حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
3436 بازديد

صلیب کاشی یا اسپیسر کاشی چیست؟

صلیب کاشی یا اسپیسر کاشی چیست؟
یکی از جدیدترین وسایلی که در نصب کاشی و سرامیک استفاده می‌شود اسپیسر یا صلیب کاشی است که باعث ایجاد یک فاصله منظم میان کاشی و سرامیک‌ها در کنار هم می‌شود.

پیشرفت تکنولوژی در زمینه نصب کاشی و سرامیک منجر به ظهور شیوه‌های ابداعی برای به دست آوردن نتیجه ای هر چه بهتر گردیده است. امروزه در نصب کاشی و سرامیک دیگر روش‌های قدیمی مانند استفاده از دوغاب کاربرد چندانی ندارد و هر چه پیش می‌رویم متریال‌های جدید جای خود را به روش‌های سنتی می‌دهند. در گذشته فاصله میان کاشی‌ها و سرامیک هایی که در کنار هم چیده می‌شدند بر حسب تجربه کاشیکار و دقت چشمی او بوده است. این دقت چشمی گاهی باعث ایجاد خطاهایی می‌شد که منجر به از دست دادن زیبایی ظاهری کار نهایی می‌گردید. برای همین متخصصان این حوزه برای ایجاد یک دستی و نظم در فاصله میان کاشی و سرامیک‌های نصب شده صلیب کاشی یا اسپیسر را اختراع کردند.

صلیب کاشی چیست؟

صلیب کاشی که اصطلاحا به آن اسپیسر کاشی و بند کاشی می‌گویند امروزه به وفور در کاشیکاری و نصب سرامیک و پرسلان به کار می‌رود. اسپیسر از کلمه اسپیس به معنی فاصله در انگلیسی مشتق شده است و معنی فاصله گذار می‌دهد. این ابزار در واقع یک قطعه پلاستیکی به شکل صلیب یا علامت جمع (پلاس +) هستند و برای ایجاد یک فاصله یکسان و منظم میان کاشی و سرامیک‌های چیده شده در کنار هم در کاشیکاری به کار می‌روند.
استفاده از صلیب کاشی علاوه بر ایجاد یک فاصله معین باعث می‌شود بندکشی میان کاشی در یک خط منظم باشد و جلوه بصری زیبایی ایجاد نماید.

انواع اسپیسر و صلیب کاشی

اسپیسرها انواع مختلفی دارند و هر شرکت طرح و شکل خاصی ارائه می‌کند. برخی از این اسپیسرها صرفا یک شکل منظم بعلاوه یا همان صلیبی دارند اما برخی دیگر دارای بدنه پیشرفته تری هستند که با استفاده از ایجاد فشار باعث محکم شدن و نزدیک تر شدن هر چه بیشتر کاشی‌ها به هم می‌شوند.

اسپیسر یا صلیب کاشی
اسپیسرها دارای ضخامت مختلفی نیز هستند و از یک میلمیتر تا 10 میلی متر ساخته می‌شوند. عموما از سایز‌های 1 تا 6 میلی متر برای کاشی کاری و نصب سرامیک دیوار و کف استفاده می‌شود و از اسپیسرهای 7 تا 10 میلی متری برای نصب کاشی و سرامیک دیواری و نماسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر آن هر چه کاشی کوچیکتر باشد به همان اندازه ممکن است ضخامت اسپیسر نیز کمتر شود و همچنین از اسپیسرهای ضخیم تر برای کاشی و سرامیک در ابعادبزرگ در نما استفاده می‌شود.

جنس صلیب کاشی یا اسپیسر

اسپیسرها معمولا از نوع پلاستیکی هستند اما انواع بتنی، فلزی و چوبی نیز دارند که تولید و به بازار عرضه می‌شود. اسپیسرهای پلاستیکی در میان آنها ارزان ترین هستند و استفاده از آنها نسبت به انواع دیگر دارای صرفه اقتصادی است. این نوع اسپیسر دارای وزن کمی است و جابه جای آن نیز به راحتی انجام می‌شود. توجه داشته باشید که جمع کردن اسپیسرهای پلاستیکی راحتر از سایر اسپیسرها است.

تولید صلیب کاشی یا اسپیسر

امروزه شرکت‌های مختلفی به ساخت اسپیسر یا همان صلیب کاشی می‌پردازند. قابلیت تولید اسپیسرهای پلاستیکی در اشکال مختلف باتوجه به سیال بودن پلاستیک مذاب باعث شده است این نوع اسپیسر در نمونه‌ها و شکل های مختلفی ساخته شود. پلاستیک برخلاف تصور از مقاومت بیشتری برخورار است و در صورت ماندن در انبارها دچار آسیب نمی شود.

قیمت اسپیسر یا صلیب کاشی

اسپیسرها با وجود کارآمد بودنشان بسیار ارزان هستند و ممکن است به صدها اسپیسر در مراحل کاشی کاری نیاز پیدا کنید چون با توجه به ابعاد کاشی تعداد اسپیسر استفاده شده در میان کاشی‌ها نیز ممکن است کم و زیاد شود.

چگونگی کاربرد اسپیسر یا صلیب کاشی

استفاده از صلیب کاشی کار بسیار راحتی است و حتی افراد غیر حرفه ای نیز می‌توانند با دیدن آن را به راحتی در کاشیکاری استفاده نمایند. استفاده از اسپیسر به گونه ای است که شما پس از زیرسازی سطح مورد نظرتان کاشی اول را با استفاده از شاقول در مناسبترین وضعیت روی سطح با استفاده از چسب کاشی روی سطح می‌چسبانید. برای اینکه کاشی یا سرامیک بعدی را در یک فاصله ی معین قرار دهید فاصله گذار یا همان اسپیسر یا صلیب کاشی را در کنارهایکاشی می‌گذارید و کاشی دوم را با استفاده از چسب در کنار اولی قرار می‌دهید و تا جایی که امکان دارد دو کاشی را به هم نزدیک می‌کنید.
با توجه به اینکه اسپیسرها در میان دو کاشی وجود دارند به اندازه ضخامت آنها میان دو کاشی فاصله باقی می‌ماند. به همین ترتیب این کار را برای سایر کاشی‌ها و سرامیک‌ها انجام می‌دهید. توجه داشته باشید که لازم است در طول کاشیکاری از یک نوع اسپیسر با یک ضخامت استفاده نمایید.

کاربرد صلیب کاشی
در صورتی که ابعاد کاشی و سرامیک شما بزرگ باشد لازم است میان دو کاشی یا دو سرامیک بیش از دو اسپیسر قرار دهید. اسپیسرها یا همان صلیب کاشی را در فاصله معینی از کنج کاشی قرار دهید تا یکدستی حاصل آید.
پس از اتمام کاشیکاری لازم است مدتی بگذرد تا کاشی‌ها به خوبی بچسبند. زمانی که کاشیکاری کاملا خشک شد شما می‌توانید صلیب‌ها را از میان دو کاشی بردارید. صلیب‌ها لازم است از کمر شکسته شود تا سطح کاملا یکدست شود. زمانی که تمامی اسپیسرها و صلیب‌های بیرون مانده را برداشتید آنگاه اقدام به بندکشی فاصله میان کاشی و سرامیک نمایید.
برخی مواقع این بندکشی‌ها جلوه زیبایی به نتیجه کار می‌دهد و اگر بندکشی و رنگ آن بخشی از طرح دکور باشد لازم است حتما یکدست باشد در نتیجه استفاده از اسپیسر امری ضروری است. زیرا استفاده نکردن باعث ایجاد درزها و بندهای نامنظم با فواصل مختلف می‌شود.

مزایای استفاده از صلیب کاشی

استفاده از اسپیسر به خصوص اسپیسر پلاستیکی مزایای بسیاری دارد که در اینجا به چند مورد آن اشاره می‌نماییم.
استفاده از صلیب کاشی به کار زیبایی فوق العاده ای می‌دهد.
درزها و بندهای میان کاشی و سرامیک در یک فاصله منظم خواهد بود
یک طرح و سطح یکپارچه به دست خواهد آمد
کاشی و سرامیک در یک ردیف منظم قرار خواهد گرفت
افزایش سرعت فاصله گذاری میان کاشی، سرعت اجرای کاشیکاری را بالا می‌برد
حمل ونقل راحت به لحاظ وزن سبک و بسته بندی مناسب

صلیب آجر چیست؟

صلیب آجر نیز یکی از انواع اسپیسر است که به صورت 3 پر به ضخامت 10میلی مترتولید می‌شود. این اسپیسرها از جنس پلاستیک فشرده تولید می‌شوند و برای استفاده در درزبندی آجر مناسب است و باعث ایجاد بندها و فواصل منظم بین آجر در هنگام نصب می‌گردد. از صلیب آجر علاوه بر استفاده در آجر کاری می‌توان در کاشیکاری هایی که درزهای میان آنها به صورت پلاس یا همان علامت جمع نیست نیز می‌توان استفاده نمود.

صلیب آجر

خرید صلیب کاشی یا اسپیسر از فروشگاه‌های اینترنتی

امروزه یکی از محصولات پرفروش در صنعت کاشی و سرامیک اسپیسرها هستند. این محصولات در انواع مختلفی در فروشگاه‌های به خصوص فروشگاه اینترنتی کاشی لند موجود است و شما می‌توانید با مراجعه به پرتال کاشی لند محصول مورد نیاز خود را به راحتی خریداری نمایید.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند