حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
581 بازديد

مشارکت تولید کنندگان در آبادانی مناطق سیل زده

مشارکت تولید کنندگان در آبادانی مناطق سیل زده
تاکنون مطابق با وعده‌های داده‌شده، سیمان و آهن موردنیاز سیل‌زدگان تقریبا به طور کامل تامین گردیده و تولیدکنندگان لوازم خانگی هم برای تامین لوازم موردنیاز مردم با قیمت ارزان و با اقساط بلندمدت، اعلام آمادگی نموده اند.

وقوع سیلاب در نتیجه بارش های جوی بی سابقه در اولین روزهای سال ۱۳۹۸  منجر به آواره شدن ده‌ها هزار نفر از مردم کشورمان گردیده است و علاوه بر آن هزاران میلیارد تومان خسارت به زندگی مردم، ساختمان و زیرساخت‌های شهرها و روستاها وارد آورده است. کارشناسان پس از ارزیابی‌های اولیه میزان خسارت سیل در چندین استان را تا 20 هزار میلیارد تومان هم برآورد نموده اند. در این شرایط، دولت قصد دارد با برداشت از صندوق توسعه ملی بخشی از این خسارات را جبران کند. با این حال، کارشناسان معتقدند که دولت به تنهایی نمی‌تواند خسارات وارده به سیل‌زدگان را جبران نماید خصوصاً از لحاظ تعمیر خانه‌های ویران‌شده یا احداث مسکن جدید برای مردم سیل‌زده، همکاری همه مردم و فعالان اقتصادی یک گزینه لازم و ضروری است. پیگیری‌های انجام شده از تشکل‌ها و فعالان اقتصادی نشان می‌دهد بسیاری از این تشکل ها و فعالان اقتصادی برای رفع بخشی از خسارات وارده، اعلام آمادگی نموده و برخی از آنها نیز اقدامات خود را آغاز نموده اند. بر طبق گزارش ها تا کنون مطابق با وعده‌های داده‌شده، سیمان و آهن موردنیاز سیل‌زدگان تقریبا به طور کامل تامین گردیده و تولیدکنندگان لوازم خانگی هم برای تامین لوازم موردنیاز مردم با قیمت ارزان و با اقساط بلندمدت، اعلام آمادگی نموده اند.

تامین آهن مورد نیاز بازسازی خانه‌های سیل زدگان

محمد آزاد، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات به خبرنگاران گفت: برای بازسازی و ساخت واحدهای مسکونی اولین محصولی که نیاز داریم آهن است و اتحادیه آهن‌فروشان علاوه بر ارسال کمک‌های مردمی اعم از کالا و کمک‌های نقدی قصد دارد برای کمک به سیل‌زده‌ها آهن را با قیمت کمتری از بازار عرضه نماید.
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تاکید کرد: زمانی که زلزله سرپل ذهاب اتفاق افتاد اتحادیه آهن پیشقدم شد و برای بازسازی مناطق اقداماتی انجام داد. اکنون نیز آمادگی این اتحادیه برای بازسازی مناطق سیل‌زده اعلام می‌شود.
آزاد با بیان این‌که پیشنهاد‌هایی برای بازسازی مناطق سیل‌زده دادیم افزود: دو پیشنهاد در این زمینه مطرح است که یکی بازسازی یک منطقه خاص است که توسط اصناف انجام شود و دیگری بازسازی و ساخت واحدهای صنفی تخریب شده است و هر کدام که به نتیجه برسد ما برای عمل اقدام می‌کنیم. این مقام صنفی با اشاره به این‌که اصناف برای بازسازی کنار مردم سیل‌زده است، گفت: برای بازسازی مناطق با دولت همکاری لازم به عمل می‌آید تا در کمترین زمان شاهد سروسامان گرفتن خانواده‌های سیل‌زده باشیم.

همکاری همه بخش های صنفی برای کمک به سیل زدگان

مجتبی صفایی، سخنگوی اتاق اصناف ایران به همکاری همه بخش‌های صنفی برای کمک به سیل‌زدگان اشاره کرد و گفت: صنف‌های مختلف در زمان وقوع سیل به صورت خودجوش کمک‌هایی ارسال کردند که بخشی از آن توسط صنف تودوزی اتومبیل برای دوخت چادرهای مسافرتی برای مسافران، صنف تعمیرکاران شیراز برای تعمیر خودروهای آسیب‌دیده، صنف صافکاران خودرو برای تعمیر بدنه خودروهای خسارت‌دیده ناشی از سیل و صنف نانوایان برای پخت نان و ارسال به مناطق سیل‌زده انجام شده است.صفایی به جمع آوری کمک‌ها توسط اتاق اصناف اشاره کرد و ادامه داد: همه بخش‌ها و صنف‌ها کمک‌های خود را با مشورت اتاق اصناف انجام می‌دهند تا اقلام موردنیاز و کمکی که سیل‌زدگان نیازمند هستند به دستشان برسد. سخنگوی اتاق اصناف ایران تاکید کرد: اصناف در همه بخش‌ها در خط مقدم قرار دارند و در زلزله کرمانشاه و مناطق سیل‌زده ایران سنگ تمام گذاشتند و با همین قوت به کار خود ادامه می‌دهند.

کمک اتاق بازرگانی ایران به سیل‌زده‌ها

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره کمک اتاق بازرگانی به سیل‌زدگان گفت: علاوه بر کمک‌های نقدی و کالایی، طی روزهای اولیه وقوع سیل برخی اعضای اتاق بازرگانی که در زمینه تولید مواد غذایی، لوازم بهداشتی و مایحتاج روزانه خانوار فعالیت دارند، تقبل کردند بخشی از نیاز سیل‌زدگان را تامین نمایند.
دکتر حسین سلاح ورزی ادامه داد: از سوی دیگر برخی دیگر از فعالان اتاق بازرگانی که در زمینه تولید فرش و لوازم خانگی مشغول هستند، اعلام کردند بخشی از نیاز سیل‌زدگان را در این زمینه مرتفع خواهند نمود.
وی به اقدامات دیگر اتاق بازرگانی برای کمک به سیل‌زدگان اشاره کرد و افزود: بازسازی مدارس و مراکز آموزشی بخش دیگری از کمک‌های اعضای اتاق بازرگانی به مناطق سیل‌زده است.

تولیدکنندگان لوازم آشپزخانه به کمک سیل‌زدگان می‌شتابند

فریدون نصیری، رئیس اتحادیه توزیع‌کنندگان لوازم آشپزخانه در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: اعضای این اتحادیه به صورت شخصی کمک‌های نقدی زیادی به سیل‌زدگان کرده‌اند ولی در اولین جلسه‌ای که بعد از عید نوروز انجام دادیم، تصمیم گرفته شد اقدامات اساسی برای کمک به سیل‌زدگان عزیز استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان صورت گیرد.

الزام جابه جایی خانه‌هایی كه در مسیر رودها و حریم طغیان قرار دارند

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از ورود شورای عالی شهرسازی و معماری به ساخت‌وساز حریم رودخانه‌ها خبر داد. وی گفت: یك ملاحظه جدی و قاطع وجود دارد و آن این‌كه تمام كسانی كه در مسیر رودها و حریم طغیانی قرار دارند باید جابه‌جا شوند. در همین زمینه از استانداران و تمام دستگاه‌های استانی خواهش داریم این جابه‌جایی‌ها صورت گرفته و به یك نقطه امن و بالادستی منتقل شوند تا دیگر شاهد خسارات مجدد نباشیم.
این مقام مسئول تاكید كرد: همه این موارد در دستور كار است و در مورد بحث شهرسازی هم مطالعات در اولین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص شهرهایی كه آسیب دیده‌اند آغاز خواهد شد و با حضور دستگاه‌های مربوط تصمیمات جدید گرفته می‌شود.
در ملاحظات شهرسازی باید به این نكته دقت شود كه از دوره خشكسالی عبور كرده‌ایم و زمین‌هایی كه آب باید از آنها عبور كند را آزاد كنیم. در طرح‌های جامع این موارد لحاظ شده تا در شهرسازی بتوانیم با لحاظ كردن این دبی جدید كه دریافت كردیم شهرهای مصون از آسیب را پایه‌گذاری نماییم.

طرح بیمه خانه‌های ایرانیان

مصطفی زندی، سخنگوی بیمه مرکزی درباره کمک این صنعت به سیل‌زده‌ها اعلام کرد: لایحه‌ای در مورد چگونگی جبران خسارت حوادث غیرمترقبه به مجلس فرستاده شد که پس از تصویب آن شورای نگهبان ایراداتی گرفت و این ایرادات رفع گردید؛ اما این لایحه هنوز به مرحله نهایی تأیید نرسیده و منتظر تصویب آن برای اجرا هستیم.
زندی به جزئیات این لایحه پرداخت و تصریح کرد: به دلیل این‌که ایران یک کشور حادثه‌خیز است پیشنهادی داده شد که همه خانه‌های کشور تحت پوشش بیمه قرار گیرند و نحوه پرداخت نیز در سال اول 10 درصد توسط مردم و 90 درصد توسط دولت باشد که طی ده سال این رقم توسط مردم از طریق قبوض گاز پرداخت شود.
به گفته وی، هنوز این لایحه به مرحله نهایی نرسیده و اگر تصویب شود بهترین کمک به مردم ایران برای مقابله با حوادث غیرمترقبه است.
سخنگوی بیمه مرکزی در مورد کمک‌های کارکنان صنعت بیمه به سیل‌زدگان گفت: پیشنهادی مبنی بر اختصاص یک روز حقوق یا بیشتر به سیل‌زدگان مطرح گردیده است که کارکنان صنعت بیمه از این طرح استقبال نمودند و کمک‌ها پس از جمع‌آوری به‌حساب هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران واریز خواهد شد.

فروش لوازم خانگی با اقساط 36 ماهه به سیل زدگان

حمیدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی در مورد کمک این بخش به سیل‌زده‌ها به خبرنگاران گفت: اکنون برخی شرکت‌ها کانکس‌هایی را به‌عنوان اتاق تلویزیون طراحی کرده‌اند تا خانواده‌ها بتوانند برای تماشای تلویزیون از این کانکس‌ها بهره ببرند. همچنین اتاق‌هایی به‌عنوان اتاق لباسشویی و اتاق پخت‌وپز که ماشین لباسشویی و اجاق‌گاز در آنها قرار گرفته به مناطق سیل‌زده ارسال‌شده تا خانواده‌ها بتوانند از این امکانات استفاده نمایند.
وی به تجربه زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: یکی از تولیدکنندگان لوازم خانگی در زلزله کرمانشاه این اقدامات را انجام داده و باتجربه خوبی که کسب کرده قصد انجام این اقدامات را در مناطق سیل‌زده دارد. همچنین افرادی که لوازم خانگی اسنوا داشته باشند محصولاتشان به صورت رایگان تعمیر خواهد شد.
سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی اضافه کرد: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی قصد دارند محصولات خود را با اقساط 36 ماهه به خانواده‌های سیل‌زده عرضه کنند. از سوی دیگر این شرکت‌ها با همکاری چند بانک تصمیم به پرداخت وام 4 درصد گرفته‌اند و اقدامات نهایی در همان کمپ‌های مستقر برای بررسی در منطقه صورت می‌گیرد.

تامین سیمان مناطق سیل زده توسط بنیاد مستضعفان

محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان درباره تامین سیمان مناطق سیل زده به خبرنگاران گفت: طبق مصوبه هیات امنای بنیاد مستضعفان، سیمان رایگان برای احداث منازل مسكونی مناطق سیل‌زده كشور از سوی این بنیاد تامین و اهدا می‌شود.
سعیدی‌كیا افزود: بنیاد مستضعفان در صورت نیاز علاوه بر تامین سیمان رایگان در سایر اعمال مانند تخریب و تعمیر منازل مسكونی نیز ورود می‌كند.
وی ادامه داد: در جریان زلزله كرمانشاه، 210 هزار تن سیمان رایگان به مناطق آسیب‌زده ارسال گردید و تاكنون به استان سیل‌زده ایلام نیز 7000 تن فرستاده شده است.
سعیدی کیا یادآور شد: مخارج خانوارهای دارای دو معلول یا بیشتر فاقد منزل از سوی بنیاد مستضعفان تامین و شیرخشك سه‌قلوها و بیشتر به مدت دو سال تامین و در صورت امكان برای این بچه‌ها مسكن نیز تهیه می‌شود.
رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: در مناطق روستایی نقاط محروم، این بنیاد در قالب وام‌های یارانه‌ای زمینه اشتغال ساكنان روستاها را با استفاده از طرح‌های كارشناسی شده خود روستاییان و با توجه به ظرفیت و موقعیت منطقه فراهم آورده است. سعیدی‌كیا یكی از اهداف بنیاد مستضعفان را ترغیب مردم مناطق روستایی به پس‌انداز مالی ذكر كرد و گفت: مردم روستاها با تشكیل تعاونی‌های خرد به جمع‌آوری و جذب سرمایه می‌پردازند و بنیاد نیز برابر آورده تعاونی‌ها به آنها اعتبار مالی تزریق می‌كند.

اتحادیه پوشاک از ارسال پوشاک به مناطق سیل‌زده خبر داد

ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک ایران در رابطه با امداد رسانی به سیل زدگان گفت: یک روز بعد از وقوع سیل در استان گلستان اتاق اصناف به سرعت ستاد کمک‌رسانی تشکیل داد و در بدو امر مبلغ 200 میلیون ریال به هلال احمر برای کمک به سیل‌زدگان اختصاص پیدا کرد.
وی اضافه کرد: روز هفدهم فروردین از طریق سازمان هلال احمر اطلاعیه‌ای دادیم مبنی بر اعطای کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردمی که با واسطه‌گری اتحادیه انجام شد و بلافاصله بسیاری از شهروندان از این امر استقبال نمودند.
شیرازی ادامه داد: به همین دلیل محل‌هایی برای جمع‌آوری پوشاک در بسیاری از مناطق تهران ایجاد شد که توسط اتحادیه جمع‌آوری و به هلال احمر تحویل داده می‌شود، ضمن این‌که در استان‌های گلستان، کرمانشاه و خوزستان تقاضای پوشاک کرده‌اند به همین دلیل تا روز جمعه پوشاک‌ها جمع‌آوری و بسته‌بندی و به استان‌های مقصد فرستاده خواهد شد.

کمک‌های اتحادیه فرش به سیل زدگان

محمدرضا کمالی، عضو اتحادیه سراسری فرش دستباف در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اتحادیه فرش برای کمک به سیل‌زدگان اخیر کمک لازم را انجام داده و کمک‌های خود را به هلال احمر تحویل داده است.
کمالی اضافه کرد: به‌جز کمک نقدی، فرش‌های شش متری، موکت رل و قطعه‌ای جزو اقلامی بوده‌اند که اتحادیه فرش ماشینی برای سیل‌زدگان فرستاده است.
کمالی در ادامهبیان کرد: با وجود این، کمک‌های جدیدی نیز به سیل‌زدگان در آینده خواهیم کرد و مستقیما به هلال احمر و کمیته امداد خواهیم فرستاد.
رئیس اتحادیه فرش در پایان گفت: بخش عمده‌ای از کمک‌ها به استان گلستان اختصاص پیدا کرد و هم‌اکنون نیز کمک‌های اتحادیه به استان خوزستان در حال ارسال است، این در حالی است که بسیاری از کارخانه‌داران خود نیز کمک‌های نقدی به این امر اختصاص داده‌اند.
 

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند