حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
3.0
594 بازديد

سارا سعیدی در مصاحبه با خبرنگار کاشی لند گفت: یکی از چالش های من زمانی که وارد این صنعت شدم تا به امروز این هست که چرا طراحی کاشی و سرامیک مانند دیگر تخصص ها یک رشته دانشگاهی نیست.

سارا سعیدی در مصاحبه با خبرنگار کاشی لند گفت: یکی از چالش های من زمانی که وارد این صنعت شدم تا به امروز این هست که چرا طراحی کاشی و سرامیک مانند دیگر تخصص ها یک رشته دانشگاهی نیست.

یکی از چالش های من زمانی که وارد این صنعت شدم تا به امروز این هست که چرا طراحی کاشی و سرامیک مانند دیگر تخصص ها یک رشته دانشگاهی نیست. 
کاشی لند- به گزارش خبرنگارکاشی لند، مجموعه ورکشاپ‌های تک موضوعی و تخصصی طراحی کاشی و سرامیک برای اولین بار در کشور توسط ساراسعیدی طراح کاشی و سرامیک و مشاور توسعه محصول و برندینگ کارخانجات ایران در حال برگزاری است.

هنر طراحی قلب صنعت کاشی و سرامیک و نبض تپنده تولید است و طراح کاشی به طور قطع چشم هدفمند برندینگ و فروش است


سارا سعیدی در مصاحبه با خبرنگار کاشی لند در خصوص برگزاری این ورکشاپ های تخصصی گفت: امروز و در این نقطه مطمئن هستم طراحی کاشی و سرامیک هنری ناشناخته و مظلوم است. هنر طراحی قلب صنعت کاشی و سرامیک و نبض تپنده تولید است و طراح کاشی به طور قطع چشم هدفمند برندینگ و فروش است. امروزه کاشی و سرامیک به واسطه رونق صنعت ساختمان یکی از پرکاربردترین متریال های ساختمانی است که هم جنبه زیبایی شناسی دارد و هم کاربرد مصرفی. با رونق صادرات و فروش داخلی طراح کاشی و سرامیک باید در جایگاه واقعی خودش قرار بگیرد و این نکته مهم که خلق طرح و موفقیت یک محصول یک شبه اتفاق نمی افتد نیز باید همواره در نظر گرفته شود.


وی در ادامه افزود: تولیدکنندگان برای من همیشه این دغدغه را ایجاد کردند که چرا نباید یک طراح، طرحی را خلق کند و یا حتی تا مرحله تست پیش برود که خودش ایده اش را پرزنت کند و بازار هدفش را بشناسد.
سارا سعیدی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از چالش های من زمانی که وارد این صنعت شدم تا به امروز این هست که چرا طراحی کاشی و سرامیک مانند دیگر تخصص ها یک رشته دانشگاهی نیست و چرا  مثلا رشته طراحی صنعتی یا طراحی پارچه داریم اما طراحی کاشی و سرامیک را نداریم و عموما نیروی کار این تخصص فارغ التحصیلان رشته های مختلف هنر هستند و گاه حتی غیر هنری. نکته مهم اینکه دانش و اطلاعات ضروری این تخصص هم به صورت تجربی و از یک فرد به فرد دیگر منتقل شده است. 


بعد از کمی تحقیق متوجه شدم یک سری دوره های آموزش چاپ دیجیتال و مبانی آن در ایران و در یزد برگزار شده اما این همه آن چیزی نیست که یک طراح کاشی و سرامیک باید بداند. 
این شد که بعد از ۱۰ سال به این فکر افتادم دوره های آموزشی برگزار کنم و تنها هدفم از برگزاری این دوره ها آشنایی با رشته طراحی کاشی و سرامیک به عنوان یک تخصص و البته یک شغل مهم و کم توجه و بدون مخاطب بود. 


البته که در مسیر برگزاری ورکشاپ هایم بسیار با این مورد مواجه شدم که افراد اصلا نمی دانستند این هنر و تخصص چیست و آن را با هنر طراحی کاشی دست ساز و سنتی اشتباه می گرفتند... !!!
اینک پس از برگزاری دو دوره ورکشاپ در کاخ سعدآباد و با همکاری گالری هماسا در تلاش هستیم دوره سوم را در اسفند ماه در شهر یزد برگزار نماییم.

و بنده بعد از ۱۰ سال تجربه در صنعت تمام تلاشم این است که برای این  هنر ـ صنعت بومی کشورمان و نیروی متخصص آن اهمیت بیشتری در نظر گرفته شود تا در مسیر درخشش جهانی قدم برداریم.

1 نظر در مطلب "سارا سعیدی در مصاحبه با خبرنگار کاشی لند گفت: یکی از چالش های من زمانی که وارد این صنعت شدم تا به امروز این هست که چرا طراحی کاشی و سرامیک مانند دیگر تخصص ها یک رشته دانشگاهی نیست." ثبت شده است

هادی

بسیار عالی بود، استفاده کردیم

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند