده قرار می‌گیرند، انواع مواد شوینده مانند ؛ آب ژاول (وایتکس یا همان مایه سفید کننده)، الکل اتانول، پرکلرین و اپیمکس است. این مواد بهترین مواد مورد استفاده برای ضدعفونی کردن سطوح هستند.

توجه داشته باشید که الکل اتانول، پرکلریت و اپیمکس ممکن است در دسترس شما نباشد در نتیجه برای ضدعفونی کردن این گونه سطوح استفاده از آب ژاول یا همان مایع سفید کننده بهترین و به صرفه ترین روش برای شما خواهد بود. استفاده از این ماده ضدعفونی با توجه به غلظت آن باید لحاظ گردد.

این مایع شما می توانید محلول ضدعفونی مورد تنظرتان را در خانه بسازید و به راحتی با ریختن آن در یک ظرف اسپری کننده هر سطحی را ضدعفونی نمایید.

استفاده از مایع سفید کننده (آب ژاول 5 درصد)

محلول سفید کننده یا وایتکس یکی از فرآورده‌های موثر برای حذف ویروس کرونا از سطوح است. برای اثر گذاری بیشتر این محلول می‌توان حدود یک چهارم لیوان از آن را در یک ظرف سه لیتری آب مخلوط کنید. بهتر است برای ترکیب سفید کننده از آب سرد استفاده کنید. دقت داشته باشید که این ترکیب مناسب استفاده برای سطوح است و از ضدعفونی کردن دست‌هایتان با این محلول خودداری کنید. همچنین این ترکیب برای ضد عفونی کردن شیشه‌ها کارایی بسیار بالایی دارد.

به طور کل استفاده از وایتکس با نسبت های یک به صد یا یک به پنجاه مورد استفاده قرار می گیرد. 

یادتان باشد این ماده خورنده برخی از سطوح است در نتیجه غلظت آن را در نظر داشته باشید و سطوح فلزی ظریف را حتی الامکان با الکل ضدعفونی نمایید یا در صورت استفاده از الکل پس از زمان لازم با یک دستمال مرطوب باقی مانده مایع سفید کننده را از سطح پاک کنید تا به مرور منجر به زنگ زدگی سطح فلزی نشود.

شما می توانید محلول آماده شده را در ظروف اسپری دار مانند ظرف شیشه پاک کن بریزید و برای ضدعفونی سطوح مایع را بر روی آن اسپری کنید و با یک دستمال تمیز سطح را پس از پنج تا ده دقیقه تمیز نمایید.

ضدعفونی کردن سرویس های بهداشتی و حمام ها

کاشی های حمام و آشپزخانه یکی از مستعد ترین مناطق برای جذب ویروس، میکروب ها و سایر عوامل بیماری زا هستند؛ در نتیجه لازم است تا برای جلوگیری از بیماری به شست و شو و ضدعفونی کردن این مناطق بپردازید. شما می توانید با همان نسبت گفته شده پس از شستشوی حمام سطوح مختلف حمام را با اسپری ضدعفونی نمایید. توجه داشته باشید که سطوح پر کاربرد که بیشتر در تماس با دست هستند لازم است ضدعفونی شود. سطوحی مانند سقف و قسمت های بالای دیوارها نیازی به ضدعفونی ندارند.

 

نکته حایز اهمیت در استفاده از مایع سفید کننده این است که استفاده از دستکش و ماسک را هرگز فراموش نکنید این ماده ممکن است به پوست شما آسیب برساند یا مشکلات تنفسی را در درازمدت برایتان به وجود آورد. در نتیجه در استفاده از آن نهایت دقت را به خرج دهید.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند