حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
3.6
19711 بازديد

روش های پوشاندن کاشی و سرامیک قدیمی آشپزخانه

روش های پوشاندن کاشی و سرامیک قدیمی آشپزخانه
پوشاندن کاشی قدیمی یکی از روش‌های تغییر دکوراسیون کم خرج در آشپزخانه است که امروزه بسیار طرفدار دارد. در این مطلب به چند روش اشاره می‌نماییم.

کاشی و سرامیک به عنوان مهمترین پوشش دهنده سطوح به خصوص در آشپزخانه شناخته می‌شود. این متریال علاوه بر مقاوم سازی سطوح دیوار و کف ساختمان به آن طرح و نقش می‌دهد و امروزه به عنوان یک عنصر دکوراتیو در دکوراسیون داخلی شناخته می‌شود. 
آشپزخانه محل گذر خانواده است و ممکن است افراد خانواده مانند خانم خانه ساعت‌ها در آن وقت بگذراند در نتیجه لازم است دکوراسیون آن جذاب و دوست داشتنی برای افراد باشد. اگر طرح کاشی و سرامیک آشپزخانه شما یک طرح ساده باشد امکان دارد که این دکوراسیون  قدیمی از چشمتان افتاده باشد و یا کاشی‌ها دچار رنگ پریدگی یا آسیب دیدگی شده باشند و یا از مد افتادگی که امری رایج است اتفاق افتاده که باعث می‌شود کاشی و سرامیک آشپزخانه که توی ذوق شما بزند. همانگونه که می‌دانید نصب کاشی و سرامیک جدید زمان زیادی می‌طلبد و علاوه بر آن نیازمند هزینه بالایی است پس باید چه کرد؟
دوباره مرور می‌کنیم: کاشی و سرامیک شما در آشپزخانه دیگر باب میلتان نیست اما نه زمان کافی برای انجام تغییر کاشی و سرامیک آشپزخانه دارید و نه بودجه کافی برای این کار برای تغییر دکوراسیون کم هزینه آشپزخانه چه باید کرد؟ 

پوشاندن کاشی‌های قدیمی آشپزخانه

برای پوشاندن کاشی و سرامیک و. ایجاد یک طرح جدید بر روی آن روش‌های زیادی وجود دارد که ما در اینجا قصد داریم به چهار تا پنج روش پرکاربرد اشاره نماییم. روش هایی که با انجام آنها به راحتی می‌توانید دکوراسیون داخلی آشپزخانه تان را از این رو به آن رو کنید.

نصب کاشی جدید روی کاشی قدیمی
توجه داشته باشید که این روش‌ها بدون برداشتن کاشی‌های زیرین انجام می‌شود در نتیجه نه زمان زیادی می‌گیرد و نه ضایعاتی در بردارد.

نصب کاشی جدید بر روی کاشی‌های قدیمی

یکی از مرسوم ترین روش‌ها برای ایجاد تغییر و تحول در آشپزخانه چسباندن کاشی‌های جدید بر روی کاشی‌های قدیمی به خصوص در قسمت بین کابینتی یعنی دیوار میان کابینت‌های زمینی و کابینت‌های دیواری که بخش اعظمی از دکوراسیون آشپزخانه به این فضا ربط دارد.
برای این کار ابتدا لازم است کاشی مورد نظرتان را به همراه چسب کاشی خریداری نمایید. سپس کاشی‌های قدیمی را بررسی کنید که کاشی لق یا کنده شده نباشد زیرا به عنوان بیس و پایه لازم است زیرسازی محکم باشد. اگر کاشی‌های زیرین سست بود آنها را با چسب محکم کنید یا به طور کل آن کاشی را برداشته و در هنگام نصب کاشی بر روی این فضا از چسب بیشتری استفاده نمایید. 
روش چسباندن کاشی  بر روی کاشی در مقالات قدیمی توضیح داده شده است. بهتر است از یک متخصص برای چسباندن کاشی روی کاشی استفاده نمایید تا نتیجه بهتری به دست آورید.
هزینه این روش با توجه به کاشی انتخابی شما تعریف می‌شود. هرچه کاشی که انتخاب می‌کنید دکوراتیو تر باشد به همان اندازه قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. اگر بودجه زیادی ندارید می‌توانید از روش چیدمان خاص کاشی و سرامیک در کنار هم استفاده نمایید تا یک فضای جذاب ایجاد کنید.

چسباندن کاشی چسبی بر روی کاشی و سرامیک

این روش را می‌توان زیر مجموعه روش قبلی دانست زیرا چسباندن کاشی روی کاشی و سرامیک است با این تفاوت که این نوع کاشی خود دارای چسب هستند و به راحتی بر روی کاشی چسبانده می‌شوند. هزینه این روش نسبت به روش قبلی کمتر خواهد بود.
استقبال از کاشی سرامیکی چسبی رو به افزایش است. کاشی‌های چسبی قدیمی سنگین بودند اما رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی و فرمول‌های نسل جدید چسب‌ها این کاهش‌های موزاییک مانند سبک تر شدند و شما به آسانی می‌توانید آنها را بچسبانید و مانند کاشی‌های دیگر با آنها رفتار نمایید.

رنگ آمیزی کاشی و سرامیک آشپزخانه

رنگ کردن کاشی و سرامیک یکی دیگر از روش‌های مرسوم برای ایجاد تحول در کاشی و سرامیک آشپزخانه است. برای این کار تنها کافی است یک  رنگ مناسبت کاشی و سرامیک انتخاب نمایید و روی سرامیک‌های قدیمی را با قلمو یا پیستوله رنگ آمیزی نمایید. توجه داشته باشید که بهتر است از رنگ‌های پلاستیکی ضد آب مخصوص کاشی و سرامیک استفاده نمایید تا دوام بیشتری داشته باشد. برای این کار معمولا از رنگ‌های آکریلیک و یا رنگ اپوکسی براق استفاده می‌شود. البته بهتر است موقع خرید به نوع رنگ و مقاومت آن در برابر رطوبت دقت کافی را داشته باشید. 

رنگ آمیزی کاشی و سرامیک آشپزخانه

نقاشی روی کاشی و سرامیک آشپزخانه

این روش را به عنوان زیر مجموعه از رنگ آمیری کاشی و سرامیک آشپزخانه در نظر داشته باشید شما می‌توانید ذوق هنری خود را با چند رنگ بر روی کاشی‌ها پیاده نمایید. اگر نقاشیتان خوب نیست می‌توانید از شابلون و طرح‌های آماده برای این کار استفاده نمایید. نتیجه کار شگفت انگیز خواهد بود.

نقاشی روی کاشی و سرامیک آشپزخانه

استفاده از استیکر و برچسب کاشی و سرامیک

یکی از ساده ترین روش‌های استفاده از برچسب و استیکر کاشی و سرامیک است. تنها کافی است طرح مورد نظرتان را خیرداری نمایید و با برداشتن لایه بخش چسبدار آن را در مکان مورد نظرتان بچسبانید. این ایده راه حل خوبی برای پوشاندن کاشی‌های قدیمی آشپزخانه است و علاوه بر آن به راحتی هم قابل تعویض است. هنگام انتخاب برجسب کاشی و استیکر لازم است  به ابعاد و اندازه‌های کاشی‌های زیرین توجه نمایید.

استفاده از استیکر و برچسب کاشی و سرامیک

استفاده از رول‌های دیواری فلزی

رول‌های دیواری فلزی مانند کاغذ دیواری هستند ، با اینکه از PVC ساخته شده اند و با قیچی به راحتی بریده می‌شوند اما ظاهری فلزی دارند و استفاده از آنها در کاشی بین کابینتی فضای جذابی را ایجاد می‌نماید. 
این رول‌ها توسط شرکت‌های مختلف ساخته شده و براساس شرکت سازنده در طرح و رنگ‌های مختلف موجود است.

در پایان لازم است تاکید کنیم که اکثر این روش‌ها به جز روش اول ناپایدار هستند و ممکن است به مرور کیفیت خود را از دست بدهند. اما برای ایجاد تحولات دوره ای بسیار مناسب هستند.
 

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند