حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
385 بازديد

ساخت مسکن کارگری در شهرک های صنعتی

ساخت مسکن کارگری در شهرک های صنعتی
دبیرکل اتاق تعاون ایران با تشریح جزییات ساخت مسکن کارگران در اطراف چهار شهرک صنعتی از پیش بینی حذف قیمت زمین برای کارگران خبر داد.

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری ایسنا، بهمن عبدالهی در یک نشست خبری اظهار کرد: علیرغم آنکه کارگران یکی از آسیب پذیرترین اقشار جامعه به شمار می روند و نقش اساسی در تولید داخلی دارند ولی در بحث داشتن مسکن دچار مشکل هستند. بررسی های صورت گرفته نشان داد که در شهرکهای صنعتی بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر مشغول کارند و عملا متقاضی مسکن هستند، علاوه بر آن مشکل رفت و آمد به محل کار دارند و ناچارند در داخل شهرها ساکن شوند و مسافت طولانی را تا رسیدن به محل کار طی کنند؛ لذا طی تفاهم نامه ای با وزارت راه و شهرسازی و در قالب طرح اقدام ملی مسکن بنا شد در کنار شهرک های صنعتی، واحدهای مسکونی کارگری با هدف تامین مسکن ارزان قیمت برای کارگران و حل مشکل تردد آنها احداث شود.

وی گفت: پیش بینی می شود حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرک‌های صنعتی ایجاد شود و افزود: در گام اول چهار شهرک صنعتی در استان های تهران، البرز و  قزوین شناسایی شده و در ۱۲ استان کشور نیز مقدمات کار آغاز شده است. کمیته مسکن کارگری با مسئولیت معاون استاندار و دبیری اتاق های تعاون استانی تشکیل شده و حمایت و پشتیبانی از پروژه ها نیز با بانک مسکن است.

دبیرکل اتاق تعاون ایران تصریح کرد: تفاهم نامه خوبی با بانک مسکن ایجاد شده و وزارت راه و شهرسازی متولی و سیاستگذار کار و بانک مسکن تامین کننده مالی است. اتاق تعاون ایران نیز وظیفه هماهنگی و مدیریت و وزارت کار متولی بانک اطلاعات کارگران است.

عبدالهی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود قیمت‌های زمین بسیار ارزان است. قیمت زمین را از هزینه ها حذف می کنیم تا وزارت راه و شهرسازی زمین ها را به طور ارزان در اختیار کارگران قرار بدهد.

به گفته وی، در حال حاضر مقدمات احداث در شهرک صنعتی ایوانکی انجام و مطالعات آغاز شده و زمین در حال آماده سازی است و اعلام شده زمانی برای کلنگ زنی آن داده شود.

دبیرکل اتاق تعاون به تشریح جزییات ساخت مسکن کارگری در چهار شهرک صنعتی پرداخت و گفت: محور اول شهرک صنعتی ایوانکی است و زمینی ۱۰ هکتاری برای ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی آماده و مقدمات کار فراهم شده است. منتظریم تا زمانی تعیین شود تا به شکل مجازی کلنگ زمین از سوی ریاست جمهوری زده شود.

وی ادامه داد: محور دوم، شهرک صنعتی کاسپین در قزوین است، با توجه به آنکه تعدادی از واحدهای مسکونی نیمه تمام در این شهرک وجود دارد مقرر شده ۹۰۰ واحد واحد مسکونی ساخته و تکمیل شود.

عبدالهی افزود: محور سوم شهرک صنعتی اشتهارد البرز است که با وزارت راه و شهرسازی برای تخصیص زمین مورد نیاز در حال پیگیری هستیم و محوز چهارم، شهرک صنعتی شمس آباد است که بزرگترین شهرک صنعتی کشور به شمار می رود و بالغ بر ۴۵ هزار نفر در آن مشغول کارند و در حال انجام کارهای تشریفاتی آن هستیم.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند