حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
2100 بازديد

ساخت اولین دستگاه پرداخت - پولیش خطوط تولید کاشی و سرامیک توسط Mirror و Premier

ساخت اولین دستگاه پرداخت - پولیش خطوط تولید کاشی و سرامیک توسط Mirror  و Premier
پولیش کاری و پرداخت سطح کاشی و سرامیک از مهمترین مراحل در خطوط تولید کاشی و سرامیک به خصوص سرامیک‌های پرسلانی است.

به گزارش کاشی لند: مرحله پولیش کاری و پرداخت در دو سطح مختلف است که پولیش کاری بیشتر درباره کاشی و سرامیک لعابدار انجام می شود و پرداخت برای کاشی و سرامیک گرانیتی انجام می‌شود در واقع کاشی‌هایی که جذب آب آنها کمتر از 0.5 درصد است. عدم جذب آب در این کاشی‌ها از آنها متریال هایی مقاوم در مقابل رطوبت، سرما و یخ زدگی می‌سازد.

سرامیک‌های گرانیتی نسبت به سایر کاشی‌ها تفاوت عمده ای دارند و آن بدون لعاب بودنشان است. این بی لعابی باعث می‌شود که این نوع کاشی و سرامیک برای تمیز شدن به زمان بیشتری نیاز داشته باشد و به راحتی نتوان لکه‌های ایجاد شده روی آنها را از بین برد.
در کاشی و سرامیک ما دو نوع تخلخل داریم: تخلخل باز که در صورت ریخته شدن آب بر روی آن به مرور زمان آب را از خود عبور می‌دهد و تخلخل بسته که آب را روی خود نگه می‌دارد و اجازه نفوذ نمی دهد.

کاشی‌های بدون لعاب مات یا پولیش نخورده به دلیل تخلخل بسته ای که دارند آب جذب نمی کنند و کمتر لکه می‌شوند اما به همان اندازه هم اگر لکه شوند تمیز کردن این لکه‌ها سخت خواهد بود زیرا لکه‌ها در میان پرزها و سطح ناصاف کاشی و سرامیک ایجاد شده است. در نتیجه سطح کاشی و سرامیک پرداخت می شود تا سطح صاف و یک دستی به وجود آید.

در سرامیک‌های لعابدار پولیش خورده به علت اینکه حدود 0.5 تا 0.8 میلی‌متر از لایه رویی کاشی و سرامیک در جریان پولیش کاری سابیده می‌شود و تخلخل‌های بسته سطح باز می‌شود امکان افزایش میزان لکه گیری و کثیفی را افزایش می یابد اما این مورد در سرامیک‌های گرانیتی با جذب آب زیر 0.1 درصد مشکل خاصی ایجاد نمی کند.

تولید دستگاه پرداخت پولیش کاشی و سرامیک

تولید دستگاه پرداخت - پولیش کاشی و سرامیک

شرکت میرور (Mirror ) که یکی از شرکت‌های مهم در زمینه پرداخت و پولیش کاری در ایتالیا است توانسته است تنها با تغییر ابزار، توانایی انجام همزمان پرداخت کاری کاشی‌های پرسلانی تکنیکال و پولیش کاشی‌های لعاب‌دار را ایجاد می‌کند که این امر باعث برطرف شدن مشکل کالیبراسیون می‌شود.

انقلاب Lappato در سالهای گذشته باعث شده‌است که برخی از پیمانکاران و تولیدکنندگان سرامیک‌های گرانیتی بخش پرداخت‌کاری خود را به طور کامل برای سرامیک‌های پرسلانی خود از رده خارج کنند. اما با توجه به محدودیت‌های فنی محصولات لعاب‌دار پولیش ‌شده برای کف معابر پر رفت و آمد که در معرض اصطکاک زیاد قرار دارد و همچنین به دلیل ارائه راه‌حل‌های جدید توسط تولیدکنندگان لعاب و رنگ کاشی و سرامیک پرسلانی، تولید سطوح پرسلان تکنیکال فول بادی در حال تجدید حیات است. یعنی همچنان به پرداخت و پولیش کاری کاشی و سرامیک و اسلب‌ها وجود دارد.

برای  تامین این نیاز، تعدادی از تولیدکنندگان مطرح در زمینه تولید سرامیک پرسلانی در منطقه  ساسوئولوی ایتالیا (Sassuolo) به  شرکت Mirror  که به عنوان یک پیمانکار معروف در زمینه عملیات‌های نهایی پرداخت کاشی و سرامیک است مراجعه نمایند. میرور اولین شرکتی بود که  قابلیت سوپر پولیش در کاشی و سرامیک را امتحان کرد. این عملیات درحال حاضر به طور گسترده در بخش‌های نهایی تولید کاشی و سرامیک استفاده می‌شود.

گروه Mirror جهت برآورده کردن نیازهای مشتریان خود قبل از هرچیز باید چگونگی پرداخت اسلب‌ها و سرامیک‌ها را بدون استفاده از دستگاه کالیبراسیون بزرگی که قبل تر در کارخانجات از رده خارج شده بودند حل می‌کرد.

این شرکت توانست پاسخ خود را در همکاری با شرکت Premier پیدا کند. در همین راستا تکنسین‌های Mirror در کنار تکنسین‌های Premier کار کردند تا قابلیت پیاده سازی هدهای ماهواره ای فلزی بر روی دستگاه هایی که  در گذشته صرفا پولیش کاری انجام می‌داد را بررسی کنند تا بتوانند خط تولید را به یک خط چندمنظوره که تنها با تغییر برخی از ابزار توانایی انجام همزمان پرداخت‌کاری سرامیک‌های پرسلانی تکنیکال و پولیش‌کاری کاشی‌های لعاب‌دار را دارد، تبدیل کنند.

آنها توانستند با به کارگیری هدهای دوار Premier در یک خط پولیش، اولین  دستگاه پرداخت-پولیش  که تنها با تغییر ابزار توانایی انجام هردو عمل پرداخت(کالیبراسیون) و پولیش لعاب را دارد، بسازندبه لطف این دو منظوره سازی دستگاه پرداخت سرعت انجام عملیات بسیار سریع‌تر گردید.

درحال حاضر، خط عملیاتی درMirror  که دارای 30 هد است، توانایی پرداخت mm 600 کاشی پرسلانی تکنیکال را به شکلی عالی با سطح براقیت (صیقلی‌بودن) دارد. این خط  پرداخت را می‌توان به سادگی با تغییر ابزارها و بدون نیاز به انجام تنظیمات مکانیکی، به یک دستگاه پولیش کارامد تبدیل کرد. در مقایسه با خطی که صرفا با ابزارهای ساینده تجهیز شده‌است، با استفاده از هدهای دوار، ما شاهد افزایش در بهره‌وری و صرفه‌جویی 15 الی 20درصدی در هزینه‌ها بوده ایم.

شرکت Mirror توانسته است با به کارگیری دستگاه پرداخت-پولیش خود و بدون نیاز به گسترش خطوط خود یا انجام سرمایه‌گذاری‌های هنگفت، به «پولیش‌کننده» پیشرو در زمینه سرامیک‌های پرسلانی برای مهم‌ترین تولیدکنندگان کاشی‌های سرامیکی در منطقه Sassuolo ایتالیا تبدیل شود.

 

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند