حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
516 بازديد

سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد تومانی در یزد

سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد تومانی در یزد
چهلمین و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای شهروندان استان یزد با افتتاح و کلنگ‌زنی چندین پروژه مهم در بخش‌های مختلف پربارتر از سال‌های قبل بود، سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد تومانی در قالب طرح های مختلف در این استان مبین توفیق دولتمردان و فعالان اقتصادی در جدال با تحریم ها بود .

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ در دهه فجر امسال با تلاش همه دستگاه‌های استان یزد، طرح های مهمی در بخش‌های آب، برق، گازرسانی، کشاورزی و صنعت بهره برداری شد که نویدبخش آینده‌ای روشن برای این استان است.

به گفته مسوولان ارشد استان یزد اعتبار اختصاص یافته برای طرح های افتتاح شده در دهه فجر امسال قابل مقایسه با سال های قبل نیست و نشان دهنده آن است که دولت تدبیر و امید با وجود همه تنگناهای مالی و فشارهای ناشی از تحریم‌ها، تلاش و جدیت زیادی را برای خدمات‌رسانی به مردم و توسعه همه جانبه کشور به کار گرفته است.

بهره برداری از ۸۱۵ طرح در استان یزد

استاندار یزد در خصوص طرح های بهره برداری شده در دهه فجر گفت:  ۸۱۵ طرح عمرانی، تولیدی ، آموزشی ، راه سازی و گازرسانی با ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه و سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی در استان به بهره داری رسید.

محمدعلی طالبی افزود: اعتبار این طرح ها نسبت به سال های گذشته افزایش قابل توجهی داشته و علاوه بر این طرح ها، عملیات اجرایی ۳۴ طرح مختلف با پیش بینی اعتبار ۱۸۳ میلیارد تومانی در بودجه برای ۱۰ شهرستان آغاز شده است.

فجر ۹۹ و ایجاد اشتغال برای سه هزار نفر در استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد نیز اظهار داشت: طرح های بهره برداری شده در زمینه برق، آب، کشاورزی، گاز، گردشگری، بهداشت، صنعت و سایر بخش ها، زمینه اشتغال  سه هزار نفر را در استان فراهم آورده است.

 محسن صادقیان با بیان اینکه بیشترین طرح ها بهره برداری شده مربوط به حوزه صنعت است افزود: بخش عمده این طرح ها در شهرستان‌های اردکان، میبد، اشکذر و بافق  اجرا و به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: در حوزه عمرانی تلاش شده طرح‌هایی که متناسب با نیاز استان است در اولویت اجرا قرار گیرد که در این راستا طرح راه آهن ابرکوه به اقلید به فارس به طول ۴۵۰ کیلومتر که تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد ، از مهمترین طرح های در دست اجراست.

وی افزود: ساخت بیش از ۴۵۰ کیلومتر برزگراه، احداث ۵۰ کیلومتر راه روستایی، ساخت ۲ نیروگاه خورشیدی، گازرسانی به ۱۰ روستا از دیگر طرح های است که هم اکنون در دستور کار استان قرار دارد.

سفر معاون وزیر صنعت و بهره برداری چهار طرح بزرگ صنعتی

استان یزد در دهه فجر امسال میزبان سفر معاون طرح و برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت به استان  بود و در جریان این سفر چهار طرح بزرگ صنعتی با سرمایه گذاری ۶۷۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۱۰ نفر در  شهرستان های صنعتی استان با حضور سعید زرندی به بهره برداری رسید.

افتتاح واحد کنسانتره سنگ آهن میبد، بهره برداری از واحد تولید صنایع بهداشتی سلولزی، افتتاح یک واحد تولید محصولات پلیمری در ناحیه صنعتی شمس آباد میبد و بهره برداری از یک واحد تولید کاشی در اردکان طرح هایی بود که در جریان سفر معاون وزیر صنعت افتتاح شد.

افتتاح ۱۲ طرح بزرگ صنعتی و معدنی

استان یزد دومین استان معدنی و چهارمین استان صنعتی کشور و نخستین استان در امنیت سرمایه گذاری است که بهشت سرمایه گذاری ایران محسوب می‌شود در دهه فجر انقلاب اسلامی مجموعا ۱۲ طرح بزرگ صنعتی معدنی نیز در استان به بهره برداری رسید.

رییس سازمان صنعت ،‌ معدن و تجارت استان یزد در خصوص این طرح ها به ایرنا گفت : با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال ۲۵۰۰ نفر در استان فراهم شده است.
محمدرضا علمدار یزدی افزود: این طرح ها  شامل کنسانتره و گندله آهن، تولید الکترود گرافیکی، انواع کاشی و مواد اولیه کاشی سرامیک، کاشی پخت سوم، انواع دستمال کاغذی و پوشک، انواع کیسه پلی پروپیلن بافته شده، انواع نخ فیلامنتی پلی استرودوک مقوایی و کنسانتره است.

بهره برداری از ۶۶ پروژه بخش کشاورزی

همچنین به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۶۶ پروژه عمرانی و تولیدی در بخش کشاورزی نیز با اعتبار یکهزار و ۸۲۰ میلیون ریال در استان یزد به بهره برداری رسید.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در خصوص طرح های بهره برداری شده در دهه فجر امسال به گزارشگر ایرنا گفت: این طرح ها زمینه اشتغال ۲۶۴ نفر را به طور مستقیم دربخش های مختلف کشاورزی و دامی استان فراهم کرده است.

سیدجمال سجادی پور تصریح کرد: از مجموع ۶۶ پروژه بخش کشاورزی ، ۲۸ پروژه  درحوزه آب و خاک ، ۱۸ مورد در زمینه تولیدات دامی ، ۹ طرح در زمینه شیلات و آبزیان ، ۶ پروژه در زمینه تولیدات گیاهی و پنج پروژه نیز در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی بوده است.

آغاز عملیات  ساخت ۴۲ مدرسه خیری در یزد

دهه فجر امسال برای آموزش و پرورش نیز با برنامه های مهمی همراه شد که آغاز عملیات ساخت ۴۲ مدرسه خیری در استان یزد مهمترین رویداد این بخش در زمینه طرح های عمرانی و ارتقاء شاخص کیفیت فضاهای آموزشی بود.

جواد ذاکر مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد در این خصوص گفت: این مدارس خیری در قالب ۱۲۶ کلاس و با اعتبار ۵۶ میلیارد تومان با مشارکت خیرین ساخته می شود.

بهره برداری از ۱۲ طرح بهداشتی

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی یزد  نیز در خصوص طرح های بهره برداری شده این حوزه در دهه فجر امسال گفت: ۱۲ طرح بهداشتی شامل خانه های بهداشت و مرکز جامع خدمات سلامت در این ایام به بهره برداری رسید.
محمدرضا وفایی نسب افزود: این طرح‌ها با کمک خیران و اعتبارات استانی در مجموع با اعتباری بالغ بر ۲۸۱ میلیارد ریال راه اندازی شد که در ارتقاء خدمات بهداشت و درمان داستان به خصوص در مناطق روستایی و محلات شهری تاثیر بسزایی دارد.

توسعه زیرساخت‌های ورزشی با افتتاح ۹ طرح

 حوزه ورزش استان یزد نیز در دهه فجر امسال شاهد بهره برداری از  ۹ طرح ورزشی با اعتباری بیش از ۶۰ میلیارد ریال بود.

 مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد در این خصوص توضیح داد: این طرح ها شامل سالن ورزشی، زمین چمن مصنوعی و ایجاد زورخانه در روستاها و مناطق مختلف استان بود.

مسعود شریعتی اظهار داشت: توجه به توسعه زیرساخت‌های ورزشی همواره از اولویت‌های ورزش استان است و طرح‌های متعددی در دست اجراست که بهره برداری از تمامی این طرح ها شاخص سرانه فضاهای ورزشی استان با به شکل چشمگیری افزایش می دهد.

افتتاح ۹۴ طرح شرکت برق استان یزد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد نیز طرح های مورد بهره برداری این شرکت در دهه فجر را  ۹۴ طرح اعلام کرد.

آرش نواب افزود: طرح‌های حوزه برق استان در چهار محور برق رسانی به روستاها، توسعه و احداث شبکه در مناطق شهری و روستایی، بهینه سازی شبکه‌ها در حوزه روستایی و شهری و تامین روشنایی شهرها و روستاها بوده که با اعتباری بالغ بر ۵۳۴ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه طرح‌های مورد بهره برداری نقش مهمی در پایداری شبکه و توسعه خدمات به مشترکین برق دارد، اظهار داشت: با اجرای ۲۵ طرح توسعه شهری و روستایی افزون بر ۶۰ هزار و ۲۵۹ متر شبکه فشار متوسط و ضعیف و هزار و ۱۹۲ دستگاه چراغ پر بازده به تجهیزات شبکه استان افزوده شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد تصریح کرد: امسال برق رسانی به هشت روستای استان با هزینه‌ی بیش از ۳۷ هزار میلیون ریال انجام شد که در شهرستان‌های خاتم، ابرکوه، مهریز و تفت قرار دارند.

بهره برداری از تعداد قابل توجهی طرح اقتصادی و خدماتی در استان یزد ، با وجود تمامی تنگناهایی که دولت در سخت ترین شرایط تحریم با آن مواجه بود، مبین عزم جدی دولتمردان برای خدمت رسانی به شهروندان در این شرایط دشوار است و ارزش این خدمات بدون شک بسیار بیشتر از دوره هایی است که کشور با چنین موانعی مواجه نبوده است.

منبع: ایرنا

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند