حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.8
2660 بازديد

عوامل تاثیرگذار بر قیمت کاشی و سرامیک

عوامل تاثیرگذار بر قیمت کاشی و سرامیک
اگر به دنبال خرید کاشی و سرامیک هستید آگاهی از قیمت کاشی و سرامیک و عوامل موثر بر آن پیش از خرید می‌تواند برای یک انتخاب سازنده به شما کمک کند.

کاشی و سرامیک یکی از مهمترین پوشش دهنده‌های ساختمانی است که روز به روز استفاده از آن گسترده تر می‌شود به گونه ای که امروزه حتی به جای گچ در دیوارها و سقف بناها و به جای شیشه در نمای ساختمان‌ها از کاشی و سرامیک استفاده می‌شود.
با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن روش‌های نوین برای تولید کاشی و سرامیک در هر نوع طرح و رنگی با بالاترین کیفیت‌ها حتی سخت ترین مصالح ساختمانی پوشش دهنده نیز در برابر کاشی و سرامیک سر خم نمودند.
امروزه مهم نیست سطح کجا و چه باشد کف پارکینگ یا کف کارخانه ای که با مواد اسیدی در ارتباط است یا دیوار همیشه مرطوب استخرها یا سقف یک سالن مجلل یا نمای یک آسمانخراش چد طبقه، صنعت کاشی و سرامیک توانسته است برای پوشش همه ی اینها کاشی و سرامیکی اختصاصی تولید نمایدو نیاز جامعه را برطرف نماید.

پیشینه صنعت کاشی در ایران

پیشینه صنعت کاشی و سرامیک به شکل امروزی در ایران به حدود هفتاد سال پیش  برمی گردد که با راه اندازی اولین کارخانه صنعتی تولید کاشی و سرامیک با استفاده از ماشین آلات خط تولید کاشی پا به عرصه صنعتی سازی این متریال ساختمانی مهم گذاشته شد. پیش از آن نیز ایران همواره یکی از کشورهای پیشرو در ساخت و تولید کاشی و سرامیک در اعصار مختلف از زمان اختراع کاشی و سرامیک به عنوان یک پوشش دهنده ساختمانی بوده است.
صنعت کاشی و سرامیک ایران از اهمیت ویژه ای برخودار است. این صنعت به عنوان یکی از برترین صنایع ارز آور کشور شناخته می‌شود که در سال‌های گذشته همواره به عنوان یکی از ده تولید کننده و صادرکننده برتر جهان شناخته شده است. در ایران بیش از 150 کارخانه فعال کاشی وجود دارد که برندهای معتبر بسیاری در آنها تولید می‌شوند تا جایی که برخی از این برندها در عرصه جهانی اسم و رسم قابل توجهی دارند و سرآمد تولیدات کاشی و سرامیک خارجی هستند.

صنعت کاشی و سرامیک
نوآوری و خلاقیت در طرح و رنگ در کنار منابع غنی مواد اولیه این صنعت در کشور با توجه به پیشینه ایران در تاریخ کاشی و سرامیک جهان از ایران یک کشور مستعد و پیشرو برای این صنعت ساخته است.

قیمت کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک همیشه یک متریال الزامی در ساخت و ساز است که در انتخاب آن نکات بسیاری را باید رعایت نمود اما همه این نکات تحت تاثیر قیمت کاشی و سرامیک هستند. بودجه شما به شما اجازه می‌دهد که بازه کیفیت و طرح و رنگ را انتخاب نمایید در نتیجه لازم است روی قیمت کاشی و سرامیک توجه بیشتری نمایید.
همانگونه که گفته شد کاشی و سرامیک ارتباط مستقیمی با صنعت ساختمان و صنعت سیمان دارد در نتیجه هر تغییر قیمتی در این صنایع می‌تواند در قیمت کاشی و سرامیک نیز موثر باشد. هر چند در سالهای اخیر با وجود رکود صنعت ساختمان و کاهش ساخت و ساز به دلیل همه گیری بیماری کرونا شاهد افزایش قیمت کاشی و سرامیک و قیمت سیمان و سیار مصالح ساختمانی بوده ایم. در راستای این رکود شاهد کاهش نقدینگی و سودآوری شرکت‌های مرتبط از جمله شرکت‌های کاشی و سرامیک بوده ایم و در نتیجه این شرکت‌ها برای جلوگیری از ضرر بیشتر در مقابل افزایش قیمت مواد اولیه ناچار به افزایش قیمت کاشی و سرامیک شده اند.

قیمت کاشی و سرامیک

قیمت کاشی و سرامیک سال 1400

قیمت کاشی و سرامیک در کشور یک قیمت تصویب شده است و همه ی شرکت‌های تولید کننده کاشی و سرامیک زیر نظر مستقیم انجمن صنفی تولید کنندگان کاشی و سرامیک کشور هستند و هیچ شرکتی اجازه افزایش قیمت بدون دریافت مجوز رسمی از این انجمن صنفی یا سایر ارگان‌های دولتی ندارد. به طور کل قیمت مصوب کاشی و سرامیک با توجه به فاکتورهای قیمت مواد اولیه، قیمت نیروی کار و در نظر گرفتن سود و زیان صنایع کاشی و سرامیک توسط انجمن صنفی تولید کنندگان کاشی کشور تصویب می‌شود و به صورت یک بیانیه یا بخش نامه به همه ی شرکت‌ها و فروشگاه‌های وابسته به آن اعلام می‌گردد.

قیمت کاشی و سرامیک

انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران

انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک متشکل از یک هیئت دوازده نفره است که در راستای گسترش و بهبود کیفیت صنعت کاشی و سرامیک کشور فعالیت می‌نمایند. این انجمن شامل کمیته‌های تخصصی زیر است.
• کمیته خدمات تکنولوژی و مهندسی
• کمیته بازاریابی و فروش
• کمیته مالی
• کمیته نمایشگاه
•  کمیته آموزش و انفورماتیک

عوامل موثر بر قیمت کاشی و سرامیک

حال باز می‌گردیم به بحث اصلیمان یعنی قیمت کاشی و سرامیک تا بررسی نماییم چه عواملی در قیمت کاشی تاثیر گذار هستند. همانگونه که گفته شد امروزه کاشی و سرامیک در اشکال و طرح‌های مختلف با استفاده از متریال‌ها و مواد اولیه متفاوتی در کیفیت‌های مختلف ساخته می‌شود. هر یک از این پارمترها می‌توانند عاملی تاثیر گذار در قیمت کاشی و سرامیک باشند.

عوامل موثر بر قیمت کاشی و سرامیک

کاربرد کاشی و سرامیک

پیش از هر چیز چیستی کاشی و سرامیک در قیمت آن تاثیر گذار است. کاشی و سرامیک در دسته بندی‌های مختلفی مانند کاشی دیوار، کاشی کف با عناوینی همچون کاشی، سرامیک، پرسلان، اسلب و ... دسته بندی می‌شود. کاشی‌های دیوار به طور کل از ظرافت بیشتری برخوردار هستند و دارای تنوع طرح و رنگ بیشتری هستند در نتیجه ممکن است کاشی‌های دیوار گران تر از کاشی‌های کف برای شما تمام شود. حتی جایگاه کاربرد کاشی و سرامیک مانند کاشی‌های ضدآب و استخری یا سرامیک‌های پرسلانی پارکینگ‌ها هم می‌تواند در قیمت گذاری تفاوت ایجاد نماید.

کاربد کاشی و سرامیک

قیمت کاشی دیوار

کاشی دیوار نسبت به سایر کاشی‌ها از طرح و رنگ و جزییات بشتری برخوردار است و همین باعث بالا بودن قیمت کاشی دیوار نسبت به کاشی کف است. این نوع کاشی به دلیل پذیرفتن جزییات بیشتر و رنگ‌های متنوع تر از پخت کمتری بهره برده است  و در نتیجه نسبت به کاشی‌های کف از دوام کمتری برخودار هستند.

جنس و مواد اولیه کاشی و سرامیک

جنس کاشی و مواد اولیه یکی دیگر از عوامل مهم تاثیر گذار بر قیمت کاشی و سرامیک است. کاشی و سرامیک از موادی همچون خاک، فلزات، شیشه، پلاستیک، مواد بازیافتی و ... تهیه می‌شود. کاشی‌های تهیه شده از مواد بازیافتی با توجه به در دسترس بودن مواد اولیه قطعا نسبت به سایر کاشی هایی که مواد اولیه آنها از معادن استخراج می‌شود قیمت پایین تری دارد. یکی از گرانترین کاشی‌ها تایل‌های شیشه ای است که طرح‌های جذاب و بی بدیلی را در دکوراسیون ایجاد می‌نماید.

مواد اولیه کاشی و سرامیک

کیفیت کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک بر اساس کیفیت مواد اولیه و کیفیت تولید و پخت دارای درجه بندی‌های متفاوتی است. که این درجه بندی‌ها روی قیمت تاثیر گذار است. شما می‌توانید کاشی و سرامیک درجه دو را با قیمتی پایین تر نسبت به کاشی‌های درجه یک خریداری نمایید که به لحاظ طرح و رنگ یک سان است اما در کیفیت پایین تر از آن است و دوام کمتری دارد.و همچنین سایر درجه بندی‌های که هر چه شماره درجه بالاتر باشد کیفیت آن کمتر است.

طرح و رنگ کاشی و سرامیک

به طور کل قیمت‌گذاری کاشی‌ها بر اساس ساده و تزیینی بودن آنها می‌تواند متفاوت باشد. هر چه طرح و نقش یک کاشی بیشتر باشد و از ظرافت بیشتری برخوردار باشد یا از رنگ‌های بیشتری در ساخت و چاپ طرح  آن استفاده شده باشد به همان اندازه قیمت آن ممکن است نسبت به سایر کاشی و سرامیک گران تر باشد.

قیمت کاشی تزئینی

کاشی‌های تزیینی به لحاظ قیمت همیشه نسبت به سایر محصولات از قیمت بالاتری برخودارند. این نوع کاشی و سرامیک به دلیل داشتن طرح و رنگ با کیفیت، اشکال خاص و یا حتی ماده اولیه مرغوب گران تر هستند. برای مثال کاشی‌های شیشه ای گران تر از سایر کاشی‌ها هستند. این نوع کاشی به عنوان کاشی تزیینی تهیه می‌شود و بیشتر برای نماسازی در دکوراسیون مانند کاشی بین کابینتی استفاده می‌شود.

قیمت کاشی تزیینی

قیمت کاشی ساده

کاشی ساده به عنوان پایه و اساس بسیاری از ساخت و سازها استفاده می‌شود و این نوع کاشی در بازار به فراوانی یافت می‌شود. به طور کل کاشی ساده به لحاظ قیمت نسبت به سایر کاشی‌ها دارای قیمت کمتری است البته این قیمت با توجه به کیفیت مواد اولیه و کیفیت ساخت و ساز و حتی کیفیت محصول تولیدی متفاوت است.

هزینه نصب کاشی و سرامیک

در قیمت تمام شده کاشی و سرامیک برای پیمانکاران قیمت نصب و راه اندازی نیز می‌تواند بر قیمت کاشی و سرامیک تمام شده برای آنها تاثیر گذار باشد. استفاده از چسب کاشی و سرامیک یا سیمان به عنوان پایه ای برای نصب کاشی و سرامیک نیز در قیمت نهایی تاثیر گذار است.

خرید کاشی و سرامیک ارزان قیمت

به طور کل خرید کاشی و سرامیک با کیفیت اما ارزان قیمت نیاز به زمان بندی درست شما و آگاهی از بازارهای فروش این محصول دارد. کاشی و سرامیک‌های با کیفیت به چند دلیل ممکن است قیمت پایین‌تری داشته باشد از جمله رنگ بندی محدود، آفتاب خوردگی یا مخدوش بودن بسته بندی، پایان فصل یا حراج کاشی و سرامیک که به دلایل مختلف توسط فروشگاه های کاشی و سرامیک راه اندازی می شود.

خرید کاشی و سرامیک ارزان

خرید کاشی و سرامیک از درب کارخانه

یکی از مهمترین راه‌های خرید کاشی و سرامیک قیمت مناسب برای متراژ بالا خرید کاشی و سرامیک از درب کارخانه است. این نوع خرید نیاز به هماهنگی با کارخانه کاشی و سرامیک مورد نظرتان دارد و البته لازم به ذکر است که تنها برای خریدهای متراژ بالا مانند خرید کاشی و سرامیک برای ساخت یک مجتمع مسکونی امکان پذیر است.

خرید کاشی و سرامیک از فروشگاه‌های اینترنتی

امروزه خرید اینترنتی کاشی و سرامیک به عنوان یک راهکار برای مدیریت زمان و بالا بردن سرعت خرید استفاده می‌شود شما می‌توانید تنها با چند کلیک ساده از سایت‌های فروش کاشی و سرامیک و محصولات وابسته به آن نظیر فروشگاه اینترنتی کاشی لند محصول مورد نیاز خود را تهیه نمایید. برخی از سایت‌ها با ارائه یک نمای کلی از طرح پیاده شده می‌توانند به شما کمک کنند با کنار هم گذاشتن چندین طرح یک دکوراسیون بی نظیر را در خانه خود ایجاد نمایید.

خرید اینترنتی کاشی و سرامیک

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند