حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.8
3389 بازديد

سرامیک فول بادی چیست و چه تفاوتی با سرامیک معمولی دارد؟

سرامیک فول بادی چیست و چه تفاوتی با سرامیک معمولی دارد؟
سرامیک فول بادی جدیدترین نوع  سرامیک پرسلان است که به دلیل کیفیت بالای ساخت که دارد بدنه ای مقاوم دارد که آن را مناسب استفاده در مناطق پر رفت و آمد می‌سازد.

صنعت کاشی و سرامیک همواره در حال پیشرفت است و ما شاهد ظهور محصولاتی جدیدتر با قابلیت‌های بیشتری در این صنعت که یکی از مهمترین صنایع وابسته به صنعت ساختمان است هستیم. بسیاری با سرامیک پرسلان آشنا هستند. این سرامیک‌ها به عنوان پوشش دهنده‌های نوین مورد استفاده قرار می‌گیرد اما سرامیک پرسلان فول بادی که شاید نام آن را بسیار شنیده باشید. این نوع سرامیک نوع جدید از سرامیک‌های پرسلانی هستند که پا به عرصه گذاشته اند و باعث تحول هر چه بیشتر پوشش دهنده‌های سطوح گردیده اند.

سرامیک فول بادی Full body ceramics 

سرامیک فول بادی نوعی سرامیک است که در مقابسه با سیار کاشی و سرامیک‌ها جدیدتر هستند و جزیی از سرامیک‌های پرسلانی محصوب می‌شوند. این نوع سرامیک به لحاظ تولید و ساختار مشابه سرامیک‌های پرسلانی هستند اما در فرآیند ساخت آنها از خاک متفاوتی نسبت به نوع پرسلانی استفاده می‌شود. مواد اولیه ساخت این نوع سرامیک به گونه ای است که محصول نهایی به لحاظ رنگ رویه و بدنه تفاوتی ندارد و در صورت شکستن آن مانند سنگ‌های طبیعی رویه آن با مغز بیسکوییت آن هیچ تفاوت رنگی ندارد و برخلاف سرامیک‌ها و پرسلان‌های معمولی پس از شکستن یا برش خوردن میان بدنه و رویه سرامیک هیچ اختلاف رنگی مشاهده نخواهید کرد.

سرامیک فول بادی

تفاوت سرامیک فول بادی و سرامیک معمولی

همانگونه که گفته شد در ساخت سرامیک فول بادی از خاک و فرمولاسیونی استفاده می‌شود که پس از تولید رنگ بدنه و رویه آن هیچ تفاوتی نخواهد  داشت. در حالی که سرامیک‌ها و پرسلان‌های معمولی اگر نیازمند برش خوردن باشند تفاوت رنگ به خوبی مشهود خواهد بود. علاوه بر آن مقاومت سرامیک‌های فول بادی که نوعی سرامیک پرسلانی هستند نسبت به سرامیک‌های معمولی به دلیل تراکم بالای بافت آن بسیار بالاتر است. لازم به ذکر است تنوع رنگ و طرح سرامیک فول بادی نسبت به سایر سرامیک‌ها به دلیل فرمولاسیون خاص خاک اولیه برای تولید محدود است و شما نمی توانید انتظار تنوع طرح را در این محصول کاملا مستحکم و مقاوم داشته باشید.

مزایای سرامیک فول بادی

همانگونه که گفته شد سرامیک‌های فول بادی نوعی از سرامیک‌های پرسلانی هستند در نتیجه تمامی مزیت‌های سرامیک‌های پرسلانی را دارا هستند مزایایی نظیر:

  • ابعاد دقیق و لبه‌های کاملا یکدست
  • مقاوم در برابر خط و خش و اشیا تیز
  • مقاوم در مقابل انواع اسیدها و بازها
  • یک رنگ بودن بدنه و رویه سرامیک
  • کمترین حد جذب آب، زیر 0.1 درصد 
  • مقاوم در برابر لک پذیری و رشد آلودگی
  • مقاومت بسیار بالا در مقابل ضربه و سایش
  • عدم تغییر رنگ به مرور زمان در زیر نور آفتاب 
  • مقاومت بالا در تغییرات دمایی شدید به خصوص یخبندان ها 

مزایای سرامیک فول بادی

زمانی که شما نیاز دارید فضاهای روباز را سرامیک کنید لازم است به شرایط منطقه، تغییرات جوی و رطوبت هوا نیز توجه داشته باشید. سرامیک‌های فول بادی در مقابل گرمای شدید مناطق کویری و سرمای شدید مناطق سردسیر بسیار مقاوم است و شما می‌توانید با خیال راحت بدون نگرانی از رنگ پردیگی، ترک خوردگی و شکستگی آنها در اثر آفتاب، گرما یا سرما از آنها در هر نوع محیطی به خصوص محیط‌های پر رفت و آمد استفاده نمایید.

محل‌های مورد استفاده برای سرامیک فول بادی

 سرامیک فول بادی به خاطر کیفیت بسیار بالایی که در ساخت دارد که باعث می‌شود استحکام بالاتری نسبت به  سایر سرامیک‌ها داشته باشد و همچنین به دلیل جذب رطوبت بسیار پایینی که نسبت به کاشی و سرامیک پرسلانی دارد را می‌توان در بسیاری از  سطوح در داخل و خارج ساختمان استفاده نمود .

فضاهایی همچون: پارکینگ ها، حیاط ها، معابر پر رفت و آمد، پاساژها، مناطق تجاری، مساجد، ایستگاه‌های مترو، ترمینال‌ها و ... است

محل های مورد استفاده سرامیک فول بادی

قیمت سرامیک فول بادی

همانگونه که گفته شد سرامیک فول بادی نوعی دیگر از سرامیک‌های پرسلانی است که دارای کیفیت بالاتری نسبت به سرامیک‌های پرسلانی معمولی است.  این محصول بیشتر به صورت وارداتی در کشور وجود دارد و قیمت سرامیک فول بادی به دلیل کیفیت بالای ساخت آن و فرمولاسیون خاص بدنه بالاتر از سایر محصولات است. سرامیک‌های فول بادی بیشتر از طریق واردات از کشور چین، هند و ایتالیا و اسپانیا در کشور تامین می‌شود. علاوه بر آن شرکت‌های کاشی هسرام و کاشی شمی نیز این محصول را در داخل کشور تولید می‌نماید.

انواع سرامیک‌های فول بادی

آنچه که با نام سرامیک فول بادی می‌شناسیم به طور کل در سه مدل تولید می‌شود. سرامیک‌های فول بادی رستیک، سرامیک‌های فول بادی معمولی و سرامیک‌های فول بادی فول پولیش که در چند ابعاد محدود تولید می‌شوند. سایز‌های تولید این نوع سرامیک بیشتر در ابعاد۸۰*۸۰، ۱۰۰*۱۰۰، ۸۰ *۱۲۰ است.

اسلب‌های فول بادی پرسلانی

سرامیک‌های ابعاد بزرگ را اسلب می‌گویند، این ابعاد سرامیک بیشتر به عنوان سرامیک کف به کار گرفته می‌شود در نتیجه سرامیک‌های فول سایز بزرگ به عنوان اسلب‌های فول بادی پرسلانی شناخته می‌شوند که روز به روز به محبوبیت آنها در میان ساختمان سازان افزوده می‌شود.
در پایان لازم به ذکر است که سرامیک فول بادی به لحاظ کاربردی لوکس تر از سرامیک پرسلان دسته بندی می‌شوند و با توجه به تولید کمتر آنها در صنعت کاشی و سرامیک قیمت بالاتری نیز دارند پس اگر به لوکس بودن فضای خود اهمیت می‌دهید و هزینه برایتان مهم نیست سعی کنید از این نوع سرامیک بادوام استفاده نمایید.

اسلب های فول بادی

همچنین لازم به ذکر است که سرامیک‌های فول بادی و پرسلانی به دلیل جذب بسیار پایین آب لازم و کاهش میزان چسبندگی آنها برای نصب و راه اندازی شما باید از متخصصین کاشیکار کمک بگیرید و آنها را یا با چسب‌های مخصوص سرامیک فول بادی و سرامیک پرسلانی نصب نمایند یا اسکوپ نمایند تا شاهد کنده شدن سرامیک نباشید.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند