حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
490 بازديد

ضرورت تهیه نقشه راه برای صنعت کاشی و سرامیک استان یزد

ضرورت تهیه نقشه راه برای صنعت کاشی و سرامیک استان یزد
یزد به عنوان قطب تولید کاشی و سرامیک کشور و منطقه ای که متقاضیان بسیاری برای تاسیس کارخانجات کاشی و سرامیک دارد نیازمند تدوین یک نقشه راه و اطلس کاشی و سرامیک دارد.

صنعت کاشی و سرامیک یکی از شناخته شده ترین صنایع در استان یزد است که نقش مهمی در اقتصاد منطقه ایفا می کند. از حدود 20 سال پیش تا کنون در این استان کارخانجات بسیاری در زمینه تولید کاشی و سرامیک به بهره برداری رسیده است به گونه ای که امروزه یزد با تولید انبوه کاشی و سرامیک به عنوان قطب کاشی و سرامیک ایران شناخته می شود .

تا پیش از سال 1369 ایران درگیر مشکلات ناشی از جنگ بود در نتیجه رشد و سازندگی در آن کمتر به چشم می خورد اما با در دوره سال های 1369 تا 1378 که در واقع شروع دوران سازندگی و بازسازی کشور بود با افزایش تقاضا برای کاشـی و سرامیک مواجه گردید  که باعث شد شـرکت هـای جدیدی در استان یزد که مرکز غنی برای مواد اولیه تولید کاشی و سرامیک بود تاسیس گردد. امروزه کارخانجات و تولیدی های بسیاری که کارشان مرتبط با تولید کاشی و سرامیک است در این استان وجود دارد.

آمارها نشان می دهد که تقریبا  بیش از 50 درصد کاشی و سرامیک کشور در این استان تولید می شود که بخش اعظمی از آن به خارج از کشور صادر می گردد. در نتیجه لزوم وجود یک نقشه و اطلس راه برای چنین استان غنی و پر پتانسیلی پر بیراه نمی باشد.

تهیه نقشه و اطلس راه برای صنعت کاشی و سرامیک استان یزد الزامی است

به گزارش کاشی لند به نقل از پرسون یزد، در همین راستا  محسن صادقیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد  با اشاره به افزایش تقاضای اخذ مجوز کارخانجات کاشی و سرامیک و با توجه به تعدد کارخانجات تاسیس شده در طول سالهای گذشته گفت: با عنایت به سند آمایش استان لازم است نسبت به تدوین نقشه راه و اطلس کاشی و سرامیک استان اقدام شود.
صادقیان در کارگروه امور زیربنایی استان ضمن تشکر از سازمان صمت استان در خصوص تولید کاشی و سرامیک و مجوزهای تاسیس و پروانه های بهره برداری صادر شده گفت: باید برای تعیین تکلیف زمین های واگذار شده برای مجوزهای صادر شده و هم چنین تعیین تکلیف مجوزهای صادر شده بدون واگذاری زمین اقدام گردد.
وی ضمن تاکید بر حمایت و پشتیبانی همه دستگاه از صنایع استان و رفع موانع در صدور مجوزها و فرآیند پاسخ به استعلام های درخواستی افزود: در نگاه توسعه ای در استان باید با برنامه ریزی و در نظر گرفتن همه شاخص های توسعه مانند ثروت و سرمایه از یکسو و منابع طبیعی از جمله آب و محیط زیست و همچنین جمعیت از سوی دیگر به گونه ای عمل کنیم که در تمام بخش ها با برنامه و هدف گذاری مناسب حرکت کنیم تا در آینده دچار مشکل نشویم.
صادقیان افزود: می توان با جانمایی درست و رعایت تمام ملاحظات محیط زیستی و با تامین مناسب زیرساخت های آب و برق و گاز در پهنه های مناسب و برنامه ریزی برای رفع مشکل زمین و مسکن کارگران بدلیل جمعیت پذیری و مهاجر پذیری کارخانه ها، پاسخ مثبتی برای جذب سرمایه های واقعی و استقرار صنایع به خصوص کاشی و سرامیک در استان داشت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: بسیاری از مجوزهای صادر شده با خرید و فروش برگ کاغذ برای عده ای رانت ایجاد کرده اما می شود با بررسی و تعیین تکلیف مجوزهای تاسیس صادر شده قبلی، این بخش را نیز ساماندهی کرد و برای صدور مجوزهای تاسیس جدید برنامه ریزی کرد.
وی خاطر نشان کرد: با برگزاری جلسات منظم هفتگی با حضور دستگاه های اجرایی مرتبط و انجمن کاشی و سرامیک استان این موضوع را پیش خواهیم برد و گزارش آن را برای شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارسال خواهیم نمود.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند