حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.9
490 بازديد

سرمایه‌گذاری چینی‌ها، هیچ شغلی را در صنعت کاشی و سرامیک تهدید نمی‌کند!

سرمایه‌گذاری چینی‌ها، هیچ شغلی را در صنعت کاشی و سرامیک تهدید نمی‌کند!
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه راه توسعه صادرات را حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی دانست و گفت: حضور سرمایه‌گذاران چینی در کرمانشاه هیچ مخاطره‌ای برای اشتغال واحدهای کاشی و سرامیک استان ندارد.

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری ایسنا؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه راه توسعه صادرات را حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی دانست و گفت: حضور سرمایه‌گذاران چینی در کرمانشاه هیچ مخاطره‌ای برای اشتغال واحدهای کاشی و سرامیک استان ندارد.

هدایت حاتمی در جلسه دیروز (7 دی) کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان، جذب سرمایه‌گذار را یکی از دغدغه‌های اصلی مجموعه مدیریتی استان دانست و گفت: اگر به دنبال توسعه صادرات و برون رفت از مشکلات اقتصادی و بیکاری هستیم، باید شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در استان تسهیل کنیم.

حاتمی ادامه داد: بهترین راه جذب سرمایه‌گذار خارجی نیز شیوه مستقیم آن است که سرمایه‌گذار واقعا سرمایه خود را در منطقه پهن کند، نه اینکه از راه دور و به صورت الکترونیکی جابجایی سرمایه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه معتقد است، حضور سرمایه‌گذار خارجی در استان، رونق را در زمینه‌های مختلف گردشکری، هتلینگ، حمل و نقل و... به همراه دارد.

وی با اشاره به پیگیری‌های فراوانی که برای جذب سرمایه‌گذاران چینی در زمینه تولید کاشی و سرامیک در استان انجام شده، عنوان کرد: یزدی‌ها با وجود داشتن بیش از 90 کارخانه کاشی و سرامیک علاقمند به جذب این سرمایه‌گذاران هم بودند، اما نتواسنتند آب مورد نیاز این واحد تولیدی را تامین کنند و اکنون نیز به موضوع معترض شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: برخی استان‌های دیگر از جمله لرستان نیز به دنبال این سرمایه‌گذاران بودند، اما با پیگیری‌های فراوان توانستیم آنها را در کرمانشاه جذب کنیم.

حاتمی از تایید توان مالی، مدیریتی و اهلیت این سرمایه‌گذاران چینی توسط سازمان سرمایه‌گذاری خارجی یاد کرد و ادامه داد: مقرر شده از اشتغالزایی 1400 نفری این واحد، 1300 نفر آن از نیروهای بومی استان تامین شود.

وی تاکید کرد: فعالیت این واحد هیچ مخاطره‌ای برای اشتغال واحدهای کاشی و سرامیک موجود در استان ندارد.

حاتمی سرمایه‌گذرای این واحد را نیز حدود 1300 تا 1400 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: در حالی برای این سرمایه‌گذاری حاشیه درست شده که ما در استان برای یک سرمایه‌گذاری 10 میلیارد تومانی کلی دوندگی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: 80 تا 85 درصد تولیدات این واحد صادراتی است و قرار نیست صرفا محدود به بازار عراق باشد بلکه این سرمایه‌گذاران به دنبال ورود به بازارهای اروپا، کشورهای CIS و ... هستند.

وی بر لزوم پرهیز از ایجاد حاشیه برای سرمایه‌گذاران در استان هم تاکید کرد و گفت: این کار جذب سرمایه‌گذاران بعدی را دشوار می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در کشور 50، 60 سال است که سیاست‌های حمایتگرانه غیرهوشمند اجرا شده، افزود: باید بخش تولید را به سمت رقابت پذیری سوق دهیم.

حاتمی در ادامه از مشکلات صادرات بی نظم و نسق خصوصا در زمینه محصولات کشاورزی هم یاد کرد و افزود: این کار توسط عده‌ای سودجو انجام می‌شود که به فکر منافع ملی نیستند و نارضایتی همه بخش‌ها خصوصا کشاورزان را نیز ایجاد کرده است.

وی تنها راه برون رفت از این مشکلات را ایجاد شرکت‌های تخصصی صادرات در زمینه محصولات کشاورزی دانست که پیگیری‌هایی در این زمینه در حال انجام است.

اخیرا برخی فعالین اقتصادی انتقادهایی به سرمایه گذاری چینی ها در حوزه صنعت کاشی و سرامیک در استان داشته و این امر را موجب رکود واحدهای فعلی دانسته بودند.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند