حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
3.8
14014 بازديد

سرامیک کاری دیوار راه پله چگونه انجام میشود؟

سرامیک کاری دیوار راه پله چگونه انجام میشود؟

نصب سرامیک راه پله اصول خاصی دارد که از عهده هر کسی بر نمی آید. پس قبل از انجام سرامیک کاری درباره آن به خوبی مطالعه نمایید.

کاشی و سرامیک به عنوان مهمترین پوشش دهنده ساختمانی به خصوص در کف ساختمان شناخته می‌شود. انتخاب یک سرامیک مرغوب برای کف ساختمان یک طرف و نصب و راه اندازی آن طرف دیگر. هر چقدر شما جنس خوبی را انتخاب کرده باشید تا زمانی که نصب درست و استانداردی نداشته باشید نمی توانید نتیجه دلخواهتان را به دست آورید. 
نصب کاشی و سرامیک روی راه پله به خصوص دیوار راه پله بسیار حائز اهمیت است. کاشیکاری و سرامیک کاری این فضا به دلیل اریب بودن لازم است که توسط یک حرفه ای انجام گیرد تا بتواند به خوبی از پس تغییر شیب برآید.

آموزش کاشی و سرامیک کاری دیوار راه پله

زمانی که وارد یک ساختمان نیمه کاره می شوید چیزی که در نگاه اول در ساختمان های چند طبقه توجه شما را جلب می کند رمپ راه پله های هستند  که با آجر و گچ به طور موقت پله گذاری شده است. شاید برایتان سوال باشد که چرا همان ابتدا پله ها را نمی سازند تا بعد روی آن تردد کنند باید بگوییم که تردد وسایل سنگین و بالابردن مصالح ساختمانی  از روی پله آماده شده باعث می شود سنگ و سرامیک راه پله دچار آسیب شود در نتیجه اجرای سنگ یا سرامیک کاری راه پله جزء فعالیت‌های پایانی اجرای یک ساختمان است. 

پس از پایان تمامی کارهای یک ساختمان و رسیدن به مرحله نازک کاری سنگ کردن یا سرامیک کاری راه پله آغاز می شود که برای این کار لازم است یک متخصص را استخدام نمایید. توجه داشته باشید پله محل گذر است و هر کاستی و قصوری در آن ممکن است باعث آسیب دیدن افراد شود در نتیجه بهتر است یک استادکار حرفه ای برای این کار استخدام نمایید.

سنگ پله یا سرامیک کاری راه پله

اجرای سنگ پله در ساختمان‌های فولادی و بتنی تقریبا مشابه است و در هر دوی آنها ابتدا رمپ راه پله در زمان ساخت اسکلت ساخته می شود و  پله‌های سنگی که در بردارنده سنگ پیشانی و کف پله هستند در مرحله انتهایی که به مرحله نازک کاری معروف است اجرا می‌گردد.

برای نصب سنگ بغل پله لازم است که فاصله آن با دیوار به گونه ای باشد که فضای کافی برای ریختن ملات در پشت آن داشته باشید. این فاصله باید کم باشد چیزی کمتر از 3 تا 4 سانتی متر است. به طور کل برای اتصال سرامیک و سنگ بغل پله به دیوار از ملات ماسه سیمان با چسب کاشی و سرامیک استفاده می‌شود. استفاده از چسب کاشی راحتر از روش سنتی است. در روش سنتی یعنی استفاده از ملات سیمان و ماسه سرامیک ها را با کمک گچ یا گل در کنار دیوار در فاصله تقریبی 3 تا 4 سانتی متری می چسبانند و آنگاه در پشت آنها ملات را می ریزند. اگر از سنگ استفاده می کنید لازم است به جای گل از گچ استفاده نمایید یا مانند برخی از بناها از میلگردهای خم شده استفاده نمایید. این میلگردها را به دیوار متصل کرده و با اتصال به سنگ مانع حرکت آن می‌شوند.
پس از مهار شدن سنگ به وسیله میلگردها  آنگاه شروع به ریختن ملات سیمان و ماسه مخلوط شده در پشت آن می کنند . این ملات باید شل باشد تا به راحتی به همه بخش های پشت کاشی و سرامیک یا سنگ سرایت نماید.

کاشی و سرامیکی که در کنار پله گذاشته می شود پس از اجرای سنگ بغل پله، سنگ پله شامل دو سنگ پیشانی پله و سنگ کف پله اجرا می‌شود. ضخامت سنگ کف پله حدود ۴سانتی متر است که از ضخامت سنگ پیشانی که حدود ۲ سانتی متر است بیشتر است. دلیل این زیادی ضخامت سنگ کف پله این است که هنگام پایین و بالا رفتن از راه پله وزن بیشتری روی کف پله آمده و با تردد به  آن ضربه وارد می‌شود.
 سپس فضای پشت سنگ پیشانی را  به طوریکه سطح ترازی ایجاد شود پر می‌کنند. برای پر کردن پشت سنگ پیشانی می‌توان از مصالح پرتی هم چون خرده آجر و سفال استفاده کرد تا در مقدار ملات مصرفی صرفه جویی شود. در انتخاب ترازی که اولین سنگ پیشانی قرار می‌گیرد ضخامت کف سازی پاگرد را در نظر بگیرید. این ضخامت حداقل حدود ۴ سانتی متر است. پس از قرار دادن آخرین سنگ کف پله نیز باید این ضخامت برای کف سازی پاگرد بعدی باقی مانده باشد.


پس از پرکردن فضای پشت سنگ پیشانی، کف پله به صورت تراز روی آن قرار گرفته و با چکش لاستیکی روی آن می کوبند تا هوای زیر آن خارج شود و به طور کامل به سطح زیرین  بچسبد.  
پس از اتمام نصب سنگ پله می‌توان زیر و کنار رمپ آن را گچ کاری کرد یا از پانل‌های کناف استفاده کرد تا نمای زیباتری داشته باشد.

سرامیک  کاری بغل پله

نصب کاشی و سرامیک روی راه پله جدا از نصب کاشی و سرامیک روی دیوار راه پله  یا همان  سرامیک کاری بغل پله است. زمان اجرای سنگ کاری راه پله معمولاً پیش از نصب پله و جایگزین اجرای سنگ بغل پله است. سنگ کاری دیوار راه پله اگرچه هزینه بیشتری نسبت به گچ کاری دارد اما عمر و زیبایی دیوار راه پله را چند برابر می‌کند. در هر مرحله اسباب کشی امکان ضخمی شدن نقاشی و گچ دیوار وجود دارد اما سنگ در برابر ضربه مقاوم است و به راحتی قابل شست و شو است.

سنگ بغل پله معمولاً پیش از نصب پله اجرا می‌شود. برای این کار سنگ باید به صورت طولی و موازی رمپ راه پله اجرا شود. برای اینکه زیر سنگ بغل پله تراز و آماده شود مقداری ماسه در مسیری که باید سنگ گذاشته شود ریخته شده و با ضربه فشرده می‌شود. سپس سنگ بغل پله را روی ماسه‌ها گذاشته، زاویه آن را با شمشیری متناسب کرده و محل‌های ابتدا و انتها رمپ که وارد پاگرد می‌شود را برش می‌زنند. سپس سنگ بغل پله در قسمت پاگرد نیز به همین طریق جای گذاری می‌شود. 

سرامیک شمشیری راه پله

مدل نصب سرامیک در دیوا راهرو و پله‌ها بر روی گچ قدیمی با چسب کاشی خمیری، مدل کار به مدل شمشیری یکی از مهندسی ترین مدلهای چیدمان سنگ  و سرامیک در دیوار راه پله می‌باشد که نیاز به محاسبات و دقت در برش کاریهای هندسی زاویه‌ها است. این مدل علاوه بر هماهنگی زیاد با کار کرد و چرخش سنگ پله‌های کف و زیبایی کار دارای برشکاری‌های زیادی استکه نیاز به تهیه متراژ کاشی بالاتری نسبت به سایر مدل‌های چیدمان است. میزان چسب کاشی مصرفی در حالت استاندارد برای دیوار راه پله جهت نصب سرامیک کمی بالاتر از نصب کاشی بر روی کاشی است. 

پیشنهاد کاشی لند به شما این است که اگر برای نصب و راه اندازی کاشی و سرامیک با مشکل هزینه مواجه هستید در خرید کاشی و سرامیک سعی کنید با انتخاب سرامیک درجه پایین تری که به لحاظ کیفیت تفاوتی با درجه یک ندارد و فقط دارای ایراداتی در ظاهر است هزینه خرید خود را کاهش دهید تا بتوانید از یک استادکار حرفه ای برای نصب و راه اندازی کاشی و سرامیک راه پله استفاده نمایید.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند