حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
203 بازديد

سهم بانک مسکن در طرح اقدام ملی

سهم بانک مسکن در طرح اقدام ملی

به گزارش کاشی لند به نقل از هیبنا، نادر قاسمی، عضو هیأت مدیره بانک مسکن در گفت وگو با خبرنگاران، اعلام کرد: در قالب طرح اقدام ملی قرار است تا سال 1400 معادل 400 هزار واحد مسکونی ساخته شود و در این زمینه نه تنها بانک مسکن بلکه شبکه بانکی کشور مسوولیت مشارکت در تامین مالی و کمک به پیشبرد ساخت واحدها را بر عهده دارد.

وی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده و برنامه زمانبندی اجرای طرح اقدام ملی قرار است از مجموع اعتبارات بانکی مورد نیاز برای ساخت این واحدها در کل 14 هزار میلیارد تومان برای سال های 98 و 99 از سوی بانک مسکن به متقاضیان پرداخت شود و سایر بانک ها هم با توجه به اینکه در برنامه مجلس پیش بینی شده است که هر یک از بانک ها باید به طور متوسط 20 درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند، سهمی جداگانه و مشخص را در این زمینه بر عهده دارند.

قاسمی گفت: در طرح اقدام ملی به دنبال مذاکراتی که با وزیر راه وشهرسازی و معاونان وی داشتیم قرار شد در سال 98 و 99 بالغ بر 140 هزار واحد مسکونی این طرح با پرداخت میانگین 100 میلیون تومان تسهیلات به ازای هر واحد و در مجموع 14 هزار میلیارد تومان اعتبار، از طریق بانک مسکن تامین مالی شوند. وزارت راه و شهرسازی سهمیه هر نهاد متولی طرح اقدام ملی از این 140 هزار واحد برای دریافت تسهیلات را مشخص می کند و بانک نیز بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های متولی این طرح اقدام به پرداخت تسهیلات در این زمینه می کند.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه های بانک مسکن با این نهادهای متولی اجرای طرح آماده بوده تا پس از اعلام سهمیه هر یک از نهادهای متولی از سوی وزارت راه وشهرسازی تفاهم نامه ها منعقد خواهد شد.

عضو هیأت مدیره بانک مسکن تاکید کرد: تامین مالی طرح اقدام ملی مسکن برخلاف مسکن مهر از محل منابع داخلی بانک مسکن است.در مسکن مهر بانک مسکن به عنوان بانک عامل بانک مرکزی در پرداخت تسهیلات به متقاضیان از محل خط اعتباری تعریف شده از سوی بانک مرکزی وارد عمل شد و با نرخ های 4 و 7 و 9 درصدی اقدام به پرداخت تسهیلات به متقاضیان کرد.اما در طرح اقدام ملی این تسهیلات از محل منابع داخلی بانک مسکن با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار یعنی 18 درصد پرداخت می شود؛مدت ساخت واحدها دو سال و مدت فروش اقساطی آن 10 سال است و تمام شرایطی که برای پرداخت تسهیلات در سایر موارد از سوی بانک اعمال می شود برای این تسهیلات نیز اعمال می شود.میانگین پرداخت تسهیلات هر واحد هم حدودا 100 میلیون تومان است که ممکن است در برخی از پروژه ها با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در شهرهای کوچکتر مبلغ تسهیلات کمتر و در برخی از پروژه ها بیشتر باشد.اما میانگین تسهیلات در نظر گرفته برای طرح اقدام ملی به ازای هر واحد مسکونی 100 میلیون تومان است.

قاسمی گفت: تنها نهادی که تا الان به بانک مسکن برای تامین مالی به منظور شروع طرح اقدام ملی اقدام به اعلام تعداد واحدها وپروژه ها و انعقاد تفاهم نامه کرده است ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است و در آخرین جلسه ای که با معاونان وزارت راه وشهرسازی برگزار شد قرار شد به زودی کلنگ زنی واحدها با اعلام آمادگی سایر نهادها یعنی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،سازمان بازآفرینی شهری و شرکت عمران شهرهای جدید آغاز شود.سپس این پروژه ها به بانک مسکن برای دریافت تسهیلات و اتصال به صندوق پس انداز یکم معرفی شوند.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند