حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.8
5325 بازديد

سرامیک و کاشی شیشه ای

سرامیک و کاشی شیشه ای
کاشی وسرامیک شیشه ای یکی از جدیدترین نمونه های کاشی و سرامیک تزیینی است که استفاده از آن روز به روز در حال افزایش است، این عنصر تزیینی بیشتر در دیوارها به عنوان حاشیه ای برای جذابیت استفاده می شود.

کاشی و سرامیک امروزه یکی از محبوبترین مصالح ساختمانی می‌باشند که از آنها در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی و حتی در ساخت وسایل مختلف استفاده می‌شود. کاشی و سرامیک طرح‌ها و رنگ ‌های مختلفی دارند که این تنوع طرح و رنگ باعث شده است محبوبیت آن در نظر افراد افزایش یابد.  ظهور انواع مدل جدید کاشی و سرامیک ساخته شده از متریال های جدید مانند سرامیک و کاشی شیشه ای باعث ایجاد تحول بسیاری در استفاده از کاشی و سرامیک به عنوان پوشش دهنده به خصوص در فضاهای داخلی در بحث تزیینات شده است. کاشی شیشه ای یکی از مهمترین کاشی ‌های بین کابینتی شناخته می‌شود که طرح‌ها و رنگ ‌های مختلف آن می‌تواند جلوه ای بی نظیر در فضا به خصوص در آشپزخانه به وجود آورد.

اما کاشی شیشه ای چیست و چگونه تولید می‌شود؟ سوالی که بسیاری از خریداران با آن مواجه شده اند و ماهیت این کاشی با توجه به ظرافت شیشه برایشان سوال برانگیز بوده است.

سرامیک و کاشی شیشه ای

کاشی شیشه ای چیست؟

عنوان کاشی های شیشه ای به دسته ای از کاشی ها اطلاق می شود که می توان آنها را نسل جدیدی از کاشی‌ها و سرامیک های تزیینی مناسب دکوراسیون نامید. این نوع کاشی که از لحاظ زیبایی و درخشندگی در کلاس بالایی از پوشش دهنده های سطوح داخلی و خارجی ساختمان‌ها قرار دارند از محبوبیت بسیاری برخوردارند. کاشی ‌های معمول موجود در بازار دارای لایه ای از لعاب با ضخامت یک دهم میلیمتر هستند که هر چه ضخامت لعاب آن بیشتر باشد از درخشندگی بیشتری برخوردار خواهد بود. این درخشندگی دارای عمق است که همین عمق و درخشندگی از مهمترین فاکتور‌های زیبایی و کیفیت کاشی خواهد بود و همچینین از اصلی ترین عوامل تعیین قیمت آنها نیز می‌باشد. از این رو در کاشی ‌های موجود شاهد لایه ی ضخیمی از نوع بدنه از جنس خاک‌‌های رس (سفالی) هستیم که نهایتا" لایه ی نازکی از لعاب ‌های شیشه‌ای آنها را پوشش داده اند. البته پر واضح است که امکان اعمال لعاب با لایه ‌های ضخیم تر در این نوع تولید وجود ندارد.

پس به همین مناسبت کاشی شیشه ای با عمق لعابی در حدود 6 تا 8 میلیمتر تولید شده است که به علت عمق و درخشندگی بالا، به کاشی کریستالی نیز شهرت یافته است. به این صورت کاشی ‌های شیشه ای نوع مرغوبی از کاشی‌های دکوراتیو هستند که  ضخامت کاشی مطابق با ابعاد لعاب بوده و کاشی کاملا کریستالی شده است. این نوع کاشی با جلوه گری بسیار خود توانسته اند در صنعت دکوراسیون جایگاه ویژه ای به دست آوردند.

کاربرد کاشی شیشه ای

کاربرد کاشی شیشه ای در فضا‌های داخلی و خارجی ساختمان‌ها بوده و هر جایی که زیبایی و درخشندگی بیشتر، دکوراسیون لوکس تر و فضای متفاوت را انتظار داریم، کاشی شیشه ای و کریستالی را باید جستجو کنیم. این نوع کاشی را می توان به عنوان کاشی بین کابینتی یا کاشی های بوردر استفاده کرد که باعث جلوه گری بیشتر کاشی های طرح ساده و چارچوب بندی کاشیکاری فضا خواهد شد.

کاشی شیشه ای به دلیل تفاوت روند تولید و جذابیت بالای آن از مورد پسند ترین محصولات تزیینی کاشی و سرامیک است که به نسبت قیمت آن نیز بالتر از نمونه های معمولی است، این نوع کاشی برای ماندگاری جذابیت آن لازم است همیشه تمیز باشد و مانع از نشستن گرد و خاک بر روی آن شوید تا کاربرد تزیینی آن دچار رکود و تکرار نگردد.

کاربرد کاشی شیشه ای

نحوه ساخت و تولید کاشی، موزاییک شیشه ای

پروسه ساخت کاشی های معمولی مشخص است، این کاشی ها با مواد اولیه استخراج شده از معادن تولید می شوند به گونه ای که پس از آسیاب مواد با ترکیب لازم، این مواد به شکل بدنه کاشی درون قالب ها اغلب با اعمال فشار به وجود می آید، این بدنه را بیسکوییت کاشی می گویند، پس از تولید بسیکوییت بدنه حرارت داده می شود و در مرحله بعد با لعاب دهی و ایجاد طرح و نقش بر روی بدنه کاشی و سرامیک دوباره وارد کوره پخت می شود تا محصول نهایی تولید گردد، تمامی این مراحل به کمک ماشین آلات انجام می شود.

پروسه ساخت کاشی شیشه ای کمی متفاوت است و کاشی و سرامیک شیشه ای که به عنوان موزاییک شیشه ای نیز شناخته می شود دارای حساسیت بالایی در تولید است در نتیجه تولید و ساخت آن با دخالت مستقیم نیروی انسانی انجام می شود، بدین صورت که در ابتدا شیشه‌ها در سایز مورد نظر برش خورده و پس از عملیات حرارتی تبدیل به قطعات کریستالی شده (موزاییک کریستالی ) و بعد از اعمال رنگ‌های سرامیکی در دما بالا پخته می شود، اغلب این کاشی ها در ابعاد بسیار کوچک تولید می شوند و به صورت مجموعه ای از قطعات کاشی و سرامیک در نهایت سورت و چیدمان و بسته بندی می‌گردد.

نحوه ساخت و تولید کاشی، موزاییک شیشه ای

تنوع رنگ کاشی شیشه ای

تنوع رنگ از جمله فاکتور‌های مهم در زیبایی کاشی شیشه ای است، رنگ این محصولات انعطاف پذیری بالایی دارد و بسته به سلیقه و پسند مشتری قابلیت تولید دارد. دلیل تنوع این نوع کاشی این است که، شیشه یکی از متریال هایی  رنگ پذیر است و انعکاس رنگ آن بسیار متنوع است در نتیجه هر نوع طرح و رنگی در تولید کاشی و سرامیک شیشه ای قابلیت پیاده سازی دارد. شما می توانید با یک جستجوی ساده کاشی شیشه ای متناسب با فضای مورد نیاز خود را بیابید و از آن در ایجاد تغییر و تحول در دکوراسیون داخلی خود بهره ببرید.

کاشی شیشه ای جذابیت بسیاری دارد، استفاده از آن در دکوراسیون داخلی به خصوص در آشپرخانه ها به عنوان کاشی بین کابینتی باعث ایجاد تحول بسیاری در جذابیت محیط می شود. نکته مهم در این نوع کاشی و سرامیک این است که شیشه باعث انعکاس نور می شود در نتیجه استفاده از کاشی شیشه ای در فضاهای کوچک باعث می شود آن فضا دلبازتر و بزرگتر به چشم آید، به همین دلیل در آشپزخانه های کوچک یا حتی سرویس بهداشتی ها از کاشی های شیشه ای جذاب برای جلوه گری و دلباز کردن فضا استفاده می شود.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند