حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.9
3997 بازديد

فرق اجاق گاز مبله با اجاق گاز توکار و رومیزی

فرق اجاق گاز مبله با اجاق گاز توکار و رومیزی
انتخاب اجاق گاز یکی از مهمترین انتخاب های خانم های خانه دار، نوعروسان و به طور کل کسانی است که می خواهند آشپزخانه خود را مجهز کنند. اجاق گازها در دو نوع کلی اجاق گاز مبله و توکار شناخته می شود که امروزه از تنوع فراوانی در طرح، جنس، ابعاد و ... در بازار برخرودار است.

شاید در نظر همه‌ی ما آشپزخانه محلی برای پخت و پز به حساب آید. برخی در واقع به مکان هایی که در خانه فقط اجاق گاز در آنها قرار گرفته باشد آشپزخانه می گویند. اجاق گاز شاید مهمترین وسیله در آشپزخانه ایرانی به حساب آید که سایر وسایل آشپزخانه بر اساس آن تعریف می‌شوند. حتی جایگاه سایر وسایل با استفاده از جایگاه اجاق گاز در آشپزخانه مشخص می‌شود. 

با توجه به نیاز خانواده ها اجاق گازها در انواع مختلفی تولید می شود که سه نوع اجاق گاز مبله، اجاق گاز رومیزی و اجاق گاز توکار از رایجترین آنهاست. با توجه به تنوع طرح و مدل اجاق گازها انتخاب اجاق گاز مبله یا توکار کار سختی خواهد بود. در این مطلب قصد داریم شما را با تفاوت اجاق گاز مبله با اجاق گاز توکار آشنا نماییم. 

نکات مهم در انتخاب و خرید اجاق گاز را مطالعه نمایید. 

اجاق گاز مبله

اجاق گاز مبله نوع رایج اجاق گاز‌های قدیمی است که دارای بدنه هستند. این بدنه ممکن است دارای فر باشد یا دارای طرح فر باشد و فضای کابینت مانند آن مناسب برای قرار دادن وسایل و مواد خوراکی باشد. این نوع اجاق گاز در طرح ها و ابعاد مختلفی وجود دارد. گازهای مبله امروزه از طراحی های مدرن برخوردار هستند اما باز هم به دلیل فضای زیادی که در آشپزخانه اشغال می‌کنند از اقبال کمتری برخودار هستند. این نوع اجاق گازها امروزه بیشتر در آشپزخانه‌های سنتی به کار می‌رود و در آشپزخانه‌های مدرن و لوکس جای خود را به اجاق گازهای توکار داده اند. اجاق گازهای مبله به لحاظ هماهنگ شدن با سایر وسایل آشپزخانه نسبت به سایر انواع اجاق گاز از اقبال کمتری برخوردار بوده است.

اجاق گاز مبله

اجاق گاز توکار

پیشرفت تکنولوژی باعث ظهور نوع جدیدی از وسایل آشپزخانه در ابعاد کوچکتر با ضخامت کمتر گردیده است. کوچک شدن آشپزخانه ها باعث گردید که بسیاری از وسایل فضای اضافه خود را برای کاربردی تر شدن از دست بدهند. یکی از این وسایل کاربردی اجاق گاز است که در نوع تو کار بسیار جذاب و زیبا و علاوه بر آن کم جا ظاهر شده است. امروزه دکوراسیون داخلی ثابت کرده است که وسایل خانگی توکار دارای نمای مدرن و جذابی هستند و قابلیت زیادی برای مچ شدن و هماهنگی با سایر وسایل آشپزخانه دارند.  

اجاق گاز توکار
اجاق گازهای توکار در دو نوع برقی و گازی به بازار عرضه شده اند که نسبت به نوع مبله خود ارزان‌تر محسوب می‌شوند اما به همان میزان امکان خراب شدن و شکستگی آنها نیز بیشتر است. این گازها به لحاظ توانایی گرمایشی و مصرفی گاز نسبت به گازهای مبله و گازهای رومیزی از توان کمتری برخوردار هستند.

اجاق گاز رومیزی

اجاق گازهای رومیزی که می تواند همراه با فرتوکار یا بدون آن در اختیار مشتریان قرار گیرد از نمای شیک و لوکسی برخوردار هستند و در فضای داخلی آشپزخانه چشم انداز زیبایی ایجاد می‌کنند.

اجاق گاز رومیزی

فرهای توکار متناسب با اجاق گاز رومیزی قابلیت کار گذاری در هر ارتفاعی متناسب با نیاز مشتریان را دارد و این می تواند یکی از مزیت های گاز رومیزی به همراه فرتوکار نسبت به اجاق گاز مبله باشد.

اجاق گاز رومیزی

توان مصرفی گازهای رومیزی نسبت به گازهای مبله پایین تر است که باعث صرف زمان بیشتری برای پخت برخی از غذاها می‌شود.

 

مزیت اجاق گاز مبله

 اجاق گازهای رومیزی و توکار به لحاظ زیبایی و کم جا بودن بسیار مناسب هستند و در زندگی امروزه به عنوان عضو کارآمدی در آشپزخانه محسوب می شوند اما متاسفانه این اجاق گازها قابلیت جابه جایی ندارند و نمی توان آنها را در جابه جایی ها استفاده نمود. در نتیجه این اجاق گازها مناسب افراد اجاره نشین که دائما در حال تعویض منزل خود هستند نیست.  علاوه بر آن خانم های هانه داری که به دنبال استفاده از فرهای گازی در منزل هستند بهترین کار این است که یک اجاق گاز مبله انتخاب کنند که فر نیز روی آن داشته باشد.

در انتخاب اجاق گاز توجه به تعداد شعله ها با توجه به نوع پخت و پز بسیار مهم است. برای خانواده های کم جمعیت که زمان زیادی را صرف آشپزی نمی کنند انتخاب اجاق های سه شعله یا چهار شعله بهترین انتخاب است اما در خانواده های پرجمعیت یا خانواده هایی که خانم خانه وقت زیادی را صرف آشپزی می کند استفاده از گازهای 5 شعله توصیه می شود.

اجاق گاز مبله

برای دیدن انواع اجاق گاز از فروشگاه کاشی لند دیدن نمایید.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند